ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از آمریکا

دستور رهبر انقلاب برای ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از آمریکا شامل کدام کالاها می‌شود؟ آخرین نکته نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره الزامات ۹ گانه اجرای برجام، ممنوعیت واردات هرگونه کالای مصرفی از آمریکا به بهانه لغو تحریم‌ها بود.
دوشنبه، 4 آبان 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از آمریکا
ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از آمریکا

 






 
دستور رهبر معظم انقلاب برای ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از آمریکا شامل کدام کالاها می‌شود؟
آخرین نکته نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره الزامات ۹ گانه اجرای برجام، ممنوعیت واردات هرگونه کالای مصرفی از آمریکا به بهانه لغو تحریم‌ها بود.
حقیقت آن است که در دوران پس از انقلاب، ایران با آمریکا مراودات رسمی تجاری نداشته‌اند، چرا که دولت آمریکا در سه دهه اخیر صدها قانون تحریم علیه تجارت با ایران به تصویب رسانده و عملا مانع فعالیت شرکت‌های آمریکایی در ایران شده است. به همین دلیل، عمده کالاهای مصرفی آمریکایی در کشورمان یا تقلبی هستند یا این که به صورت قاچاق وارد شده‌اند. با وجود این شرایط شدید تحریمی، به طور رسمی مراودات تجاری محدودی میان دو کشور وجود داشته و دارد.
بر اساس آمار گمرک، در نیمه اول امسال واردات رسمی کشورمان از آمریکا شامل ۱۱۹ قلم کالا به ارزش 37 میلیون دلار بوده که رقم ناچیزی از کل واردات ایران محسوب می‌شود.
با این حال، تذکر رهبر معظم انقلاب بسیار اهمیت دارد، زیرا این احتمال وجود دارد که برخی افراد به بهانه اجرای برجام، به دنبال احیای روابط تجاری ایران و آمریکا باشند که مشخص است چنین رابطه‌ای راهی برای نفوذ آمریکا به ایران است.
ابراز تمایل مکرر این افراد به راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا در دو سال اخیر یا اعطای مجوز به شرکت‌های معروف آمریکایی نیز مؤید همین تمایلات منفعت‌طلبانه است که در صورت موفقیت، راه را برای نفوذ آمریکا در ایران باز کرده و به ضرر انقلاب اسلامی خواهد شد.
نگاهی به کالاهای وارداتی به کشورمان از مبدأ آمریکا در نیمه اول امسال نشان می‌دهد اکثر کالاهایی که به طور رسمی از آمریکا وارد شده برخی داروها، اجزاء و قطعات ماشین‌آلات پزشکی و مهندسی است. البته واردات کالاهای مصرفی همچون لوازم آرایشی یا مکمل‌های غذایی از آمریکا قابل توجه است.

ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از آمریکا



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما