سيري در وصيت نامه شهدا

دعاي وحدت بخش، با عطر بهشت

... از آقايان طلاب محترم قزوين و قيدار و مخصوصاً طلبه هاي روستاي خودمان مي خواهم، وحدتشان را هميشه در حد اعلي حفظ نموده و مردم را به احکام اسلام آشناتر ساخته و پيام رسان خون شهدا باشند.
دوشنبه، 24 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دعاي وحدت بخش، با عطر بهشت
 دعاي وحدت بخش، با عطر بهشت

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد زکريا آزادي ( 1367 - 1349 خدابنده )

بارالهي! تو را قسم مي دهم به مقربين درگاهت، وحدت بين همه ي قشرهاي ملت و بين ملت و امام را خودت حفظ بفرما.
... از آقايان طلاب محترم قزوين و قيدار و مخصوصاً طلبه هاي روستاي خودمان مي خواهم، وحدتشان را هميشه در حد اعلي حفظ نموده و مردم را به احکام اسلام آشناتر ساخته و پيام رسان خون شهدا باشند.

شهيد رمضان علي آقايي خوزاني ( 1359 - 1335 خميني شهر )

خدايا! به ملت مسلمان و مبارز ايران، تقوا و ترس از خودت را عنايت فرما تا از اختلاف و سخن چيني بپرهيزند و وحدت و اتحاد [ شان ] را حفظ فرمايند.

شهيد فضل الله احمدوند ( 1365 - 1334 نهاوند )

اينجا مکان معراج است و ميعادگاه وصل، در مسلخ عشقي گام نهاده ام که در هر نقطه اش آواي وحدت و توحيد با ريسمان شهادت، اتصال بنده را با خدا فراهم آورده و بر هر قله اش مجد و عظمت، درخشش نور رنگين خورشيد را (1) رنگ نموده است... خدمت تمامي اهالي و عزيزان مؤمن هم روستايي، سلام فراوان عرضه داشته و جهت وحدت و قدرت و عظمت آنان از خداوند طلب توفيق آرزومندم و از تک تک آنان حلاليت مي طلبم.

شهيد رضا اسدالهي ( 1365 - 1336 ازنا)

هان، اي ملت غيور ايران (2)! دست اين تبه کاران را کوتاه کنيد و قلم اين جنايتکاران را بشکنيد تا تاج کرامت و شرف شما که قرآن است، برقرار ماند. اي قرآن عزيز، اي تحفه ي آسماني، اي قانون بزرگ خدايي، اي راهنماي سعادت بشر، اي خورشيد تابان افق غيب، اي سرمايه ي سربلندي ملت اسلام، اي درهم شکن اساس نادرستي ها! تو ملت ما را بيدار کن. تو جوان هاي وطن ما را هوشيار کن. تو روح وحدت و برادري به آنان بده. تو قوه ي سلحشوري و حسن فداکاري را در آنها زنده کن و پناه جوانان ما باش.

شهيد محمدباقر امين ( 1361 - 1335 اهر)

شکر خداي را که به ما نعمت (انقلاب ) داد و (3) بعد، نعمت رهبري و ديگر وحدت و اخوت و برادري که نعمت هاي خداوند، بيرون از شمار است و ما از قدرت شکرش عاجز هستيم.

شهيد رضا بختياري احمدروغني ( 1363 - 1343 تهران)

اين دعا را از تمامي امت مسلمان خواهانم که: با هم وحدت داشته و شعار (4) از « خدايا! خدايا! تو را به جان مهدي، تا انقلاب مهدي، خميني را نگه دار » زبانشان کم نشود.

شهيد حسين برگزين ( 1362 - 1335 خوي)

پروردگارا! به شهيدانمان، رحمت و به رزمندگان اسلام، نصرت، به امتمان (5) وحدت و به ما توفيق خدمت، عنايت بفرما.

شهيد حسن بهرامي ( 1365 - 1345 کردکوي)

بار خدايا! بقاي اسلام و تحقق و استمرار آيات قرآن و خون ارزشمند شهدا، در وحدت مردم مي باشد؛ پس وحدت و پيوند امام و امت را محکم تر بگردان.

شهيد فرشيد بيداري ( 1364 - 1340 اصفهان)

اميدوارم خداي تبارك و تعالي به شما امت، عزت، قدرت، وحدت و سلامت عطا بفرمايد.

شهيد حسن پوست کن قلم ( 1361 - 1344 دزفول)

خدايا! خدايا! اين (6) اماممان، اين عامل وحدتمان را از جميع بلايا حفظ بفرما.
خدايا! اين انقلاب اسلامي را که ريشه کن کردن عمال ابرقدرت هاست، به پيروزي نهايي برسان.

شهيد نعمت الله جان محمدي ( 1365 - 1340 پاکدشت)

شکر و سپاس خدايي را که ما را خليفه و وصي خود در زمين قرار داد و رسول گرامي و کتاب قانونش را براي ما فرستاد تا ما را از جهالت و گمراهي به سوي نور هدايت فرمايد و اين [ است ] همان حجت کافي که بر ما اتمام است و قلب هاي مومنان را جلا داده و همگي با هم همصدا [ شده ] و آواي وحدت و يگانگي در تمامي مراحل زندگي خود از جمله سختي ها و ناهمواري ها و از خود گذشتن [ ها را سر داده اند ].
اما آن ها کم اند و قليل؛ همانطور که قرآن مي گويد: « بسياري از امت هاي نخستين و اندکي از متأخران اند. » (7) و اما امر خدا بر ما منت نهاد و انساني را بر ما فرستاد که ما را از جهالت ها نجات داد و به سوي نور هدايت فرمود. امروز جنگ ما، جنگ سرنوشت است. امروز روز آزمايش اسلام است. اگر هرکس تا به حال به اين انقلاب يقين حاصل نکرده، بايد در ايمان خود شک و ترديد داشته باشد. امروز بايد به نداي رهبرمان لبيک بگوييم؛ اگر به حرف اماممان نباشيم، [ و ] ، ديگر وحدت « امر به معروف [ و ] نهي از منکر » حفاظت از نماز نخواهيم داشت.

شهيد حسن حسني ( 1363 - 1346 فردين)

اي پدر و مادر عزيز! اگر کسي از شما پرسيد که فرزندتان کجا است؟ بگوييد او رفته تا با خون خود درخت تناور اسلام را آبياري کند، او به دنبال حسين (عليه السلام) رفته است، کاري کند که حسين، فرزند پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم ) کرده است، او رفته به نزد خدايش، رفته است او، رفته تا به حضرت مهدي بگويد: مسلمانان اينک در انتظار زيارتش هستند، به او بگويد (8) که کمر مسلمانان جهان زير ظلم و ستم جهانخواران خورد شده است؛ بيا و کمر نجات آنان را ببند و پيروان وحدت را آزاد ساز و رها بخش ».

شهيد رضا خان احمدي ( 1363 - 1341 زنجان)

اولين دعايي که دارم: آرزو دارم قبر شش گوشه ي اباعبدالله الحسين (عليه السلام ) را زيارت کنم و با پير جماران در آن مکان مقدس، دعاي وحدت بخوانم.

شهيد جواد قنبريان ( 1361 - 1339 بهبهان)

مبادا ميان خودمان اختلاف، هرچند جزئي هم باشد، پيدا شود؛ چون مومنين با هم برادرند؛ پس برادر نبايد کينه ي برادرش را در دل گيرد. ما همه اهل يک مکتبيم؛ پس ان شاء الله مورد اختلافي بين ما به وجود نخواهد آمد. همان قدر که قرآن مي فرمايد: « اشداء (9) علي الکفار و رحماء بينهم » (10).... خداوند روز به روز به وحدت ميان ملت بيفزايد و به طول عمر امام عزيز بيفزايد.

شهيد اسماعيل کارگر ( 1362 - 1341 زرنديه)

به نام الله، پاسدار حرمت خون شهيدان؛ به اميد پيروزي تمامي برادران رزمنده در تمام جبهه هاي حق عليه باطل و به اميد آزادي قدس عزيز و آرزوي وحدت تمامي مسلمين جهان و به اميد به اهتزار درآمدن پرچم سبز الله بر فراز تمامي کاخ هاي مستکبران شرق و غرب.

شهيد محسن کريمي درچه ( 1365 - 1349 خميني شهر)

خداوندا! به همه ي ما توفيق عبادت و بندگي و ترك معصيت عنايت فرما. همه ي مسلمانان را در وحدتشان مصمم تر بدار!

شهيد جلال کوشا ( 1363 - 1340 جهرم)

بارپروردگارا! اين وحدت و اخوت اسلامي را در ميان ملت ما حفظ کن و تفرقه را از ميان اين ملت بردار. ملت شهيدداده [ و ] جوانان حزب الله! مواظب حرکات تفاله هاي منافقين که هر روز به لباسي جديد ممکن است ظاهر شوند، باشيد و وحدت را حفظ کنيد.

شهيد قديرعلي کياني اجگردي ( 1361 - 1342 فلاورجان)

خدايا! امام عزيز را تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) حفظ فرما و همبستگي و وحدت را بين مسلمين هرچه بيشتر کن.

شهيد علي گلشادي ( 1362 - 1345 نجف آباد)

آري، برادرانم و خواهرانم! قدر اسلام را بدانيد. قدر امام را بدانيد. شما در عصري قرار گرفته ايد که تاريخ فراموش نخواهد کرد. شما در عصري قرار گرفته ايد که تمام کفر بر تمام مسلمانان شوريدند؛ مانند صدر اسلام در جنگ خندق، ولي توصيه مي کنم که سخن هاي امام را به خوبي گوش دهيد و به آن ها عمل کنيد و در پايان از درگاه ايزد متعال براي امام، طول عمر، براي امت، ايمان و وحدت و براي دشمنان اسلام، شکست فوري را خواستارم.

شهيد محمد مختاري حسن آباد ( 1361 - 1342 يزد)

امروز روزي است که به سادگي مي توان حق را از باطل تشخيص داد و روزي است که تمامي ابرقدرت ها چهره ي پليد خود [ را ] به نمايش گذاشته اند. شکر خداي [ را ] که به ما انقلاب اسلامي [ را ] عطا کرد که يک نعمتش، پا گرفتن حکومتي اسلامي بعد از 1400 سال و نعمت ديگرش رهبري و وحدت و برابري است.

شهيد سام مرد خورزاده ( 1366 - 1348 شهرري)

سپاس خداوند متعال را که اين توفيق را به ما عنايت کرد که در دوران کفر و ماديگري، نور خود را و دين خود را به ما نشان بدهد و اين توفيق را به اسلام و دولت نصيب کرده که با (11) راهنمايي امام امت، خميني عزيز و با وحدت در پرتو اسلام، مي توانيم اسلام راستين را در جهان نشان دهيم و نشان هم خواهيم داد.

شهيد عباس مريدي ( 1365 - 1346 رودان)

از تمام همشهريان مي خواهم که با هم وحدت و يکپارچگي داشته باشيد که [ همانا وحدت ] شمشيري است بر ضد مشکلات.

شهيد احمد مولايي قاسم آباد ( 1367 - 1346 مشهد)

خدايا! به صالحان عزت، به عاشقان شدت، به حرکت کنندگان برکت، به مردان ما همت، به زنان ما عفت، به جوانان ما قدرت، به دليران ما قوت، به حاميان ما شوکت، به پيران ما جرأت، به دوستانمان شجاعت، به دشمنانمان خفت، به رزمندگان نصرت، به حسينيان زيارت، به رهبرمان عمر باعزت، به خاموشان عزيمت، به راهيان سرعت، به متفرقان وحدت، به بي تفاوتان مروت، به مدعيان معنويت، به همه ي ما اطاعت از امام امت، به خواسته هايمان عينيت، به صداميان ذلت، به مستکبران خفت، به پيروزي مان شدت، به دلدادگان شهادت، به حاکميت اسلام وسعت، به ياوران دنيت حرکت پربرکت، به کوردلان مصيبت، به دوستدارانت عظمت و به بي خبران بصيرت عنايت فرما. آمين يا رب العالمين.

شهيد علي ياري ( 1361 - 1341 کوه پايه)

اي برادران و خواهران! به پا خيزيد. نماز را به پا داريد. دعا کنيد. دعاي فرج و وحدت را بخوانيد. اسلحه به دست گيريد و به سوي دشمن بشتابيد. با او مبارزه کنيد و يک لحظه نگذاريد که از جاي خود تکان بخورد و بخواهد اسلام و انقلاب را لکه دار کند و بدانيد که [ با ] اين کارها[ ي ] خود بيشتر و بيشتر به استقرار اسلام در جهان کمک خواهيد کرد و زمان آن نزديک است.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: را که
2- در اصل وصيت: قرآن
3- در اصل وصيت: که
4- در اصل وصيت: کلمه
5- در اصل وصيت: امتتان
6- در اصل وصيت: به اين
7- در اصل وصيت: ثلثي از اول و ثلثي از آخر؛ سوره واقعه، آيات 13-14
8- در اصل وصيت: بگوييد
9- در اصل وصيت: اشد
10- سوره حجرات؛ آيه 29
11- در اصل وصيت: در

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.