صدها گونه از گیاهان دارویی در معرض خطر انقراض

گروه بین المللی حفاظت از باغهای گیاهی در خصوص خطر انقراض صدها گونه از گیاهان داروی در دنیا هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر، گروه بین المللی حافظت از باغهای گیاهی (Bgci) نسبت به انقراض و نابودی بسیاری از گیاهان دارویی هشدار داد. این گروه که در سال 1987 در لندن تاسیس شد در حال حاضر با دو هزار و 500 موسسه گیاه شناسی در 120 کشور دنیا همکاری دارد.
سه‌شنبه، 21 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
صدها گونه از گیاهان دارویی در معرض خطر انقراض
صدها گونه از گیاهان دارویی در معرض خطر انقراض
صدها گونه از گیاهان دارویی در معرض خطر انقراض

منبع:خبرگزاری مهر
گروه بین المللی حفاظت از باغهای گیاهی در خصوص خطر انقراض صدها گونه از گیاهان داروی در دنیا هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، گروه بین المللی حافظت از باغهای گیاهی (Bgci) نسبت به انقراض و نابودی بسیاری از گیاهان دارویی هشدار داد. این گروه که در سال 1987 در لندن تاسیس شد در حال حاضر با دو هزار و 500 موسسه گیاه شناسی در 120 کشور دنیا همکاری دارد.
به اعتقاد کارشناسان این سازمان بین المللی، دلایل پدیده انقراض این گونه های گیاهی، شناسایی و استفاده بیش از حد از نمونه های نادر و رشد جنگل زدایی در سالهای اخیر است.
این دانشمندان تخمین زده اند که نابودی بسیاری از گیاهان می تواند پزشکی طبیعی و سنتی را با خطرات جدی مواجه کند. در حقیقت 50 درصد از داروهایی که از مواد شیمیایی مشتق شده اند، در گیاهان شناسایی شده اند.
براساس گزارش گاردین، ارقام منتشر شده از سوی این دانشمندان نشان می دهد که از 70 هزار گیاه دارویی در حدود 400 گونه در خطر انقراض قرار دارند که در میان این گونه ها، گیاهان دارویی نیز حضور دارند که در درمان بعضی از انواع سرطان مورد استفاده قرار می گیرند.
همچنین گیاه "کاکتوس هودیدا" (cactus hoodia) نیز در معرض نابودی قرار دارد. این گیاه نخستین بار در جمعیتهای آفریقایی برای کاهش اشتها مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه در کشورهای پیشرفته به یک داروی موثر در درمان چاقی مفرط تبدیل شده است.
نتایج تحقیقات این محققان نشان می دهد که نیمی از گونه های گیاهی "ماگنولیا" در دنیا منقرض شده اند. ماگنولیا یک گونه گیاهی است که محتوی "هونوکویل" (honokiol) است. از این ماده در طب سنتی چینی برای درمان سرطان و معالجه علائم اولیه بیماریهای قلبی عروقی استفاده می شود.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.