ماسک هاي سلامتي به صورت بزنيد

ميوه ها منبع بسيار مناسبي از ويتامين ها هستند و مي توان از طريق استفاده از ماسک ها از ويتامين هاي اين نعمت هاي خداوندي براي پوست استفاده کرد.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماسک هاي سلامتي به صورت بزنيد

 ماسک هاي سلامتي به صورت بزنيد
 

 

نويسنده: ويدا لطفي




 

1- ماسک خرمالو

ميوه ها منبع بسيار مناسبي از ويتامين ها هستند و مي توان از طريق استفاده از ماسک ها از ويتامين هاي اين نعمت هاي خداوندي براي پوست استفاده کرد.
در پاييز و زمستان ميوه هايي چون پرتقال، سيب و انار به وفور يافت مي شوند. اين ميوه ها سرشار از آنتي اکسيدان و ويتامين C هستند که در شادابي و سلامت پوست بسيار مؤثرند. خرمالو از ميوه هايي است که در اين فصول مي توانيد به راحتي آن را تهيه کنيد. خرمالو منبع ويتامين هاي گروه B و ويتامين C است که در حفظ و استحکام پوست و مو تأثير زيادي دارد.

مواد لازم

برنج پخته: يک قاشق غذا خوري (اگر آبکش نباشد بهتر است تا لعاب برنج حفظ شود)
روغن بادام شيرين: يک قاشق غذا خوري
خرمالوي پوست کنده و نرم شده: يک عدد
خيار ( براي ايجاد رطوبت ): يک تکه کوچک
تمام مواد را با هم در مخلوط کن بريزيد و خوب مخلوط کنيد. مواد را به مدت 10 دقيقه روي پوست خود بماليد. سپس با آب ملايم بشوييد.
* مي توانيد براي ساخت ماسک خرمالو از روش ساده تري هم استفاده کنيد.

مواد لازم

خرمالو را له کنيد و از صافي بگذرانيد تا گلوله نداشته باشد. کمي روغن زيتون به آن بزنيد و به پوست صورت وگردن تان بماليد و پس از 20 دقيقه با آب ولرم بشوييد. نتيجه آن، پوستي بسيار نرم و شفاف است. اين ماسک را دو بار در هفته به پوست بزنيد اين ماسک را اگر در حالت آرامش و دراز کشيده به پوست بزنيد بهتر است.
* نوع ديگري از ماسک خرمالو براي تميز کردن عميق پوست صورت
اين ماسک پوست را عميقاً تميز مي کند و باعث شادابي و جواني آن مي شود.

مواد لازم

خرمالوي بزرگ رسيده: يک عدد
شکر قهوه اي: يک چهارم فنجان ( در صورت نداشتن شکر قهوه اي مي توانيد از شکر معمولي هم استفاده کنيد)
روغن زيتون: يک قاشق غذاخوري
خرمالو را پوست بگيريد و پوره کنيد سپس آن را با شکر و روغن زيتون مخلوط کنيد، روي پوست بماليد و با حرکت هاي دوراني، آن را ماساژ دهيد. براي 10 دقيقه بايد اين ماسک روي صورت بماند بعد با آب ولرم صورت تان را بشوييد.
بتا کاروتن و ويتامين هاي موجود در خرمالو شفافيت و نرمي را به پوست ما هديه خواهد کرد. براي حصول نتيجه بهتر بايد حداقل هفته اي دو بار از اين ماسک استفاده کنيد. بهتر است روغن زيتون يا روغن بادام مورد استفاده در ماسک ها پالايش نشود وخالص باشد تا تأثير بهتري بر پوست بگذارد.

2- ماسک سيب و ماست

ميوه بعدي مورد نظر ما سيب است. همان طور که همه مي دانيم سيب ميوه اي سرشار از ويتامين هاست.
اين ماسک يک مرطوب کننده فوق العاده محسوب مي شود.پس از استفاده از اين ماسک، پوست بسيار سالم و شاداب به نظر مي رسد. ماسک سيب براي پوست هاي خشک و چين و چروک دار مفيد است اما اگر پوست شما حساس است در استفاده از اين ماسک دقت کنيد. اسيد موجود در سيب ممکن است پوست شما را کمي تحريک کند اما موارد نادري از تحريک پوستي توسط سيب ديده شده است.

مواد لازم

سيب: يک دوم
ماست: يک قاشق غذاخوري
روغن زيتون: يک قاشق غذاخوري
نصف سيب را پوست بکنيد، رنده کنيد و ماست و روغن زيتون را به آن اضافه کنيد. ( از ماست هاي بدون طعم و شکر استفاده کنيد ) مواد را خوب با يکديگر مخلوط کنيد و يک لايه ضخيم از آن را روي پوست صورت خود قرار دهيد. اگر رنگ سيب تيره شد نگران نشويد، از تأثير ماسک کاسته نمي شود، فقط چون سيب در برابر هوا زود سياه مي شود، اگر از رنگ قهوه اي سيب خوش تان نمي آيد آن را زودتر روي پوست تان بزنيد. يا چند قطره آبليمو به آن اضافه کنيد. بعد از 15 دقيقه اين ماسک را با آب ولرم از روي پوست خود بشوييد. با سيب نوع ديگري هم مي توان ماسک ساخت.

3- ماسک سيب و شير

يک عدد سيب را رنده کنيد، با شير کم چرب مخلوط کنيد و به مدت 20 دقيقه، هر روز پوست تان را با آن پاک سازي کنيد. اين ماسک لايه بردار است و پوست را شفاف مي کند. اگر پوست خشکي داريد و در پاييز هم اين خشکي بيشتر مي شود هر روز يک سيب رنده شده را با يک قاشق روغن زيتون مخلوط کنيد و روي پوست تان بگذاريد پس از دو هفته خشکي پوشت تان برطرف مي شود.

4- ماسک سيب و عسل

سيب را بشوييد و با پوست رنده کنيد. يک قاشق عسل را روي آن بريزيد، کاملاً مخلوط کنيد و به عنوان ماسک روي صورت بگذاريد اين ماسک به پوست شما لطافت مي بخشد و خاصيت ضد جوش هم دارد. مي توانيد براي ساخت ماسک سيب، آن را با آرد جو دو سر که ويتامين B دارد هم استفاده کنيد.

مواد لازم

سيب، ماست ( بدون طعم )، آرد جو دو سر و آبليمو
سيب را نصف کنيد، رنده کنيد و با يک قاشق چاي خوري ماست، يک قاشق چاي خوري آرد جو دو سر و دو قاشق آبليموي تازه مخلوط کنيد و نيم ساعت روي پوست تان بماليد. اين ماسک مانند اسکراب است و به پاک سازي پوست کمک مي کند. براي نتيجه مطلوب، اين ماسک را هفته اي يک بار روي پوست تان بماليد.

5- ماسک انار

مناسب براي پوست هاي خشک
ميوه بعدي که مي توان از آن براي ساخت ماسک استفاده کرد انار است. انار ميوه اي سرشار از آنتي اکسيدان است که در شادابي و طراوات پوست بسيار مؤثر است. پوست انار را به خوبي ريز ريز کنيد. يک قاشق غذا خوري آب انار و يک سفيده تخم مرغ را به آن اضافه کنيد. مواد را به خوبي مخلوط کنيد و به مدت 15 دقيقه روي صورت تان قرار دهيد. در پايان با آب سرد آبکشي کنيد.

6- ماسک انار و زرده تخم مرغ

يک قاشق غذا خوري آب انار را با مخلوطي از يک زرده تخم مرغ، يک دوم قاشق غذا خوري خامه و يک قاشق غذا خوري شير مخلوط کنيد. ماسک به دست آمده را به مدت 15 دقيقه روي پوست قرار دهيد، سپس با آب گرم آبکشي کنيد.
منبع مقاله :
نشريه زيبايي سالم، سال هفتم، اول و پانزدهم دي ماه 1393



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.