یک انسان  قوی نیاز به تایید شدن از سوی دیگران ندارد، همانطور که یک شیر نیاز ندارد یک گوسفند تاییدش کند
 
چکیده :
زمان‌هایی هست که ما احساس می‌کنیم دیگر برای خودمان زندگی نمی‌کنیم و بیشتر به فکر این هستیم که دیگران و اطرافیان ما از ما چه می خواهند و به فکر خوش‌آمد و بد‌آمد آنها هستیم و همین باعث می شود که به جایگاهی برسیم که دیگر خودمان را و خواسته های خودمان را گم کرده و در یک مسیر بی هدف و بدون موفقیت پا گذاشته و زندگی و وقت و انرژی خود را صرف مسائل بی اهمیت مثل خوش آمد اطرافیان کنیم.

تعداد کلمات : 1412 / تخمین زمان مطالعه : 7 دقیقه


نویسنده: لومینیتا دی ساویوس
مترجم: حسین افرا

"یک انسان  قوی نیاز به تایید شدن از سوی دیگران ندارد، همانطور که یک شیر نیاز ندارد یک گوسفند تاییدش کند" ورنان هوارد. به نظر من این عادت رفتاری منتظر تایید دیگران بودن, خود نقطه شروع خیلی از چالش ها و گرفتاریهای ماست. وقتی که دائما به فکر حرف دیگران و مورد تایید بودن از طرف دیگران هستید ,همیشه سعی در راضی نگه داشتن دیگران دارید و از اینکه با وجود خودتان ارتباط برقرار کنید, غافل می‌شوید. به نوعی شما آن نیروی برقراری تعادل در خصوص کنترل خود و زندگی‌تان را از دست می‌دهید.
 
" به  حرف دیگران در مورد خودتان اهمیت بدهید تا همیشه زندانی آنها باشید"
"لائو تزو" اگر ما بخواهیم مسیر زندگی‌مان را بر مدار تصمیم گیریهای خود بسازیم و نه تاییدات دیگران , باید از این طرز فکر  و این عادت که دائما به دنبال نظر و  تایید دیگران باشیم , خود را رها کنیم. من می دانم که این همیشه کار ساده ای نیست. به همین خاطر هم تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم و 9 دلیل که چرا اصلا نباید گفته های این و آن در مورد شما  اهمیتی داشته باشد را بیان کنم. نیاز است هر از چند گاهی  این دلایل را که در مقاله عنوان کرده ام ,به خودتان یادآوری کنید.
 
9 دلیل برای اینکه چرا نباید همیشه به دنبال مورد تایید قرار گرفتن باشیم:
شما به راحتی نمی توانید مورد عشق و دوستی دیگران قرار بگیرید.
فرقی ندارد تا چه حد در زندگی تان دربرقراری  ارتباط با دیگران می کوشید و یا تا چه حد انسان مهربانی هستید باز هم دیگران براحتی نمی توانند شما را دوست بدارند. زیرا همواره هستند افرادی که در مورد شما و طرز فکر ,رفتار و حتی زندگی کردن, لباس پوشیدن و حتی نفس کشیدن شما این گونه اظهار نظر کنند که روشی نادرست است. "اگر دشمنانی در زندگی دارید، خیلی خوب است. این نشان می‌دهد در زندگی گاهی بر سر مسائلی ایستاده‌اید" "وینستون چرچیل"
 
بدون تایید دیگران می‌توانید زندگی شادتری داشته باشید.
شما دیگر آن آدمی نیستید که بخواهید مورد دوست داشتن و تایید دیگران قرار بگیرید. تا به حال با این گونه طرز فکر بزرگ شده بودیم که برای اینکه دیگران ما را دوست بدارند, باید با آنها مهربان باشیم و ما هم این گونه رفتاری داشتیم. اما به نوعی به نظر می رسد با افرادی مواجهیم که علاقه ای به ما ندارند. چرا این گونه است؟ آیا واقعا مشکلی  در مورد ما وجود دارد؟ واقعا خیر اینطور نیست. این فقط بدان دلیل است که دیگران نمی توانند به راحتی ما را دوست بدارند و در واقع به این معنا نیست که مشکلی در خصوص ما وجود داشته است.  شما اکنون انسان کاملی هستید که دیگر هیچ نیازی در خود نمی بینید مورد تایید دیگران واقع شوید. "خودارزشمندی از یک چیز حاصل می شود, اینکه به ارزش خودتان فکر کنید" "وین دایر"
 درست هنگامی که دیگر تصمیم می گیرید رفتار مورد تایید قرار گرفتن از سوی دیگران را ترک کنید, دیگر اقدام به انجام رفتارهایی می کنید که همیشه دلتان می‌خواسته انجام دهید و دیگر آن محدودیتهایی که بر خود تحمیل کرده بودید را نخواهید داشت.
شما نمی توانید آنچه دیگران در موردتان تصور می کنند را مدیریت و کنترل کنید.
من به این باور رسیده‌ام که همه ما در دنیاهای متفاوتی زندگی می‌کنیم. دنیای واقعیت‌های هر کدام از ما با هم متفاوت است. واقعیتهایی که بر اساس افکار ,عقاید ,تجربیات و نیز هر آنچه در طی زندگی آموخته ایم و به نوعی شکل گرفته است. آن چه من به نوعی تصور می‌کنم امری درست است، در تصور دیگری ممکن است امری نادرست تلقی شود و یا آن چه در نظر من زیباست, ممکن است در نظر دیگری زشت بیاید. همه ما باید به این باور برسیم که افراد نگرشهای متفاوتی در خصوص زندگی و عملکردهای دیگران دارند. در واقع به جای اتلاف وقت برای اینکه بفهمید دیگران در مورد شما چه تصوراتی دارند و درباره شما چه می گویند، چرا از این فرصتها در جهت رشد و پیشرفت خود در زندگی بهره نمی گیرید؟ "اندیشه های بزرگ همیشه با مخالفت شدید و خشونت بارِ اندیشه های مردم عادی قرار می گیرند. افراد عادی نمی توانند درک کنند یک انسان بزرگ نمی تواند تعصبات از روی جهل خود را تحمیل کند،  بلکه او صادقانه و شجاعانه, هوش خود را به کار گرفته است" "انیشتین"

دایم به دنبال مورد تایید دیگران بودن, به  نوعی اتلاف وقت است
در واقع زمانی که دائم به فکر مورد تایید دیگران واقع شدن هستید, آن فرصتی  را که می توانستید صرف انجام کارهای لذت‌بخش‌تری کنید , هدر می‌دهید.
 
دایم به دنبال مورد تایید دیگران بودن به نوعی اتلاف انرژی است
اینکه دائما در پی این مسئله باشید که شخص  x یا شخص y   در موردتان چه طور فکر می کنند و چگونه عقاید و نظراتی دارند نه فقط وقت شما, بلکه انرژی‌تان را هم از بین می برد.
 
مختارید هر آن طور که می خواهید باشید
درست هنگامی که دیگر تصمیم می گیرید رفتار مورد تایید قرار گرفتن از سوی دیگران را ترک کنید, دیگر اقدام به انجام رفتارهایی می کنید که همیشه دلتان می‌خواسته انجام دهید و دیگر آن محدودیتهایی که بر خود تحمیل کرده بودید را نخواهید داشت. نمی توانید تصور کنید تا چه حد آزادی عمل پیدا می کنید زمانی که این رفتار مورد تایید دیگران قرار گرفتن را ترک کنید. بنابراین به خود فرصتی بدهید تا بفهمید چه می‌گویم.
 
آرامش درونی
همه ما به دنبال داشتن آرامش هستیم. همه ما به دنبال احساس شادی و خوشحالی هستیم. درست زمانی که دیگر به فکر حرف دیگران نبوده و اهمیتی برای این موضوع قائل نباشیم , به این آرامش خواهیم رسید. "زمانی که در وجود خود آرامش را بیابید, فردی خواهید شد که در کنار دیگران هم در  آرامش خواهد بود" "پیس پیلگریم"
 
شما تحت کنترل زندگی خود هستید ,نه افکار و عقاید دیگران
به فکر کار و زندگی خودتان باشید . راه و روش زندگی‌ای را که می‌پسندید و به نظرتان برایتان مناسب‌تر است , در پیش بگیرید. عادت اهمیت به حرف مردم و مورد تایید آنها قرار گرفتن را کنار بگذارید. "افراد در یک زندگی  قبیله ای همیشه در تلاشند که افراد قبیله در موردشان حرفی نزنند و در واقع اینکه خود واقعی‌ات باشی، کار سختی است و اگر هم بخواهی سعی کنی خودت باشی  ,بیشتر مواقع تنها می مانی و گاهی این موضوع ترسناک به نظر می رسد. اما هیچ بهایی بالاتر از این نیست که برای اینکه خودت باشی,  برایش هزینه کنی" "آرتور گوردن "
 

بیشتر بدانید : 40عادت آدم های موفق


9- تنها کسی که باید تحت تاثیر او باشید ,خودتان هستید
اگر خودتان را دوست دارید و مورد تایید خود هستید , باور کنید دیگر این موضوع برایتان اهمیت نخواهد داشت که دیگران  از خوبی شما  حرفی بزنند و یا نه. آن وقت شما خواهید فهمید که: همه آن موضوعاتی که از سوی  دیگران ما را آزار می داد, باعث شده که خودمان را بیشتر درک کنیم" "کارل  جانگ"

شما به جایی می رسید که خواهید دانست نظرات آنها اصلا تاثیری بر نظرات, عملکرد و زندگی‌تان ندارد. اما به نوعی کارهای زیادی می توانید به واسطه طرز فکر و چگونگی درک واقعیتها از سوی آنها انجام دهید. در بسیاری از مواقع مسائلی را که نمی توانیم از دیگران بپذیریم، موضوعاتی هستند که در خودمان هم قبول نکرده و نپذیرفته ایم. خواه نسبت به این واقعیت آگاه بوده باشیم یا نه. "زمانی که در مورد دیگران قضاوت می کنید, در واقع خود را این گونه فردی معرفی می کنید که نیاز به قضاوت دیگری دارد" "وین دایر"

چه دلیلی دارد که افراد این گونه رفتار می‌کنند و به دنبال مورد تایید بودن از سوی دیگران هستند؟ چرا برخی افراد در پی این موضوع هستند که خود را تسلیم دیگران کنند تا مورد رضایت دیگران باشند و دیگران دوستشان بدارند؟
اینها سولاتی است که با پاسخ به آنها می توانید بیشتر به خودتان کمک کنید تا به آنچه خودتان می‌خواهید برسید، نه به آنچه که دیگران می خواهند

برگرفته از سایت: www.purposefairy.com