همه چیز درباره ی اندروید لالی پاپ

اندروید 5 در کنفرانس توسعه دهنده ی گوگل با عنوان اندروید L معرفی شد ولی اکنون نام رسمی اندروید لالی پاپ را به خود گرفته است. اندورید 5 پیشرفتی مهم به حساب می آید.
يکشنبه، 27 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه چیز درباره ی اندروید لالی پاپ
همه چیز درباره ی اندروید لالی پاپ

 

نویسنده: حمید وثیق زاده
منبع:راسخون




 

اندروید 5 در کنفرانس توسعه دهنده ی گوگل با عنوان اندروید L معرفی شد ولی اکنون نام رسمی اندروید لالی پاپ را به خود گرفته است. اندورید 5 پیشرفتی مهم به حساب می آید.

خوبی های اندروید لالی پاپ

اندروید لالی پاپ دستگاه های بیشتری را در بر می گیرد. اندروید کیت کت پشتیبانی از ساعت های پوشیدنی اندرویدی و همچنین گوشی ها و تبلت ها را شروع کرد. اندروید لالی پاپ از تلویزیون ها، خودرو ها و دستگاه های دیگر نیز پشتیبانی می-کند. این مجموعه ای از نیازهای مختلف است.
با استفاده از اندروید لالی پاپ بهتر می توانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید مثلاً پخش آهنگی را در ساعت خود شروع کنید و آن را در تبلت خود ادامه دهید. اندروید لالی پاپ همچنین نحوه به نمایش درآمدن محتوا در دستگاه های مختلف را تغییر می دهد تا هدف مورد نظر را در بر گیرد. برای مثال تبلت صندوق ورودی پیام ها را به طور کامل نشان می دهد ولی ساعت شما تنها پیام های اخیر را به نمایش می گذارد.

متریال دیزاین

سیستم عامل اندروید شکل جدید تری به خود گرفته است و سایه زنی و لایه بندی را شامل می شود و حالتی شفاف دارد. ایده پشت این کار این است که عناصر نمایی سه بعدی خواهد داشت. پس منوهای شما می تواند بر روی یکدیگر قرار گیرد و عمق داشته باشد. این امکانات جدیدی برای بازی کردن نیز به وجود می آورد که به زودی توسعه دهندگان می توانند فرصت استفاده از این مزیت را داشته باشند.
رابط کاربری جدید طوری طراحی شده است تا کاربردی تر باشد و به کاربران اجازه دهد سریع تر به تنظیمات و اعلان ها دسترسی داشته باشند.
اندروید لالی پاپ توانایی این را خواهد داشت تا هشدارها را با توجه به اهمیت آن ها پوشش دهد. اگر از ظاهر شدن مداوم هشدارهای پیام جدید متنفر هستید، اولویت بندی می تواند کار شما را ساده تر کند و کارآمدتر باشد. این فیلترینگ در حوزه-های دیگر مانند اعلان ها نیز حضور خواهد داشت.

اعلان ها

اعلان ها بهبود یافته در لاک اسکرین وجود خواهد داشت و شما می توانید بدون باز کردن گوشی پیام های خود را ببینید. شما همچنین توانایی بیشتری برای پاسخ دادن به برخی موارد از طریق لاک اسکرین خواهید داشت. البته این ویژگی می تواند کمی مشکل ساز باشد – فرض کنید گوشی خود را گم کرده اید و فردی آن را پیدا می کند و شروع به پاسخ دادن به پاسخ دادن به پیام های مهم شما بدون باز کردن گوشی می کند.

ذخیره باتری

اندروید لالی پاپ به شما این امکان را می دهد تا با کاهش باتری مواردی را که انرژی زیادی مصرف می کند از کار بیاندازید. گوگل ادعا می کند این می تواند تا نود دقیقه باتری بیشتری به کاربر بدهد.
شما اکنون می توانید کاربران متعددی را به تبلت خود اضافه کنید ولی اندروید لالی پاپ توانایی شما برای این کار را افزایش می دهد و همچنین کمک می کند تا از داده های خود محافظت کنید. شما می توانید دستگاه خود را با دستگاه مورد اعتماد دیگری مثل ساعت یا خودروی خود جفت کنید. پس آن هنگامی که نزدیک ساعت اندرویدی شماست باز می شود ولی هنگامی که نزدیک آن نیست به کلمه عبور نیاز دارد.
گوگل اظهار می کند که شما می توانید از ویژگی کاربر مهمان برای به اشتراک گذاری یک تلفن میان دوستان یا اعضای خانواده استفاده کنید. برای مثال هنگامی که برای خرید به بیرون رفته اید و تلفن همراه خود را فراموش کرده اید، می توانید از تلفن همسر خود استفاده کنید و به عنوان مهمان وارد شوید. تا هنگامی که خروج نکرده اید به مخاطبین خود دسترسی دارید ولی به محض خروج کردن دسترسی قطع می شود.

Overview

Overview جایگزینی برای برنامه های اخیر در دستگاه های قبلی است. از Overview برای مشاهده ی برنامه های در حال اجرا به صورت سه بعدی استفاده کنید. شما می توانید میان آن ها همانند صفحات مرورگر وب سوئیچ کنید.

دسترس پذیری

اندروید لالی پاپ با گوشی نکسوس 6 و تبلت نکسوس 9 عرضه خواهد شد. اندروید لالی پاپ در قالب یک بروزرسانی برای گوشی های دیگر نیز در دسترس خواهد بود. نمی توان زمان دقیقی برای ارائه بروزرسانی تعیین کرد چون برخی دستگاه ها به زمان بیشتری برای سازوار شدن نیاز دارد. ولی کاربران گوشی های HTC One M8، Samsung Galaxy S5 و LG G3 این بروزرسانی را اواخر 2014 یا اوایل 2015 دریافت خواهند کرد. زمانبندی و دسترس پذیری به تولید کننده ی دستگاه بستگی دارد.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.