رازهای تازه‌ای از مثلث برمودا

مثلث برمودا سالهاست که موجب بهت و حیرت همگان شده است. اگر چه این مکان با تئوری‌ها و شایعات بیشماری در ابهام فرو رفته، امروزه با اطمینان خاطر می‌توان گفت در پس ناپدید شدن‌هایی که در مثلث برمودا اتفاق می‌افتد،
چهارشنبه، 18 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رازهای تازه‌ای از مثلث برمودا
رازهای تازه‌ای از مثلث برمودا

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

مثلث برمودا سالهاست که موجب بهت و حیرت همگان شده است. اگر چه این مکان با تئوری‌ها و شایعات بیشماری در ابهام فرو رفته، امروزه با اطمینان خاطر می‌توان گفت در پس ناپدید شدن‌هایی که در مثلث برمودا اتفاق می‌افتد، می‌تواند توضیحی موجه وجود داشته باشد. اجازه دهید در این مقاله به آنها بپردازیم.
همه‌ی ما در مورد منطقه‌ای بدنام و معروف میان فلوریدا، برمودا، و پورتوریکو چیزهایی شنیده‌ایم! بعضی ادعا می‌کردند که این ناپدید شدن‌ها به دلیل وجود موجودات فرازمینی بوده، در حالی که بعضی دیگر مدعی بودند که این منطقه قطعاً محل رفت و آمد اشباح می‌باشد. هر چند از یک چیز مطمئن بودند، این ناپدید شدن‌های مرموز کاملاً موجب هراس و سراسیمگی سراسر جهان شده بود.
خوب، این داستانی از یک فیلم نیست که ضربان قلب شما را بالا ببرد. این مثلث برمودا است که موجب بسیاری از ناپدید شدن‌های مرموز شده و هنوز هم نزد بسیاری از مردم در سرتاسر جهان یک منطقه‌ی مشکوک و مبهم باقی مانده است. برمودا به عنوان مکانی که بسیاری از کشتی‌ها و هواپیماها به سادگی ناپدید می‌شوند، شهرت یافته است. آیا حقیقتاً یه واقعه‌ی ماوراء الطبیعه بوده است؟ و آیا نوعی دلیل علمی پشت آن وجود دارد؟ اجازه دهید در بخشهای ذیل به این موضوع پی ببریم.

موقعیت جغرافیایی

مثلث برمودا که همچنین به عنوان مثلث شیطانی شناخته شده است، تقریباًُ حدود 500000 مایل مربع از اقیانوس اطلس را پوشش می‌دهد. رأس‌های این مثلث در مناطق اطراف میامی، فلوریدا، برمودا، و سان خوان، پورتوریکو واقع شده‌اند. شایع شده است که این محل همچنین یکی از مناطقی است که در آن قطب نما، شمال حقیقی را (به جای شمال مغناطیسی) نشان خواهد داد. صدها مورد از غرق شدن کشتی‌ها در این منطقه رخ داده است.
این امکان وجود دارد که هیچ نقشه‌ی واقعی از مثلث برمودا وجود نداشته باشد، و داستان‌های مرموزی که این مکان را در هاله‌‌ای از ابهامات فرو برده، در نتیجه‌ی وقایع علمی باشند که هنوز هم در حال یافتن توجیح علمی برای بعضی از آنها هستند. در سال 1964، یک مجله برای نخستین بار نام این منطقه را «مثلث برمودا» گذاشت (نویسنده – وینسنت اچ گادیس) و امروزه، این منطقه همچنان مرکز توجه دانشمندان در سراسر جهان می‌باشد.

ناپدید شدن‌ها و اسرار نهفته

در چند سال گذشته حوادث ناگوار بسیاری در این منطقه به وقوع پیوسته است که منجر شده مردم از این حوادث داستانهایی بسازند که هیچ توجیح علمی ندارند.
سال 1872، شاهد واقعه‌ای تأسف‌بار از پیدا شدن کشتی ماری سلست (Mary Celeste) بدون خدمه و سرنشین بود. این کشتی بصورت متروکه پیدا شد و هرچند پیدا شدن آن خارج از سواحل پرتغال بود، اما این حادثه را همواره با مثلث برمودا مرتبط می‌دانند.
رازهای تازه‌ای از مثلث برمودا
این امر بعدها گزارشاتی را در پی داشت از افرادی که احتمالاً نورهایی عجیب و در حال چرخش مشاهده کرده بودند. همچنین گاهی اوقات در این مکان صداهایی شنیده می‌شد. زمانی نیز شایع شده بود که در این منطقه مه غلیظی وجود دارد. در واقع، کریستف کلمب در دفترچه‌ی خاطرات خود به دریای سارگاسو، واقع در وسط اقیانوس اطلس اشاره کرده است. در اینجا، به نظر می‌رسید که خدمه‌ی او نخستین بار بود که پا به این منطقه می‌گذاشتند. آنها با چیزهای عجیبی روبرو شدند (نورهای رقصان در افق) و این خود کریستوف کلمب بود که متوجه شد، قطب‌نمایش به حالت عادی آنگونه که باید باشد، کار نمی‌کند.
________________________________________
در سال 1918، در طول جنگ جهانی اول، کشتی یو اس اس سایکلوپ (USS Cyclops) قرار بود که به سمت برزیل روانه شود. اما پس از توقف در باربادوس، هرگز هیچ اثر یا خبری از کشتی دیده و شنیده نشد. حدود 309 مسافر و خدمه در کشتی حضور داشتند که طبق گزارشات، به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند. گزارش شده بود که کشتی پیش از ناپدید شدن با یکی از موتورهای خود به مشکل برخورده بود. این واقعه به عنوان بزرگترین حادثه‌‌ در تاریخ نیروی دریایی ایالات متحده به شمار می‌رود که در آن بدون هیچ درگیری و نبردی جان افراد زیادی از دست رفت.
________________________________________
در سال 1945، یک پرواز تمرینی بنام پرواز 19 (Flight 19) ناپدید شد. هنگامه‌ی غم انگیزی که با ناپدید شدن مرموز پنج اونجر نیروی دریایی بر فراز اقیانوس اطلس همراه بود. علت این حادثه در آن زمان «اشتباه» خلبان اعلام شد. اما پرواز در روزی آرام با یکی از باتجربه‌ترین خلبان‌ها یعنی ستوان چارلز کارول تیلور انجام شده بود. او فرماندهی چهار خلبان دانشجوی دیگر را برعهده داشت. شایع شده که اعضای خانواده خلبان نسبت به این دلایل اعتراض داشته و در نهایت نیروی دریایی را متقاعد ساختند تا علت واقعه را «به دلایل ناشناخته» تغییر دهد. یکی از هواپیماهای گشت و نجات بنام مارینر (PBM Mariner)، که قرار بود به دنبال آنها بگردد نیز ناپدید شد.
________________________________________
سال 1948 نیز در ماه ژانویه و همچنین ماه دسامبر شاهد ناپدید شدن هواپیماهایی بود. در ماه ژانویه، هواپیمای تئودور مارک 4 (Tudor Mark IV) یعنی تئودور استار تایگر (Tudor Star Tiger) پیش از آنکه طبق قرار در فرودگاه برمودا بر زمین نشیند، بر فراز مثلث برمودا گم شد. در ماه دسامبر، گزارش شده بود که خلبان هواپیمای داگلاس دی 3 (Douglas DC-3)، یعنی کاپیتان رابرت لیندکویست (Lindquist)، هنگامی که به نزدیک میامی رسیده بود، تقاضای فرود کرده بود. هرچند او دستورات مربوط به فرود را دریافت نمود، اما هواپیما هرگز پیدا نشد. دلیل آن نیز هوای نامساعد نبوده، به این دلیل که گزارش حاکی از آنست که آسمان آن روز صاف بوده است. هر دو این ناپدید شدن‌ها در سال 1984 گزارش شدند. هیچ کدام از این هواپیماها هیچ گونه سیگنال خطر و اضطرار مخابره نکردند.
________________________________________
در سال 1949، هواپیمای 'G-AGRE Star Ariel' در راه بازگشت خود از برمودا به کینگستون، جامائیکا گم شد.
رازهای تازه‌ای از مثلث برمودا
________________________________________
در 26 سپتامبر سال 1955، حادثه‌ای عجیب از پدیدار شدن قایق بادبانی، Connemara IV، بدون خدمه و مسافران آن، که در اقیانوس اطلس، در جنوب برمودا سرگردان بود، به بسیاری از شایعات دامن زد. سال 1955 در طول این بازه‌ی زمانی شاهد سه گردباد بود، اما تنها یکی از این سه گردباد نزدیک به قایق بادبانی بوده. بنابراین، دلایلی که چرا کشتی یک نفر را هم در خود نداشت، هرگز روشن نشد.
________________________________________
اس‌اس مارین سولفور کوئین (S.S. Marine Sulphur Queen) کشتی نفت کشی بود که برنامه‌ریزی شده بود به ویرجینیا روانه شود. اما با آخرین ارتباط او در تاریخ 3 فوریه سال 1963، و با 39 خدمه در کشتی، او هرگز به مقصد خود نرسید. پس از سه روز جستجوی مستمر جهت یافتن مارین سولفور کوئین، تیم جستجو تنها یک جلیقه‌ی نجات را نزدیک به 40 مایلی جنوب غربی موقعیت برآورد شده‌ی نفت کش پیدا کردند. در نهایت، گارد ساحلی نیز پنج حلقه‌ی نجات، هشت جلیقه نجات، یک پیراهن، قطعه‌ای از یک پارو، یک بشکه نفت و بنزین، یک بوق مِه، و یک شناور مخروطی پیدا نمود. گمان می‌برند که نشت گاز گوگرد امکان دارد موجب کشته شدن تمام خدمه شده باشد. دریا پر از کوسه بوده و امید کمی می‌رفت که اجساد اصلاً پیدا شوند.
________________________________________
در 28 آگوست سال 1963، دو هواپیمای KC-135 Stratotanker نیروی هوایی ایالات متحده با یکدیگر برخورد کرده و به اقیانوس اطلس سقوط کردند. با این حال، گفته می‌شود که دو محل تصادف وجود داشته که با فاصله‌ی بیش از 160 مایل از یکدیگر جدا شده بودند.
________________________________________
در 22 دسامبر 1967، یک قایق تفریحی 23 فوتی بنام ویچکرفت (Witchcraft) در مثلث برمودا ناپدید شد. گفته شده است که کاپیتان آن را از جانب ساحل برای دیدن چراغ‌ها و خط ساحلی میامی می‌برد که پس از آن ناپدید شد.
________________________________________
در ماه مه سال 1968، یک زیردریایی هسته‌ای بنام یو اس اس اسکورپشن (USS Scorpion)، که متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده بود، در مثلث برمودا ناپدید شد.
________________________________________
در سال 1971، گزارش شد یک هواپیمای جت فانتوم نیروی هوایی ایالات متحده، بنام استینگ-27 (Sting-27) گم شده است. اعتقاد بر این است که این هواپیما ممکن است برخورد و تصادمی داشته با این حال، جزئیات آن اعلام نشده است.
________________________________________
در سال 1991، خلبان یک جت گرومن کوجر (Grumman Cougar) درخواست رادیویی برای افزایش ارتفاع خود داشت. هنگامیکه هواپیما شروع به صعود کرد، از صفحه‌ی رادار خارج شده و به طور ناگهانی ناپدید گشت.
________________________________________
در سال 1999، جنیسیز (Genesis) که یک کشتی باربری بود گزارشاتی مبنی بر داشتن مشکل با پمپ فشار را به کشتی‌های نزدیک خود مخابره کرد. پس از آن، علی‌رغم عملیات جستجوی انجام شده که توسط گارد ساحلی انجام شد، قایق هیچ جا دیده و خبری از آن نشد.
________________________________________
در سال 2003، فرانک و رومینا لئون بویتون بیچ اینلت (Boynton Beach Inlet) فلوریدا در قایق 16 فوتی خود برنامه‌ی قایقرانی برای گردشی یک روزه را داشتند که پس از آن قایق هرگز دوباره دیده نشد. منطقه وسیعی توسط تیم جستجو و نجات گارد ساحلی مورد بررسی و جستجو قرار گرفت، اما نتوانستند آنها را پیدا کنند.
________________________________________
در 20 ژوئن سال 2005، یک هواپیمای Piper PA-23 که حامل سه نفر بود، بین فورت پیرس (Fort Pierce) در فلوریدا و جزیره‌ی ترژر کِی (Treasure Cay) در باهاما مفقود شد.
________________________________________
دیگر هواپیمای Piper PA تنها با یک خلبان که سوار بر آن بود، در نزدیکی جزیره بری در تاریخ 10 آوریل، 2007 مفقود شد.
________________________________________
در دسامبر سال 2008، یک هواپیمای Britten-Norman Islander که همراه با 12 سرنشین به نیویورک عازم بود، حدود 35 دقیقه پس از برخاستن، ناپدید شد. حتی پس از عملیات جستجوی گسترده توسط گارد ساحلی، هیچ نشانه‌ای از این هواپیما پیدا نشد.
________________________________________

شایعات

• اواسط دهه‌ی 1960 شایعاتی سر زبانها افتاد که ادعا می‌کردند دخالت موجودات فرازمینی پشت ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها می‌باشد. مردم حتی در مورد بشقاب پرنده‌هایی نزدیک به آن منطقه صحبت می‌کردند. بعضی‌ها حتی این ادعا را فراتر برده و مدعی شدند که این منطق محل رفت و آمد اشباح می‌باشد.
• تصورات مردم با شکل‌گیری تئوری توقف یا وقفه‌ی زمانی، بیشتر و بیشتر شد. این تئوری عنوان می‌دارد که کشتی‌ها و هواپیماها به محض رسیدن به مثلث برمودا، وارد یک منطقه و بُعد زمانی متفاوتی می‌شوند. براساس این تئوری، احتمالاً این بدان معناست که خدمه و سرنشینان هنوز هم جایی زنده هستند.
• احتمال دیگر مدعی است که مردم در مورد ربوده شدن کسانی که وارد مثلث برمودا می‌شوند توسط بیگانگان صحبت می‌کردند.
• بعضی بر این باورند که این منطقه نیز موطن شهر گمشده‌ی آتلانتیس است.

نظریه‌های قابل قبول از راز مثلث برمودا

گاز متان

دانشمندان ادعا کرده‌اند که زیست بوم سهمی در ناپدید شدن‌های مثلث برمودا داشته است. عنوان می‌شود که دلالیل آن یا انسانی است و یا ناشی از علل طبیعی می‌باشد. دانشمندان دانشگاه کاردیف پی برده‌اند که مقادیر زیاد گاز متان در کف اقیانوس در این منطقه وجود دارد. دلایل متعددی برای این واقعه وجود دارد. گاز متان بسبب اجساد فاسد شده‌ی موجودات دریا شکل می‌گیرد. چنانچه فوران‌های دوره‌ای از متان وجود داشته باشد، قادر نخواهد بود انعطاف‌پذیری لازم برای کشتی‌ها به جهت حرکت در این آبها را فراهم سازد. این فوران‌ها می‌توانند موجب غرق شدن کشتی‌ها بدون علامت هشدار دهنده‌ای شوند. در طول زمان چنین فوران‌هایی، حتی یک هواپیما با خطر مواجه خواهد شد، به این دلیل که بلافاصله می‌تواند آتش بگیرد. گاز متان به محض اینکه به هوا منتشر می‌شود، همچنین نیرویی جهت از کار انداختن موتورها تولید می‌کند.

هوای طوفانی

یکی دیگر از نظریه‌های قابل قبول در مورد مثلث برمودا، به گردابی اشاره دارد که توسط طوفان و یا آشفتگی وضع هوا به وجود آمده است. زمین لرزه‌های زیر آب نیز می‌توانند موجب خسارت و تخریب شدید بدون هیچ اخطار قبلی شوند. منطقه مثلث برمودا نشان داده شده که دارای فعالیت‌های شدید زمین لرزه‌ای است. این منطقه همچنین برخی از عمیق‌ترین گودالهای جهان را در خود جای داده است. منطقه زیر آب مثلث برمودا دارای یک پرتگاه با شیب شدید در زمین است. این همچنین می‌تواند بدان معنا باشد که ناپدید شدن‌های غم انگیز کشتی‌ها یا هواپیماها می‌تواند، نتیجه‌ی به دام افتادن در گردباد یا طوفان و غرق شدن بدون بجا گذاشتن هیچ ردی به دلیل عمق این گودالها، در قعر اقیانوس باشد. زمین لرزه‌های موجود در زیر آب در این منطقه می‌توانند همچنین موجب ایجاد موج‌های بسیار بزرگ شوند. برای یک لحظه، دریایی که به نظر آرام می‌رسید می‌تواند خطرناک شده و نیز برآورد می‌شود که این امواج سهمگین دلیل تمام ناپدید شدن‌ها در مثلث برمودا هستند.

تغییرات در قطب نما

همچنین مشخص شده است کسانی که وارد این منطقه شده‌اند، هنگامی که سعی داشتند از قطب‌نمای خود استفاده کنند، با مشکل مواجه شده بودند. همانطور که پیش از این عنوان شد، این بدلیل آن است که مواردی وجود داشته که قطب نما بجای نشان دادن شمال مغناطیسی به دلیل وجود اختلافات غیر طبیعی و غیر معمول مغناطیسی در این منطقه، قطب شمال واقعی را نشان می‌داد.

دزدان دریایی

جنگ و یا چنین فعل و انفعالات تعمدی که انسان انجام می‌دهد، نیز گاهی علت این تلفات، در نظر گرفته می‌شود. شایعه شده است که دزدان دریایی باعث برخی از نابودی‌ها به دلیل ارتکاب قاچاق و حمله به کشتی‌ها در گذشته بوده‌اند. در طول دوره‌های طولانی جنگ، دشمنان ممکن است کشتی‌ها و یا هواپیماها را نابود کرده و اثری برجای نگذاشته باشند.

مه الکترونیکی

نقل‌ قول‌های بسیاری وجود داشته که وجود وضعیت هوایی عجیبی را در آسمان گزارش کرده که بسیاری از خلبانانی که بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کردند، با آن روبرو شده بودند. گفته می‌شود که ابرهای مایل به خاکستری از میدان‌های الکترومغناطیسی بر فراز اقیانوس از جایی که معلوم نیست، ایجاد شده و به طور کامل کشتی یا هواپیمای که از آن منطقه عبور می‌کردند را غوطه‌ور می‌ساختند.
با آنکه نظریه‌ها و مفروضات متعددی وجود دارد، باور همه جانبه‌ای ار نظریه‌های ماوراء الطبیعه وجود دارد. در نتیجه مثلث برمودا هنوز هم برای بسیاری افراد به صورت یک معما باقی مانده است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.