سيري در وصيت نامه شهدا

سخني با عوامل تفرقه

اي منافق! بيدار و هشيار باش که تو با اين همه توطئه و کُشت و کشتار [ و ] جنگ مسلحانه نمي تواني 30 ميليون حزب الله را ترور کني؛ زيرا که اين ملت، همه شان در يک خط هستند و آن خط، صراط المستقيم است؛ يک خط الهي که
دوشنبه، 31 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سخني با عوامل تفرقه
سخني با عوامل تفرقه

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

 سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد محمد باران ( 1361 - 1342 بندرکنگان )

اي منافق! بيدار و هشيار باش که تو با اين همه توطئه و کُشت و کشتار [ و ] جنگ مسلحانه نمي تواني 30 ميليون حزب الله را ترور کني؛ زيرا که اين ملت، همه شان (1) در يک خط هستند و آن خط، صراط المستقيم است؛ يک خط الهي که اين است شعار 30 ميليون نفر: « حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله » و تو در برابر اين گونه شعار و عملي که اين ملت دارند، نمي تواني بين آن ها تفرقه و جدايي بيندازي. بيدار و هشيار باش و به دين مبين اسلام پيوند شو که اسلام تو را نجات مي دهد و از تمام خطرات مصون خواهي ماند.

شهيد غلام حسن بختياري ( 1362 - 1341 تهران )

و اما سخني با منافقان کوردل: اي کساني که بر عليه اسلام و قرآن، دست به تفرقه مي زنيد! بدانيد که اسلام مکتبي است که هرگز شکست نمي خورد و اگر شما کور و کر و گنگ نباشيد و تأمل کنيد، اين را خواهيد فهميد. اين را بدانيد که امت اسلام به شما اجازه نخواهد داد که اسلام را تضعيف کنيد و بدانيد امت حزب الله تا آخرين قطره ي خونش با تک تک شما مبارزه کرده و خواهد کرد؛ همان گونه که تاکنون ديده ايد.

شهيد شيرزاد پياده ( 1365 - 1345 قيروکازرين )

از رفقا و دوستان مي خواهم اگر مقدور بود، هر عصر پنجشنبه بر سر قبرم بيايند و فاتحه بخوانند و از آن روباه صفتان مي خواهم که دست از کلک و نفاق و تفرقه اندازي بردارند و از هم محلي ها مي خواهم که اگر دست بردار نشدند، محکم و با استقامت جلوي آن ها بايستند.

شهيد محمد صديق چوب دار ( 1366 - 1347 تايباد )

اي کوردلان! شما که مي خواهيد در ميان فرق مسلمان تفرقه بيندازيد، حواستان را جمع کنيد که بالاخره روزي به چنگ خواهيد آمد و بايد جواب اين همه خون به ناحق ريخته [ شده ي ] جوانان را بدهيد.

شهيد اصغر خواجه ميدان ميري ( 1362 - 1343 اصفهان )

و يک پيام دارم براي آن هايي که در شهر و محل، باعث تفرقه مي شوند و مي خواهند جمهوري اسلامي را بکوبند. بدانيد که اين جمهوري اسلامي الان 4 الي 5 سال شده و هر کس از خدا بي خبري مي آيد، مي خواهد توي سرش بزند. ولي اين دست ها قطع مي شود و اين انقلاب اسلامي به ياري خدا رشد خود را مي کند تا ظهور حضرت مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ).

شهيد علي فتح داستان ( 1364 - 1348 دهدشت )

من از امت شهيدپرور مي خواهم که هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد و خواهش ديگري که دارم اين است که بين مردم تفرقه نيندازيد. اي کساني که بين مردم تفرقه مي اندازيد! اگر دست برنداشتيد، وظيفه ي ديگران است که جلوي شما را بگيرند.

شهيد حبيب الله شعباني ( 1363 - 1345 مشهد )

اي نامردان روزگار، اي کساني که بهشتي را از ما گرفتيد! خدا از شما نگذرد. بياييد دست برداريد. بياييد هي تفرقه بين مسلمين نيندازيد. بياييد نکنيد کارهايي را که علي (عليه السلام) را ناراحت کرد. (2) من به شما مي گويم اگر تمام جهان را زيرورو کنيد، اسلام پابرجا خواهد ماند و هيچ کاري از دست شما بر نمي آيد. خود را علاف نکنيد که هر کاري کرديد، بي فايده بود.

شهيد سيد علي صفايي ( 1361 - 1343 قزوين )

سخني هم با منافقين دارم که اي بزدلان! ديگر شما نمي توانيد با کارهاي به ظاهر انقلابي در بين ملت شهيدپرور ايران تفرقه ايجاد کنيد. شما هم عاقبتتان مانند اربابتان، آمريکاي خودخواه است.

شهيد کاظم عاملي ( 1365 - 1347 تاکستان )

و تو اي کسي که بين مردم تفرقه مي اندازي و تو اي کسي که تفرقه را چنگ زده و رشد مي دهي! آيا هيچ به فکر اسلام هستي؟ آيا از اين شهدايي که حتي پيکرشان هم به خانواده ي مظلومشان نرسيده، شرم نمي کني؟ آيا شما به چيزي قائل هستيد؟ اگر به خدا قائل هستيد، شما را به خدا نگذاريد تفرقه بيندازند.

شهيد رسول عدلي مهر ( 1362 - 1341 تبريز )

توصيه اي که به منافق ها دارم اين است که اي منافقين! به آغوش باز اسلام برگرديد و از توطئه و تفرقه دست برداريد. بزرگ ترين شماها حزب توده بود که بعد از چهل سال خيانت در ايران رسوا شدند. اين است اسلام [ که ] به ياري خداوند، شما را به زباله دان تاريخ مي افکند.

شهيد اسماعيل فرخي ( 1364 - 1334 آباده )

آن گروه قليلي که به مکيدن خون مردم بي گناه مشغول هستند، دست از گران فروشي و تقلب و اجحاف و احتکار و کم کاري و کارشکني و شايعه پراکني و تفرقه اندازي بردارند و از خواب غفلت بيدار شوند و اگر چنين نکنند، با خشم ملت روبرو خواهند شد.

شهيد جواد قرباني ( 1361 - 1342 اردستان )

شما مي دانيد که رمز پيروزي ما وحدت است و اين وحدت است و اين وحدت بود که ما را به پيروزي رسانيد. پس اعلام مي کنم کساني که مي خواهند در شهرمان ايجاد تفرقه و جدايي بکنند، با شدت عمل با آن ها رفتار خواهيم کرد.

شهيد حسين کريمي بجرلويي ( 1365 - 1341 شبستر )

کساني که [ نسبت ] به اين انقلاب توطئه مي کنند و امام را نمي خواهند، در مراسم من شرکت نکنند که باعث ناراحتي روح من مي شود. نمي خواهم اسم آنان را بنويسم؛ خودشان مي دانند. به کساني مي گويم که آنها ضدانقلاب و ضد حزب الله [ بوده ] و [ از ] تفرقه کنندگان هستند.

شهيد قربان کهنسال ساروکلائي ( 1364 - 1336 قائم شهر )

اما کساني که نشسته اند و شب و روز نقشه مي کشند براي جمهوري اسلامي، دست از اين کار خفت [ بار ] بردارند که هر کسي بخواهد در (3) حکومت اسلامي تفرقه بيندازد، خواهي نخواهي هلاک خواهد شد و اين مسائل برايمان به تجربه ثابت شده است. هر گروهي که نقشه کشي کردند عليه حکومت اسلامي، ديديم که چه بلايي برسرشان آمد و موجب خواري (4) آن ها گشته و حتي نمي توانند در مقابل اين ملت سربلند کنند.

شهيد عيوض محسن نيک ( 1364 - 1348 دهدشت )

بنده براي آخرين بار اين تذکر را با جديّت عرض مي کنم که بايد ان شاءالله عملي باشد: الف -نفاق اندازان ب -تفرقه اندازان ج -غيبت گويان، اي اين افراد! کاملاً حواستان باشد که داريد به خون شهيدان خيانت مي کنيد و روز قيامت مي آيند جلوي شما را مي گيرند و سؤال مي کنند.

شهيد فرامرز نصيري ( 1361 - 1334 انديمشک )

مي خواهم چند کلمه اي به اين منافقين که با نام گروهک هاي مختلف بين برادران ما تفرقه ايجاد مي کنند و يا دست به ترورهاي ناجوانمردانه مي زنند، بگويم که در مرحله ي اول بياييد وحدت (5) برادران را در جبهه ببينيد و دوم به شما بگوييم که اين برادران، همگي (6) عاشق شهادت هستند. پس شما هيچ غلطي نمي توانيد بکنيد.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: همه اش
2. در اصل وصيت: کرديد
3. در اصل وصيت: از
4. در اصل وصيت: خاري
5. در اصل وصيت: و وحدت
6. در اصل وصيت: کليه

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (11)، تهران، نشر شاهد، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.