چگونه حامی محیط زیست باشیم؟

راه‌هایی که خانواده شما می‌توانند در حمایت از محیط زیست در روز زمین مؤثر باشند
يکشنبه، 12 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه حامی محیط زیست باشیم؟
چگونه حامی محیط زیست باشیم؟

 

مترجم: سمیرا حسن زاده
منبع:راسخون
 
 

 
راه‌هایی که خانواده شما می‌توانند در حمایت از محیط زیست در روز زمین مؤثر باشند

نوشته ارین گابل
کارشناس خانواده سبز

آیا به دنبال آن هستید که امسال با یک روش بی نظیر همراه با فرزندان خود روززمین را جشن بگیرید؟

این ایده‌های سازگار با محیط زیست به همه خانواده شما کمک می‌کند که چگونه در زمینه حمایت از محیط زیست وارد عمل شوید:

1.پاکیزگی در محله را سازماندهی کنید

چه در مدرسه فرزندانتان هستید چه در پارکی که در نزدیکی شما قرار دارد و چه در مسیر پیاده‌روی و یا هرجای دیگردر محله خود، تلاش کنید تا در زمینه پاکیزگی در روز زمین مشارکت کنید. فهرستی از نام دوستان خود تهیه کنید و در زمینه مشارکت در پاکیزگی محله خود تبلیغات کنید تا دیگران را ترغیب کنید تا در این کار به شما بپیوندند.

2. گیاه بکارید

برای کودکانی که عاشق بازی با خاک هستند باغبانی به طورطبیعی درخور آنهاست.کودکان خود را در کاشتن درختچه، درخت، گل، سبزیجات، یا گیاهان دیگر در حیاط منزل خود مشارکت دهید.
اگر چیزی مثل درختچه یا درخت بکارید، تقریبا سالها باقی می‌ماند تا به یاد شما بیاندازد که درروز زمین چه کاری کرده اید. ( البته با مراقبتهای مناسب)

3. جایگاه بازیافت تشکیل دهید

ببینید کدام قسمت از محله شما به بازیافت نیاز دارد اما در حال حاضر بازیافت ندارد یا بازیافت آن به شکل مناسب انجام نمی‌شود. بازیافت کنار جدول خیابان دارید؟ آیا کانتینرهای متعدد بازیافت در مدرسه کودکانتان، زمینهای بازی محله‌تان، ساختمانهای محل تجمع افراد و یا مناطق دیگر وجود دارد؟
وقتی که مشخص کردید که کجا نیاز به بازیافت دارد، ببینید که خانواده‌تان چه کارهایی را مممی‌تواند انجام دهد تا افراد بیشتری را برای اینکار ترغیب کنید. مثلا اگر کانتینرهای در مدرسه فرزند شما وجود ندارد، ببینید کهآیا می‌توان در کلاس او سطلهای بازیافت قرار دهید؟
اگرشانس داشته‌اید و در مکانی زندگی می‌کنید که انجام بازیافت را میسر کرده، جایگاهی را برای جمع‌آوری مواد قابل بازیافت که معمولا کسی انها را جمع نمی‌کند، مثل مواد بسته‌بندی، باتری‌های قدیمی، یا وسایل الکترونیک کهنه تعبیه کنید .ببینید که چطور و کجا میتوان انها را بازیافت کرد؟

4. ماشین خانوادگی خود را پارک کنید

اگر ماشین دارید، در صورت امکان، در روز زمین به جای استفاده ازآن پیاده‌روی کنید، با دوچرخه بروید ویا از حمل و فقل عمومی استفاده کنید. اگر مجبورید که رانندگی کنید، مقصدهای کوتاهترو تعداد دفعات کمتر را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که با گام برداشتن در زمینه بادکردن تایرهای ماشین خود، به بهترین مسافت پیموده شده ماشین خود دست پیدا می‌کنید.

5. مصرف انرژی را مهار کنید

در روز زمین مصرف انرژی خود را کم کنید. لامپها، پنکه، تلویریون، کامپیوتر و دیگر وسایل برقی را در روز زمین خاموش کنید. اگر هوا خوب است، وسیله حرارتی یا تهویه مطبوع خود را خاموش کنید و پنجره‌ها را باز بگذارید. اگرآنقدر هوا گرم است که نمی‌توان پنجره‌ها را بازگذاشت، حتما وقتی که خورشید بالا می‌آید، پرده کرکره‌ها را پایین بکشید و اگر اخیرا فیلتر تهویه مطبوعتان را عوض نکرده‌اید، این کار را انجام دهید. به جای چراغهای برق، شبها شمع روشن کنید. اگر باید جایی را تمیز کنید به جای جاروبرقی از جاروی دستی استفاده کنید. به جای آنکه به کودکانتان اجازه دهید که تلویزیون نگاه کنند، برای آنها کتابهایی در مورد دوستی با محیط زیست بخوانید.

6. در مصرف آب صرفه‌جویی کنید

ببینید که آیا شیر آبهای شما نشتی دارند؟ اگر تا کنون این کار را نکرده‌اید، همگان را تشویق کنید تا آب را در هنگام مسواک زدن و شستن دست و روی خود ببندند. ببینید که کدامیک از شما می‌تواند ازهمه سریعتر دوش بگیرد (و درعین حال تمیز شود)؟ برای تمیز کردن جلوی خانه یا پیاده رو به جای شلنگ از جارو استفاده کنید.

7. اشیایی را که لازم ندارید، اهدا کنید و یا آنها را رو بدل کنید.

اسباب بازی، لباس و یا دیگر لوازم منزل را که دیگر ازآنها استفاده نمی‌کنید، به دیگران اهدا کنید و با این کار آنها را بازیافت کنید. همینطور می‌توانید پولهای اهدایی را جمع کنید و یا در محله خود مکان تبادل را برپا کنید که کودکان در آن اسباب‌بازی‌ها و کتابهای قدیمی خود را می‌آورند و باهم رد‌ و بدل می‌کنند.

8. برای حیوانات حیات وحش، خانه بسازید یا به آنها غذا بدهید

برای پرندگان، خفاشها، یا حیوانات دیگردر حیاط خانه خود، خانه بسازید ویا دستگاه غذادهنده برای پرندگان نشب کنید. کودکان را وارد عمل کنید. از آنها بخواهید که برای پرندگان لانه بسازند و آن را تزیین کنند و یا اینکه غذادهنده نصب کنید.
برای درست کردن یک غذاساز ساده تنها چیزی که لازم دارید، یک مخروط کاج، کمی نخ، کره بادام زمینی، چربی خوک و کمی غذای پرندگان مثل دانه، جو و یا آرد ذرت و بادام است. مخروط کاج را به کره بادام زمینی و چربی خوک آغشته کنید و بعد آن را روی غذای پرندگان غلت دهید و در انتها آن را در خارج از خانه آویزان کنید.

9. برای یک هدف خوب پول جمع کنید

خیریه سازگار با محیط زیست که خانواده شما ازآن حمایت می‌کند، انتخاب کنید و راهی برای جمع آوری پول درآن پیدا کنید. می‌توانید پولهای اهدا شده را جمع کنید، در روز زمین، حراجی در حیاط منزل راه بیاندازید و یا صنایع دستی سازگار با محیط زیست که خانواده آن را تولید کرده است به فروش برسانید. باز هم دوستان و همسایگان خود را ترغیب کنید تا به شما بپیوندند.

10. تعهد پیدا کنید که تغییر ایجاد کنید

فکر کنید که چه راه ساده ‌ای وجود دارد که بتوان میزان آزاد شدن دی‌اکسید‌کربن را کاهش داد و متعهد شوید که آن را اجرا کنید. اگر به یک مشوق برای شروع کار نیاز دارید هنگامی‌ که خانواده خود موفق به اجرای آن تغییر شدند، جایزه ‌ای را برای آنها در نظر بگیرید. فراموش نکنید که جایزه‌ای را هم انتخاب کنید که سازگار با محیط زیست باشد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.