پائولو مالديني پسر محبوب ايتاليا

اسطوره ميلان، پسر چزاره مالديني، بازيکن اسبق ميلان در تيم ملي ايتاليا است که در کودکي يکي از هواداران يوونتوس و شيفته ي بازي روبرتو بوتگا بود خيلي زود با اثبات شايستگي هايش راه پدر را ادامه داد.
شنبه، 27 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پائولو مالديني پسر محبوب ايتاليا

پائولو مالديني پسر محبوب ايتاليا
پائولو مالديني پسر محبوب ايتاليا


 

نویسنده:احسان هدايت نيا




 
اسطوره ميلان، پسر چزاره مالديني، بازيکن اسبق ميلان در تيم ملي ايتاليا است که در کودکي يکي از هواداران يوونتوس و شيفته ي بازي روبرتو بوتگا بود خيلي زود با اثبات شايستگي هايش راه پدر را ادامه داد.
هنگامي که در ده سالگي موفق به گذراندن تست تمريني باشگاه ميلان شد، همه از نفوذ چزاره صحبت مي کردند. در هفده سالگي به دعوت نيل ليدهولم سر مربي وقت آث ميلان، به تيم بزرگسالان پيوست و اولين بازي اش را در تاريخ بيستم ژانويه ي 1985 برابر اودينزه انجام داد. در آن بازي پائولو جانشين باستيني مصدوم شد، بازي که با نتيجه ي يک- يک خاتمه يافت. مالديني در مورد آن بازي مي گويد:« استرس زيادي داشتم، ولي ليدهولم مرا در آغوش گرفت و گفت، هميشه به اين فکر کن که اين فقط يک بازي در مقياس بزرگتر است.»
آزليو ويچيني که بر خلاف بسياري به توانايي هاي پائولو آگاه بود، نام وي را در فهرست مدافعان تيم ملي قرار داد و پائولو اولين بازي ملي خود را در تاريخ سي و يکم مارچ 1998 در برابر يوگسلاوي تجربه کرد. بازي که مشابه اولين بازي باشگاهي اش با نتيجه ي يک- يک به پايان رسيد. همان سال، مالديني به همراه ميلان اولين اسکودتوي فوتبال حرفه يي اش را فتح کرد. در سال 1390، پائولو اولين جام جهاني اش را هم تجربه کرد، جايي که مقامي بهتر از سومي براي لاجوردي پوشان نداشت. در سال 1994 که خود پائولو به عنوان بهترين سال زندگي اش از آن ياد مي کند، جام قهرمانان اروپا براي سومين بار طي چند سال حضور وي در ميلان نصيب ميلان، شد. پائولو در آن سال به عنوان مرد سال فوتبال اروپا نيز برگزيده شد.
وي به همراه تيم، تحت نظر آريگو ساچي به فينال رقابت هاي جام جهاني راه يافت، اما اين بار نيز ايتاليا مغلوب ضربات پنالتي شد. پس از بازي هاي جام جهاني، به عنوان بهترين بازيکن جهان انتخاب شد و اين اولين باري بود که يک مدافع اين عنوان را از آن خود مي کرد. حالا ديگر پائولو پسر چزاره نبود، همه از او به عنوان «پسر محبوب ايتاليا» ياد مي کردند.
خوانندگان روزنامه «واشنگتن پست» آمريکا و «کي» ايتاليا طي دو نظر سنجي، مالديني را به عنوان محبوبترين بازيکن جهان انتخاب کردند. در همان سال پائولو و آدريانا فوسا مدل لباس ونزوئلايي، با يکديگر ازدواج کردند.
در سال 1994، پائولو مدل بودن را نيز تجربه کرد و پيش از عزيمت تيم ملي به آمريکا، به درخواست جورجيو آرماني به روي صحنه رفت. مالديني در دوران حضورش در تيم ملي تحت نظر آزليو ويچيني، آريگو ساچي، چزاره مالديني، دينوزوف و جيوواني تراپاتوني بازي کرده، اما دوران سرمربيگري پدرش را يکي از سخت ترين زمان هاي فوتبال حرفه يي اش مي داند. پائولو مالديني هم اکنون رکوردار حضور در تيم ملي ايتالياست. وي طي حضور در 126 بازي ملي که در 74 تاي آنها بازوبند کاپيتاني را نيز در اختيار داشته، هفت گل براي ايتاليا به ثمر رسانده است.
پائولو در ميلان نيز روزهاي بسيار خوبي را تجربه کرده، فتح هفت اسکودتو، چهار جام قهرماني اروپا، يک جام جذفي ايتاليا، پنج سوپر کاپ ايتاليا، سه سوپر جام اروپا و دو جام بين قاره يي از جمله افتخاراتي است که وي به همراه ميلان بدست آورده است.
پائولو سال گذشته، بيستمين سال حضورش در سري «آ» را نيز جشن گرفت. وي در گفت وگويي با شبکه ي ميلان گفته بود: «توپي که روي زمين مي غلتد، تمرينات دسته جمعي، مسابقات، ورزشگاه پر از جمعيت، پيروزي و شکست ها، همه و همه باعث مي شوند تا شور و هيجان و علاقه ي من به فوتبال سال ها ادامه يابد. تمايلي ندارم آخرين سال هاي بازي خود را در تيمي پايين تر از ميلان سپري کنم. من در ميلان به دنيا آمده و هميشه در ايجا زندگي کرده ام. چه کسي تضمين مي کند که من در باشگاهي ديگر به شرايط ايده آل دست يابم؟ من رابطه ي نزديکي با ميلان دارم.
پدر من کاپيتان تيم بوده و اکنون من جاي او را گرفته ام. نام خانواده ي ما از صفحات تاريخ ميلان پاک نخواهد شد. ميلانو خانه ي من شده، بخصوص با اتاقي که در آنجا دارم.
چزاره نيز مثل هموطنانش، پائولو را يکي از دلايل جذابيت بازي هاي سري «آ» مي داند و مي گويد: « لزومي نداشت چندان او را نصيحت کنم. او نياز نداشت و به نظر مي رسيد که مي داند دور و برش چه مي گذرد. من به او افتخار مي کنم، نه به خاطر اعداد و ارقام، بلکه براي شخصيت و منش والايي که از خود نشان مي دهد.»
مالديني در سال 2004 از فوتبال ملي خداحافظي کرد و با وجود اصرار بازيکنان و دعوت هاي بي شمار تراپاتوني و ليپب، ديگر پيراهن لاجوردي را بر تن نکرد. وي مي گويد: «قبل از اينکه بگويند برو، خودت را کنار بکش.» در همان سال، پله از او به عنوان بزرگترين بازيکن زنده ي جهان نام برد.
پائولو هم اکنون صاحب دو پسر به نام هاي کريستيان و دانيل است که پسر بزرگش چند سال پيش با تيم جوانان ميلان قرارداد بست. پدي انيو در کتابي با عنوان «مالديني آن قدر خوب، که حقيقي به نظر نمي رسد.» مي نويسد:« زندگي پائولو سرشار از موفقيت شده که باورنکردني به نظر نمي رسد، او بهترين مدافع جهان شد، درآمدي بيش از سالي سه ميليون دلار بدست آورد، خوش سيما بود، همه ي جام ها را بدست آورد و از همه مهمتر، همه دوستش دارند.
او يک حرفه يي واقعي باقي ماند. همه آمدند و رفتند و او با موفقيت مسيرش را بدون انحراف طي کرد. تنها مشکل موجود با مالديني، بي نقص بودن اوست. او يک الگوي حرفه يي است، چه از نظر بازي و چه شخصي. او حتي بيشتر از يک الگو است، او بزرگترين هديه ي خداست به تيمي که در آن بازي مي کند، سرمربي، ديگر بازيکنان و طرفداران آن تيم.»
گابريل مارکوتي نويسنده ي گاتزتا دلواسپورت مي نويسد:« پائولو مالديني با ظاهري آراسته، قيافه يي جذاب، تکنيک بالا و لبخندهاي خيره کننده اش، بخشي از جذابيت بازي هاي سري «آ» را تأمين مي کند. اگر از برلوسکني بپرسيد چه چيزي مردم ميلان را براي تماشاي قرمز و مشکي ها به سن سيرو مي کشاند، مي گويد سابقه ي پرشکوه و افتخارآميز ميلان. اما من بيشتر انگيزه ها و کشش هاي موجود براي تماشاي بازي ميلان را در پائولو مالديني مي بينم که اسطوره ي فوتبال ايتاليا شده است.
بدون پائولو، انگيزه ي ما هم براي نقد کردن بازي هاي سري «آ» کمتر مي شد. به همان اندازه که پائولو خوش شانس بوده و سال ها در سطح اول فوتبال اروپا دوام آورده و اسطوره شده، ما هم خوش شانس بوديم که ماليدني در ايتاليا بازي مي کند و به ليگ فوتبال ما رونق و جذابيت مي دهد. اين يک همزيستي مسالمت آميز است. پائولو شهرت، افتخار، اعتبار، ثروت و مقام جمع مي کند و ما از تماشاي بازي او لذت مي بريم.» فابيو کاپلو نيز مي گويد:« نگاه پائولو به فوتبال اشتثنايي است.»
پائولو آملي در فيلمي نود دقيقه يي صحنه هاي متنوعي از زندگي خانوادگي و حرفه يي پائولو مالديني را نشان مي دهد. وي در اين فيلم با شصت شخصيت سرشناس نيز مصاحبه کرده و نظرات آنها را در مورد اسطوره ي فوتبال ايتاليا جويا شده است.
بازيگران مورد علاقه ي مالديني، بروس ويليس و جودي فاتر و خواننده ي مورد علاقه ي او ويل اسميت است. او به فيلم «سکوت بره ها» علاقه ي خاصي دارد و تفريح مورد علاقه اش تنيس است.
پائولو ماليدين طي 819 بار حضور در ميلان، 32 گل براي اين باشگاه به ثمر رسانده است.
منبع: 7 روز زندگي- شماره 85



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.