معاد و رجعت

1- رجعت در اين جهان مادي با همه‌ي مشخصات سابق، محقّق مي‌شود و همان‌گونه كه در تعريف رجعت آمد، مردمان در همان شكل و صورتي كه در گذشته بودند، برمي‌گردند، اما معاد در جهان ديگر اتفاق مي‌افتد. در جهاني كه از عوارض مادي خبري نيست. چرا که به فرموده‌ي قرآن کريم قيامت و حشر در زميني غير از اين زمين مادّي به وقوع مي‌پيوندد: يَومَ تُبَدِّلُ الأرضُ وَ السَّماواتُ ..؛1 روزي که زمين به غير زمين (عادّي) تبديل مي‌شود ... .
يکشنبه، 18 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معاد و رجعت
معاد و رجعت
معاد و رجعت

منبع:نگین آفرینش
1- رجعت در اين جهان مادي با همه‌ي مشخصات سابق، محقّق مي‌شود و همان‌گونه كه در تعريف رجعت آمد، مردمان در همان شكل و صورتي كه در گذشته بودند، برمي‌گردند، اما معاد در جهان ديگر اتفاق مي‌افتد. در جهاني كه از عوارض مادي خبري نيست. چرا که به فرموده‌ي قرآن کريم قيامت و حشر در زميني غير از اين زمين مادّي به وقوع مي‌پيوندد:
يَومَ تُبَدِّلُ الأرضُ وَ السَّماواتُ ...؛1 روزي که زمين به غير زمين (عادّي) تبديل مي‌شود ... .
2- در معاد همه‌ي خلايق براي حسابرسي حاضر مي‌شوند در حالي كه رجعت به كافران و مؤمنان خالص اختصاص دارد.
3- انکار اصلي از اصول دين موجب کفر مي‌شود بر خلاف انکار اصول مذهب، معاد از اصول دين است و انکار آن، خروج از دين را موجب مي‌گردد ولي انکار رجعت به عنوان يکي از اصول مذهب، موجب خروج شيعه از اثني عشر (دوازده امامي) خواهد شد.
4- بازگشت كنندگان به دنيا در زمان رجعت دوباره خواهند مرد يا كشته خواهند شد، امّا در معاد ديگر مرگ و ارتحالي نخواهد بود، چرا كه آن‌جا سراي ابدي است.

پي نوشت:

1. ابراهيم (14)، 48 .





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.