واقعیت‌هایی در مورد آلبرت انیشتین

اگر شما علاقمند دانستن اطلاعاتی در مورد کار و زندگی آلبرت انیشتین هستید، باید مقاله‌ی زیر را بخوانید. در این مقاله گلچینی از واقعیت‌های جالب در مورد آلبرت انیشتین آورده شده است.
سه‌شنبه، 27 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واقعیت‌هایی در مورد آلبرت انیشتین
واقعیت‌هایی در مورد آلبرت انیشتین

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون




 

اگر شما علاقمند دانستن اطلاعاتی در مورد کار و زندگی آلبرت انیشتین هستید، باید مقاله‌ی زیر را بخوانید. در این مقاله گلچینی از واقعیت‌های جالب در مورد آلبرت انیشتین آورده شده است.
آلبرت انیشتین فیزیک دان تئوریکی و مایه‌ی افتخار بین المللی است، او برنده‌ی جایزه‌ی نوبل بود و از همه مهم‌تر یکی از شخصیت‌های بسیار باهوش و تأثیر گذار در تاریخ بشر است. می‌خواهیم کمی بیشتر در مورد او بدانیم.
آلبرت انیشتین در تاریخ 14 ام ماه مارس در سال 1879 در شهر اولم (جنوب غربی آلمان) در ناحیه وورتمبرگ که امروزه همان استان بیدن - وورتمبرگ آلمان است، به دنیا آمد.
او دانش آموز مدرسه‌ی ابتدایی کاتولیکی بود که در آن خوب درخشید. او استعداد طبیعی برای یادگیری ریاضیات داشت که باعث می‌شد مدل‌ها و وسایل مکانیکی بسازد. او در دوران کودکی در صحبت کردن مشکل داشت.
در سن 5 سالگی یک قطب نمای جیبی باعث الهام بخشی به او شد. با مشاهده‌ی این قطب نما که پدرش برای او آورده بود، انیشتین دریافت که قطب نما به هر طرفی که می‌چرخد در نهایت عقربه‌اش در یک جهت می‌ایستد. این پدیده باعث شد که انیشتین فکر کند یک نیرویی وجود دارد که باعث می‌شود قطب نما همیشه در یک جهت بایستد.
در سال 1903 آلبرت انیشتین با خانم میلوا ماریچ که یک معلم از شهر تایتل در امپراطوری اتریش – مجارستان که امروزه در صربستان واقع شده است، ازدواج کرد. این خانم سهم بسزایی در کارهای انیشتین داشت. آنها در سال 1919 از هم جدا شدند. انیشتین بعد از جدایی از خانم میلوا با یکی از عمو زادگانش به نام اِلسا لووِنتال ازدواج کرد.
هنگامی که در سال 1905 در اداره ثبت اختراعات کار می‌کرد، آلبرت انیشتین برخی از مهم‌ترین کارهای خودش را در یک مجله‌ی آلمانی منتشر کرد. او ایده‌اش را در مورد ماهیت ویژه‌ی نور گذاشت.
در همان زمان بود که او یک مقاله در مورد " الکترو دینامیک اشیاء متحرک " منتشر کرد.
در همان سال، او در مقاله‌ی خود در مورد برابری جرم و انرژی، مطرح کرد که جرم می‌تواند طبق معادله‌ی E=mc^2 به مقدار مساوی از انرژی تبدیل شود.
این دستاوردها برخی از مهم‌های کارهای علمی او تلقی می‌شوند. برای اطلاع از کارهای مهم دیگر می‌توانید "دستاوردهای آلبرت انیشتین" را در اینترنت جستجو کنید.
او در مقالهی خود در سال 1909، با مطرح کردن اینکه انرژی کوانتومی یک گشتاور مشخص دارد و مثل اجزای نقطه مانند است، نظریه فوتون‌ها را معرفی کرد.
انیشتین در مقالهی خود به نام عین الشمس حیاتی که در سال 1910 نوشت، در مورد اثر نور پراکنده شده توسط مولکولهای مختلف در اتمسفر بحث کرد.
در سال 1911 وقتی که انیشتین استاد دانشگاه چارلز شهر پراگ بود، تحقیق خود در مورد اثر گرانش بر نور را در یک مقاله منتشر کرد.خورشید گرفتگی که چند سال قبل رخ داد، نظریه‌ی او را در مورد اینکه نور در نزدیکی یک شی ستاره‌ای سنگین مثل خورشید خم می‌شود را تأیید کرد.
در سال 1915 انیشتین نظریه‌ی نسبیت را مطرح کرد که تا به امروز کاربرد دارد.
در سال 1912 آلبرت انیشتین برندهی پر افتخار جایزه‌ی نوبل در فیزیک به خاطر کار مهمش در این زمینه در مورد کشف قانون اثر فوتو الکتریک بود. او به خاطر تئوری نسبیت خویش جایزه‌ای دریافت نکرد.
لئو زیلارد، فیزیک دان اتریشی – آلمانی – آمریکایی انیشتین را متقاعد کرد که به رئیس جمهور آمریکا، رزولت نامه‌ای بنویسد و به او در مورد اینکه امکان دارد نازی‌های آلمان بمب اتمی را توسعه دهند، هشدار دهد. این نامه باعث شد که آمریکا به فکر ایجاد بمب اتمی بیفتد.
آلبرت انیشتین در 18 ام آوریل سال 1955 در سن 76 سالگی در گذشت.
قبل از دفن انیشتین، مغز او برای مشاهده، بررسی و کشف راز هوش استثنایی‌اش در آورده شد. بعداً کشف شد که مغز انیشتین شامل تعداد زیادی سلولهای گلیا است که مسئول ترکیب اطلاعات است. هم چنین یافت شد که انیشتین مغزی متراکم داشت و قطعه استخوان اهیانه‌ای او که به مهارت‌های ریاضی مربوط است، تا حدودی بزرگ بود.
انیشتین واقعاً یک شخص بااستعداد بود و مرگ او به منزله‌ی نابودی یک استعداد فوق العاده و شگفت آور بود. او در بین جامعه‌ی علمی دنیا از قدر و منزلت و اعتبار بالایی برخوردار است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط