پانزده شهر زیبای قرون وسطی

آیا معماری قدیمی و قرون وسطایی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ اگر بله، پس شما باید سفری به شهرهای بزرگ و کوچک زیبای مربوط به قرون وسطی در نظر بگیرید. در این مقاله ما برای شما شهرهای کوچک باشکوه به جای مانده
چهارشنبه، 11 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پانزده شهر زیبای قرون وسطی
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

 

مترجم: حمید وثیق زاده
منبع:راسخون




 

آیا معماری قدیمی و قرون وسطایی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ اگر بله، پس شما باید سفری به شهرهای بزرگ و کوچک زیبای مربوط به قرون وسطی در نظر بگیرید. در این مقاله ما برای شما شهرهای کوچک باشکوه به جای مانده از قرون وسطی که می‌توانید هر وقت توانستید سفری به آنجا داشته باشید، ارائه کرده‌ایم.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی
مسافرت کردن به ما فرصت خوبی برای کشف محل‌های جدید و به دست آوردن دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی می‌دهد. آن می‌تواند یک کاهنده‌ی بزرگ استرس در زندگی روزمره و پر شتاب زندگی شهری باشد به خصوص اگر مسافرتی به شهرهای کوچک از دوره‌ی قرون وسطی باشد؛ جایی که ما فرهنگ مدرن عامه‌ی مردم را از آن می‌گیریم. ما نگاهی دزدکی به این می‌اندازیم که مردم چند قرن قبل بدون وجود تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی امروز چگونه زندگی می‌کردند. اگر چه بسیاری از این مکان‌ها امروزه از امکانات دوران جدید و مدرن بهره می‌برند اما معماری، تاریخ و هویت خود را حفظ کرده‌اند و سر پا هستند. بسیاری از این شهرها عموماً به خاطر زیبایی دیوارهای قدیمی، پل‌ها، کانال‌ها، کلیساها، معماری سبک گوتیک و غیره به جاذبه‌های توریستی مشهوری تبدیل شده‌اند. بنابراین بدون دردسر و هیاهوی بیشتر، از شهر و ترافیک خارج شوید و برای رفتن به گذشته و تجربه‌ی چیزهایی کاملاً متفاوت آماده باشید. نگاهی به این شهرهای کوچک زیبای قرون وسطایی که تا به امروز پا بر جای مانده‌اند و ارزش بازدید دارند، بیاندازید.
شهرهای کوچک بسیار خوب مربوط به قرون وسطی در دنیا :

#1. شهر پراگ، کشور جمهوری چک

پراگ بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور جمهوری چک است. آن یکی از بهترین شهرهای باقیمانده در دنیا است. این شهر معماری غنی، فرهنگ ترقی کننده با احساس گرم و دعوت پذیری دارد. آن پر است از مقبره‌های قدیمی و باهیبت که دائماً گذشته را به یاد شما می‌آورد. میدان قدیمی شهر که قلب این شهر است در سال 1992 در سایت میراث یونسکو به ثبت رسیده است. موزه‌ها و کلیساهای اینجا با خیابان‌های قدیمی زغال سنگی ارتباط دارند.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#2. شهر بروژ، کشور بلژیک

این شهر که به آن ونیز شمالی نیز گفته می‌شود، شهر بروژ در کشور بلژیک است که یک چشم انداز روستایی قرون وسطایی با ترکیب شگفت انگیز معماری سبک گوتیک، فرهنگ غنی، تاریخچه، کانال‌ها و یک هوای خوشایند است. آن الان در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر هم چنین به خاطر شکلات‌ها، غذاهای لذیذ و برخی نوشیدنی‌های محلی خوش مزه مشهور است. من مطمئنم که تمام دوست داران شکلات می‌خواهند که ابتدا از این شهر شگفت انگیز بازدید کنند. در نگاه اول باور این که مردم واقعاً آنجا زندگی می‌کنند سخت است. اگر می‌خواهید که در بهترین موقع از این شهر بازدید کنید برنامه‌ی سفر خود را برای زمان کریسمس تنظیم کنید.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#3. شهر رگنسبورگ، کشور آلمان

رگنسبورگ یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کوچک در کشور آلمان است. این شهر توسط رومیان حدود 2000 سال پیش ساخته شده است. جاذبه‌ی اصلی شهر، مرکز شهر مربوط به قرون وسطی با ساختمان‌های گوتیکی ، یک کلیسا و یک پل سنگی است که به شما احساس بودن در دوران قرون وسطی را می‌دهد. شهر قدیمی رگنسبورگ در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#4. شهر کولیور، کشور فرانسه

کولیور یکی از زیباترین شهرهای قرون وسطایی در کشور فرانسه است. این شهر قلعه مانند ادغام دو دهکده است که در دو طرف آن واقع شده‌اند. آن یک تاریخچه جالب دارد و یک فرهنگ قوی کاتالانی به آن ضمیمه شده است. جاذبه‌های اصلی این شهر خیابان‌های زیبا، کلیسای قدیمی نتردام کولیور و برج نور قدیمی است که یک دور نمای عالی از دریا و قلعه سلطنتی قرن سیزدهم دارد.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#5. شهر تالین، کشور استونی

شهر تالین پایتخت کشور استونی است و یک شهر جمع و جور مربوط به قرون وسطی است که خانه‌هایی به رنگ روشن، کلیساها، موزه‌ها، برج‌های نگهبانی شگفت انگیز، ساختمان‌های به سبک گوتیک و کوچه‌های متقاطع دارد. این شهر در تمام طول سال زیبا است اما اگر می‌خواهید که با فرهنگ واقعی و درست استونیایی آشنا شوید، از این شهر در زمستان در طول کریسمس بازدید کنید.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#6. شهر کارکاسون، کشور فرانسه

شهر هاگوارتز مانند کارکاسون در جنوب غربی کشور فرانسه واقع شده است و به عنوان شهر دیواری معروف است. زیباترین جاذبه این شهر دژ تاریخی است که در فیلم "رابین هود شاهزاده دزدان" نیز نمایش داده شده است. این دژ هم چنین به عنوان الهامی برای قلعه "زیبای خفته" در والت دیزنی بوده است. فراموش نکنید که غذاها و نوشیدنی‌های محلی را در میدان قرون وسطایی این شهر امتحان کنید. شما بی‌شک عاشق این مکان خواهید شد.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#7. شهر کولمار، کشور فرانسه

با محل‌های تاریخی، خیابان‌های پیچ دار و کانال‌ها، شهر کولمار زیبایی و فریبندگی خود را از دوران قرون وسطی حفظ کرده است. آن با قایق‌های کوچک در کانال‌های باریک، یک قطار کوچک که دور شهر هنوز هوهو می‌کشد و یک نور نمایشی خیره کننده که هر روز اجرا می‌شود مثل شاهزاده خانم شهرهای کوچک است. این مقصد محبوب به برخی از معماری‌های زیبا و شگفت انگیز فرانسوی و آلمانی خود می‌بالد.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#8. شهر سان گیمیگنانو، کشور ایتالیا

این شهر زیبای دیواری که روی تپه واقع شده از دوران قرون وسطی در منطقه توسکانی در کشور ایتالیا قرار گرفته است. این شهر به خاطر برج‌های جذاب و هنر عالی آن مشهور است به همین دلیل به آن "شهر برج‌های زیبا" نیز گفته می‌شود. جاذبه‌ی اصلی این مکان میدان کلیسای شهر است که به آن در زبان ایتالیایی "پیزا دل دومو" گفته می‌شود. وقتی که از این شهر بازدید کنید متوجه خواهید شد که این شهر با برج‌های قدیمی که از هزاران سال قبل بر جای مانده‌اند احاطه شده است. ساختمان‌هایی که به خوبی حفاظت شده‌اند نمونه‌های عالی از معماری گوتیکی و رومی هستند.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#9. شهر تولدو، کشور اسپانیا

تاریخچه‌ی این شهر قرون وسطایی با ظاهر عجیب و غریب در کشور اسپانیا به 192 سال قبل از میلاد یعنی زمان اشغال رومیان باز می‌گردد. خرابه‌های رومی را هنوز در بیرون دیوارهای این شهر می‌توان دید. جاذبه اصلی این شهر کلیسا است که محور تولدو است. آن را از دست ندهید.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#10. شهر ادین بورگ، کشور اسکاتلند

این شهر اسکاتلندی فریبندگی و افسون خودش را دارد و با قلعه‌ی روستایی خودش زمانی یک رقیب سر سخت برای شهر پراگ یعنی بهترین شهر قرون وسطایی در اروپا بوده است. این شهر یک تاریخچه غنی دارد که به آن ضمیمه شده است. وقتی که در خیابان‌های آن قدم می‌زنید و به موسیقی زیبای نوازنده‌ی نی انبان گوش می‌دهید این شهرجادویی به نظر می‌رسد. قلعه‌های سلطنتی در شهر ادین بورگ از قرن یازدهم باقی مانده‌اند.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#11. شهر دوبرونیک، کشور کرواسی

این شهر دیواری، در طول قرون 14 ام و 15 ام ساخته شده است و در حدود قرن 17 ام گسترده شده و تقویت شده است. اگر می‌خواهید دور نمای زیبای دریا و شهر قدیمی میان دیوارها را ببینید پس در امتداد دیوارها قدم بزنید.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#12. شهر آلبروبلو، کشور ایتالیا

شهر آلبروبلو یک شهر کوچک در جنوب ایتالیا است که برای ترولی‌های آن مشهور است. ترولی‌ها خانه‌های سفید با سقف مخروطی هستند و این دلیل این است که چرا این شهر کوچک امروزه در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر جمعیتی در حدود 11000 نفر دارد. اگر می‌خواهید از نزدیک با فرهنگ واقعی این مکان آشنا شوید، سعی کنید در یک ترولو زندگی کنید. شما می‌توانید به این منطقه سفر کنید که حتی مغازه‌ها، رستوران‌ها و چیزهای زیادی در ترولی دارد.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#13. شهر آمستردام، کشور هلن

جاذبه‌ی اصلی اینجا شهر قدیمی آمستردام است. این شهر گردشگران بسیاری را عمدتاً به خاطر فرهنگ غنی آن، تاریخچه، معماری، رستوران‌ها و غیره جذب می‌کند. تمام این چیزها را شما می‌توانید در یک مکان پیدا کنید. این شهر پر از کانال‌ها، پل‌های خمیده، خانه‌های باریک و غیره است. این شهر میزبان جاذبه‌هایی چون قدیمی‌ترین ساختمان این شهر یعنی اوده کرک، کاخ سلطنتی، موزه تاریخی آمستردام و موزه مادام توسو است.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#14. شهر ایبیزا، کشور اسپانیا

آیا هیچ زنگی به صدا درمی‌آید؟ بله، شما حتماً باید آهنگ "ما به ایبیزا می‌رویم" را شنیده باشید. شهر قدیمی و قرون وسطایی ایبیزا بر روی کوه کوچکی واقع شده است که مشرف به دریای آفتابی مدیترانه‌ است. این شهر عموماً به خاطر زندگی شبانه‌ی جادویی و زنده‌ی آن همراه با تاریخچه‌اش مشهور است. جاذبه‌های اصلی اینجا "دالت ویلا، سا پنیا و لا مارینا" است. لا مارینا شامل برخی از بهترین رستوران‌ها و مغازه‌های اطراف آن است. سا پنیا یا "جزیره‌ای که هرگز به خواب نمی‌رود" به خاطر زندگی شبانه‌ی شگفت انگیز آن معروف و مشهور است.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی

#15. شهر ورشو، کشورلهستان

شهر ورشور پایتخت کشور لهستان است. از دیدن زیبایی‌ها و اصالت‌های شهر قدیمی ورشو شگفت زده نشوید. مرکز تاریخی شهر ورشو که به نام Stare Miastro نیز شناخته می‌شود، مکانی است که در آن گذشته‌ی غم انگیز با داستان تخیلی ملاقات می‌کند. این شهر در طول جنگ جهانی دوم که در آن بیش از نصف جمعیت شهر کشته شد، تخریب شد. بعد از اینکه جنگ تمام شد، ساختمان‌ها دوباره به طور کامل ساخته شدند و سایه‌ی گذشته‌ی بی‌رحم را که زمانی بر سر این شهر زیبا افکنده شده بود رها کردند. اگر زمانی گذرتان به این شهر افتاد، میدان بازار این شهر قدیمی را که پر از کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های دیگر است از دست ندهید. حتماً از کلیساهایی نظیر کلیسای سنت جان، کلیسای حضرت عیسی و کلیسای سنت مارتین بازدید کنید. باروی شهر، مکانی است که شهر قدیمی را از شهر جدید جدا کرده است.
پانزده شهر زیبای قرون وسطی



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.