سخن شهدا با عوامل فتنه و نفاق

اي مردم و اي تمامي انسان ها! به خداوندي خدا، آن چيزي که مرا مي آزارد و رنج مي دهد، دورويي و نفاق است؛ به خدا قسم، اي مردم! خدايي هست، قيامتي هست، چرا بعضي ها به نفاق هر چه تمام تر خود را جا مي کنند و به چيزي
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سخن شهدا با عوامل فتنه و نفاق
 سخن شهدا با عوامل فتنه و نفاق

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

شهيد محمد الهويي ( 1363- 1343 تهران )

اي مردم و اي تمامي انسان ها! به خداوندي خدا، آن چيزي که مرا مي آزارد و رنج مي دهد، دورويي و نفاق است؛ به خدا قسم، اي مردم! خدايي هست، قيامتي هست، چرا بعضي ها به نفاق هر چه تمام تر خود را جا مي کنند و به چيزي اعتقاد ندارند و دنبال ماديات هستند. تمايز مؤمنين حقيقي با شما در اخلاص هست، خدا شما را هدايت کند که بسيار زجر داده ايد مخلصين راه خدا را.

شهيد حميدرضا احمدي خلجي ( 1367- 1341 تهران )

و اما منافقين! اي کوردلان تاريخ! بنگريد جانبازان چگونه جان مي دهند و تسليم ظلم شما و ابرجنايتکاران نخواهند شد. ننگ و نفرين ابدي بر شما که جز بمب گذاري و خرابکاري، کار ديگري بلد نيستيد و در چهارچوب سازمان و نفاق غرق شويد و جز خون زنان و پيرمردها و پيرزن ها و کودکان ريختن، کار ديگري از شما ساخته نيست؛ من و ديگر شهيدان با چشمي باز و قلبي آکنده از عشق به امام به استقبال شهادت رفتيم؛ ما را با زور گلوله به جبهه نبردند، ولي شماها اگر بمب نگذاريد، گلوله پشت سرتان است؛ پس شما به زور بمب گذاري مي کنيد و شهادت ما خيلي هم آگاهانه است.

شهيد شيرزاد پياده ( 1365- 1345 قيروکازرين )

از آن روباه صفتان مي خواهم که دست از کلک و نفاق و تفرقه اندازي بردارند و از هم محلي ها مي خواهم که اگر دست بردار نشدند، محکم و با استقامت جلوي آن ها بايستند.

شهيد علي اکبر توکلي ( 1360- 1338 ازنا )

به تمام ضدانقلابيون و فرصت طلبان بگوييد که اين انقلاب اسلامي بوده و هميشه اسلامي باقي خواهد ماند و تا زماني که يک مسلمان روي زمين است، مبارزه است و اين مبارزه بي امان تا نابودي کفر و شرک و نفاق ادامه خواهد داشت.

شهيد قدم علي جعفري هرستاني ( 1343- 1366 خميني شهر )

... شما خودتان هم مي دانيد و هم شنيده ايد که در زمان حضرت علي (عليه السلام) کساني که جنگ نهروان را به وجود آوردند، رو در روي حضرت شمشير کشيدند، چگونه اشخاصي بودند؟ ... حضرت علي (عليه السلام) در نهج البلاغه در مورد اين ها مي فرمايد: « تنها من بودم که چشم اين فتنه را درآوردم؛ احدي غير از من جرأت بر چنين اقدامي نداشت هنگامي دست به چنين اقدامي زدم که موج تاريکي آن بالا گرفته و هاري آن فزوني يافته بود؛ اين من بودم که خطر بزرگي را از ناحيه ي اين خشکه مقدسان متوجه شده بودم، درک کردم؛ پيشاني هاي پينه بسته ي اين ها و جامه هاي زاهدانه و زبان هاي دائم الذکرشان نتوانست چشم بصيرت مرا کور کند؛ من بودم که دانستم که ديگر کمر اسلام راست نخواهد شد » و الآن در اين جمهوري اسلامي ما هم، اين گونه افراد زياد هستند و سعي دارند که با نشان دادن چهره ي به اصطلاح طرفدار مظلومين و احساس همدردي با مردم به اراده ي محکم و فولادين اين مردم خدشه وارد کنند و به يک جوري به مردم ما بگويند که اين جنگ، هم جوانان ما را از بين برد و ديگر حرف هاي پوچ و بي محتوا، ولي ملت ما فريب اين گروه از خدا بي خبران را هرگز نمي خورد و اين جنگ ناخواسته را تا پيروزي اسلام بر کفر جهاني ادامه مي دهند.

شهيد سيد مجتبي حسيني ( 1365- 1341 شاهرود )

اي جان بر کفان سپاه اسلام! بشتابيد که کربلا در انتظار است؛ به اميد روزي که در جهان اثري از کفر و شرک و نفاق نباشد. و تو اي منافق رذل! بدان که هر کوي و برزن شهرهايمان از خون عزيزاني رنگين است که با دست تو به خون پاکشان غلتيده اند، ولي بدان که تو نيز نابود گشته اي و به زودي بنياني را که نداري به نيستي خواهيم سپرد ان شاء الله.

شهيد کاظم خادمي ( 1363- 1344 مبارکه )

شکايت مي کنم از دست قومي که [ به ] زر و زيور اين دنيا چشم دوخته اند و به لذايذ اين دنيا قانع شده اند؛ قومي که حاضر شدند پشت سر برادر ديني خود فتنه کنند؛ قومي که به خاطر اندکي از مسئوليت دنيوي، در يک جمعيت کمي شروع به اختلاف مي کنند، به جاي اينکه به جنگ عليه کفار بپردازند؛ قومي که به خاطر مقام و مال دنيا به جان همديگر افتادند، به جاي اينکه با هم مهربان باشند؛ آري؛ چشم دوخته اند به دنيا؛ جز اين نيست؛ مدتي نگذشت که بهترين برادران ما را به شهادت رساندند، ولي شما به جاي ادامه ي راه آن ها، خودتان را عقب کشيديد به خاطر اينکه حسادت قلبتان را فرا گرفته و اين ها همه به خاطر حب دنيا است؛ نمي دانم اين افراد با اين حرکات مي خواهند چه چيزي را ثابت کنند؟ نکند مي خواهيد بگوييد قيام امام حسين (عليه السلام) يک نابودي است؛ مي خواهيد هدف کسي که او را پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) امام معرفي کرده، تباه کنيد، ولي بدانيد که خدا با مؤمنان و جهادگران في سبيل الله است و اگر شما شهيدان را هم تنها بگذاريد، اين همه خونابه و خون جگر، اين زمان بگذار تا روز دگر. اين زمان مي گذرد و روزي خواهد رسيد که خون شهدا به جوش بيايد و تمام تباهي ها را پاک کند.

شهيد سيد جلال رضايي موسوي ( 1365- 1347 مشهد )

و شما دشمنان اسلام! بدانيد هر چه فتنه ها را بيشتر کنيد، اثر معکوس دارد و نمي توانيد اين امت را از تصميمات والايش که نابودي کفر و برداشتن فتنه است، به سازش کشانيد.

شهيد فريبرز رمضاني چرمینه ( 1362- 1343 اصفهان )

به اين فريب خوردگاني که در دام اين منافقين افتاده اند، اعلام مي کنم که اي فريب خوردگان! قبل از اينکه به سبب نفاقتان مهر الهي بر قلب هاي شما زده شود، به خود آييد، ببينيد تنها خطي که اکنون عملاً وارد جنگ مستقيم با آمريکا شد، بدون وابستگي به هيچ کس به جز خدا، خط امام و ولايت فقيه بود. امروز تمام ايادي و نوکران آمريکا در منطقه از قبيل دولت هاي عربستان، کويت، اردن و ... که ماهيت کثيفشان بر همه ي ما روشن است، بر جمهوري اسلامي بسيج شده اند و از داخل هم شما با اين حکومت مي جنگيد. آيا شما در خط آمريکا حرکت نمي کنيد؟ به خود آييد قبل از اينکه راه هدايت بر شما بسته شود.

شهيد ولي الله شفيعي سورک ( 1362- 1343 ميبد )

از شما مي خواهم بر خدا توکل کنيد و امام عزيزمان را ياري کنيد؛ اگر شهيد شدم، افرادي که به ولايت فقيه اعتقاد ندارند، پشت جنازه ام را نگيرند و با نفاق خويش بر اسلام عزيز ضربه وارد کنند.

شهيد محمد عاشوري ( 1365- 1347 ملاير )

اي مناديان دروغين صلح اعم از خارجي و مزدوران و ايادي داخلي! چرا آن زمان که ياوه گويي هاي مستانه ي مزدور آمريکا و سردار پوشالي قادسيه، گوش جهان را کر کرده بود و بانگ هل من مبارزش منطقه را به لرزه در آورده بود، خبري از شما نبود؟ اينک کفرستيزان سپاه توحيد علاوه بر آزادي مناطق اشغالي، بصره و بغداد را هدف هجوم قرار مي دهند و براي رفع فتنه وارد خاک عراق شده اند و در موضع قدرتند، صلح طلب شده ايد؛ ما دهان شما و صدام آمريکا را خرد خواهيم کرد؛ ما اگر مي خواستيم سخنان شما و مجامع بين المللي را عملي کنيم، اکنون بايد در کناره ي کارون غم نابودي و اسارت خرمشهر را در دل داشته باشيم و شاهد اسارت هزاران کيلومتر مربع ديگر از خاک مطهرمان باشيم و شاهد تشييع اسلام عزيز باشيم؛ تف بر شما اي مناديان دروغين!

شهيد شيرزاد قاسم نژاد ( 1365- 1343 نوشهر )

پدر و مادر عزيزم! ... شما نيز با نشان دادن ضعف، موجبات ناراحتي ارواح پاک شهداي اسلام از صدر تا قيامت را فراهم نکرده و باعث خوشحالي کفار و منافين نگرديد و به اهل باطل بگوييد که خداوند با شعله هاي عشق و ايمان جوان هاي ما، شما اهل باطل را ( کفر و نفاق ) را نابود مي سازد و باعث رشد جوانه هاي تقوا در جامعه و رشد و تعالي افراد جامعه و جامعه هاي بشري مي گردد.

شهيد جمشيد کريمي سيمکاني ( 1365- 1336 شيراز )

قبل از هر چيز سلام بر ابرمرد تاريخ جهان معاصر بيدارگر مستضعفين زمين در اين زمان، آنکه به حق مصداق « أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ » (1) مي باشد؛ يعني وارث ائمه هدي (عليه السلام) حضرت آيت الله العظمي امام خميني ( روحي فداه ) که با دم مسيحايي خويش بر پيکر سرد و بي جان ملتي سرافکنده و تو سري خور و با مستضعفان رنج کشيده شده آن ها را از حيض ذلت تا قد کمال شهادت طلبي بالا کشاند تا حتي بنده ي گنهکاري چون اين حقير نيز فرياد « هيات من الذله » امام مظلوم شيعيان و رهبر آزادگان تاريخ را فرياد کنم و بلند سر گوش منافقين کوردل و کفار فتنه انگيز فرياد بکشم که هان! « هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلاَّ إِحْدَى الْحُسْنَيْنِ ». (2)

شهيد احمدرضا کيماسي ( 1363- 1343 خوانسار )

... ما در يک سوي حق و در سوي ديگر باطل، در يک طرف سپاه اسلام و در سوي ديگر سپاه کفر، در يک سو حسين (عليه السلام) با ياراني، در سوي ديگر يزيد با سپاه انبوهش، در يک سو خميني با يارانش و در جبهه ي ديگر کفر و الحاد و شرک و نفاق جهاني به سرکردگي آمريکا و صهيونيسم و ديگر ايادي از جمله صدام خبيث و غفلقي که با هجوم به وطن اسلامي مان قصد نابودي اسلام و انقلاب اسلامي را در سر مي پروراند. اما ابرجنايتکاران خارجي و کوردلان داخلي اش همگي بايد بدانند که ما معتقديم از براي ما شکست نيست و نخواهد بود.

شهيد اسفنديار محمدي ( 1364- 1347 گچساران )

اي کوردلان از خدا بي خبر و روبه صفتان پر مکر و حيله! ما هرگز زير بار ظلم و سلطه ي شماها نمي رويم و نخواهيم رفت و بين مسلمانان و کافران، از به وجود آمدن آدم تا کنون، جنگ و ستيز بوده و الآن هم هست و [ مردم ] کشور انقلابي ما به ياري خداوند تبارک تا فتنه گران دنيا را سرکوب [ نکنند ] و از پاي درنياورند، خاموش و ساکت نمي نشينند و دست از جنگ خويش بر نمي دارند و نخواهند برداشت تا رفع فتنه در جهان به قول امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف).

شهيد ابراهيم محزوني ربزي ( 1342 - 1363 زرين شهر )

... به مزدوران و منافقين بگوييد امت بيدار است و گول شما را نمي خورد و با ترور کردن آيات عظام هرگر شکست نمي خورد و مصمم تر مي شود و همان طور که علي (عليه السلام) گفته، مانند ميخ در زمين مي ماند و هر چه ضربه بخورد محکم تر مي شود.

شهيد ابراهيم ميرزاآقايي ( 1364- 1341 نوشهر )

اي گروهک هاي مفسد و منحرف! دست از نفاق برداريد و به دامن اسلام برگرديد و خودتان را به اين امت ملحق کنيد و الا هلاک خواهيد شد. به آن هايي که بي تفاوتند و با گذشت هفت سال از انقلاب هنوز خط رهبريت را نشناخته اند: امروز ديگر وقت خواب نيست؛ امروز ديگر موقع بي تفاوت به فرموده در مقابل آرمان هاي انقلاب نيست به هوش باشيد و اين فرزند زهرا (سلام الله عليها)، امام امت را ياري دهيد.

شهيد احمد نوراني ( 1343- 1365 سمنان )

... شماها منافقان کوردل، دلسوز انقلاب يا مردم يا اسلام نيستيد، بلکه دشمنان اسلام هستيد، اگر قابل هدايت هستيد، خداوند شما را هدايت، و گرنه هر چه زودتر نيست و نابودتان بگرداند؛ اي منافقان! جنگي که براي گرفتن حق مستضعفين از مستکبرين و پياده کردن حکم الهي باشد، نعمت است و ما همه سربازان حزب الله هستيم و تا رفع فتنه و زمينه سازي براي ظهور صاحب الزمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) جنگ را ادامه خواهيم داد و مرگ با عزت 100 بار بهتر از زنده ماندن و صلح کردن با ذلت است.

پي‌نوشت‌ها:

1. سوره فتح؛ آيه 29
2. سوره توبه؛ آيه 52.

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (12)، تهران، مؤسسه فرهنگي هنري شاهد، چاپ اول



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط