پنج پیشنهاد عالی برای به خاطر سپردن تکالیف

تکالیفم را در منزل جا گذاشته‌ام. چند بار این جمله را می‌گویید؟ واقعاً حس بدی است دانستن این که نمره‌ی نا‌موفقی را در تکالیفتان بگیرید بعد از این که واقعاً آن را انجام دادید. به نظر نا‌عادلانه است.
دوشنبه، 15 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پنج پیشنهاد عالی برای به خاطر سپردن تکالیف
پنج پیشنهاد عالی برای به خاطر سپردن تکالیف

 

مترجم: حمید وثیق زاده
منبع: راسخون




 

تکالیفم را در منزل جا گذاشته‌ام. چند بار این جمله را می‌گویید؟ واقعاً حس بدی است دانستن این که نمره‌ی نا‌موفقی را در تکالیفتان بگیرید بعد از این که واقعاً آن را انجام دادید. به نظر نا‌عادلانه است.
روش‌هایی برای پیشگیری از این معضل و دیگر معضل‌ها وجود دارد، با این وجود، شما باید از قبل خود را آماده کنید تا از سر‌درد‌هایی آینده خود را حفظ کنید. مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای پیشگیری از این معضل انجام دهید این است که یک برنامه‌ی روزانه قوی ایجاد کنید.
زمانی که یک الگوی ثابت و قوی برای تکالیف ایجاد می‌کنید، از مشکلات بزرگ بسیاری، مانند جا گذاشتن یک تکلیف خوب و کامل در خانه پیشگیری خواهید کرد.

1. یک مکان برای تکالیف خود تعیین کنید.

آیا محلی برای تکالیف‌تان دارید؟ آیا مکان خاصی وجود دارد که تکالیف خود را هر شب در آن قرار می‌دهید؟ برای پیشگیری از فراموش کردن تکالیف، باید یک روال مشخص و یک مکان ویژه را برای این که هر شب تکالیفتان را انجام دهید، تعیین کنید.
سپس دقیقاً بعد از این که تکلیف خود را تمام کردید، عادت کنید که آن‌ها را در مکانی که به آن تعلق دارد، چه در یک پوشه‌ی مخصوص روی میز‌تان چه در کوله‌پشتی‌تان قرار دهید.
می‌توانید تکالیف انجام شده را داخل کوله‌پشتی‌تان قرار دهید و آن را دقیقاً کنار در بگذارید.

2. یک زنگوله برای تکالیف بخرید.

این فکر، احمقانه به نظر می‌رسد، اما تأثیر‌گذار است.
به یک فروشگاه عرضه لوازم تجاری بروید و یک زنگ پیشخوان مشابه آن‌هایی که در پیشخوان فروشگاه‌ها می‌بینید، پیدا کنید. آن زنگ را در ایستگاه تکالیف قرار دهید و جزئی از کار‌های روزمره‌ای که برای تکالیفتان انجام می‌دهید، در نظر بگیرید. هر شب، زمانی که تکالیف‌تان تمام شد و در مکان مناسب (مانند کوله‌پشتی‌تان) قرار داده شد، زنگ را به صدا در‌آورید.
به صدا در آمدن زنگ، باعث می‌شود که همه بدانند شما (و خواهر و برادر‌هایتان) برای رفتن به مدرسه در روز بعد، آماده هستید. صدای زنگ تبدیل به صدایی آشنا خواهد شد و خانواده آن را به عنوان پایان زمان تکالیف می‌دانند.

3. از ایمیلتان استفاده کنید.

ایمیل ابتکار بزرگی برای نویسندگان است. هر زمان که مقاله‌ای می‌نویسید یا تکلیفی را انجام می‌دهید، عادت کنید که یک کپی از آن را با ایمیل برای خود بفرستید. این کار می‌تواند شما را واقعاً نجات دهد.
به محض این که گزارش خود را تمام کردید، به راحتی ایمیل خود را باز کنید و سپس از طریق پیوست، یک کپی برای خود بفرستید. در هر جایی، می‌توانید به این تکالیف دسترسی داشته باشید. اگر آن را فراموش کردید، مهم نیست. فقط به کتابخانه بروید و پرینت آن را بگیرید.

4. ماشین فاکس را در خانه تهیه کنید.

ماشین فاکس می‌تواند ناجی دیگری باشد. این اختراع به تازگی، بسیار مقرون به صرفه شده است و استفاده از آن برای والدین و دانش‌آموزان در مواقع بحرانی کاملا راحت است. حتی اگر تکلیف خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید با خانه تماس بگیرید و به یکی از والدین یا خواهر و برادر‌تان بگویید تا تکلیفتان را برای دفتر مدرسه فاکس کند.
ممکن است زمان خوبی باشد تا با والدین خود صحبت کنید که اگر قبلا دستگاه فاکس نداشتید، یک دستگاه فاکس برای خانه بخرید. ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

5. یک فهرست روی در قرار دهید.

سعی کنید یک فهرست را در جایی قرار دهید که هر روز صبح در معرض دید شما و والدینتان باشد. فهرستی شامل تکالیف، پول ناهار و اقلام شخصی، هر چیزی که هر روز به آن‌ها نیاز دارید. به خاطر بسپارید، این روالی است که این هفته دارید.
خلاق باشید! می‌توانید یک قهرست را در مقابل در یا هر مکان جالب‌تر دیگری که ترجیح می‌دهید، قرار دهید. چرا هر بار که یک جعبه جدید غله گندم باز می‌کنید، یک یادداشت چسبان را روی آن قرار نمی‌دهید؟



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.