ابداع فناوری تولید اتانول ارزان قیمت از مواد دور ریز

یک شرکت خودروسازی آمریکایی از ارایه فناوری تولید اتانول ارزان قیمت از تراشه های چوب، علف و مواد دورریز همچون تایرها خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی که در دیترویت آمریکا برگزار می شود،
يکشنبه، 19 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ابداع فناوری تولید اتانول ارزان قیمت از مواد دور ریز
ابداع فناوری تولید اتانول ارزان قیمت از مواد دور ریز
ابداع فناوری تولید اتانول ارزان قیمت از مواد دور ریز

منبع:خبرگزاری مهر
یک شرکت خودروسازی آمریکایی از ارایه فناوری تولید اتانول ارزان قیمت از تراشه های چوب، علف و مواد دورریز همچون تایرها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی که در دیترویت آمریکا برگزار می شود، از پروژه مشترک خود با شرکت Goskata این کشور در تولید سوخت زیستی و ارزشمند اتانول از مواد دور ریز و زباله ها آن هم با قیمتی ارزان خبر داد.
جنرال موتورز اعلام کرد قیمت این سوخت به ازای هر گالن تولید شده تنها یک دلار خواهد بود.
به گفته کارشناسان، این قیمت به میزان چشمگیری از هزینه های مربوط به تولید سوخت زیستی از دانه های ذرت کمتر است. هم اکنون در آمریکا دانه های ذرت به عنوان منبع اصلی تولید اتانول به شمار می رود.
بر اساس گزارش تکنولوژی ریویو، به گفته محققان در این پروژه از نگرش دوگانه ای شامل فرآیندهای بیولوژیکی و شیمیایی حرارتی استفاده شده است.
تاکنون محققان عمده تلاش خود را بر روی تولید اتانول به یکی از این دو روش متمرکز کرده بودند اما با تلفبق این دو تکنیک، سوخت ارزان تر تولید شده و در عین حال پسماند کمتری نیز برجای می ماند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.