توصیه‌های زیبایی برای صورت

صورتمان اولین چیزی است که ما را نمایش می‌دهد. در این مقاله برخی توصیه‌های زیبایی برای صورت آورده شده‌اند که به شما کمک خواهند کرد آن را نرم، انعطاف پذیر و درخشان نگه دارید.
پنجشنبه، 26 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه‌های زیبایی برای صورت
توصیه‌های زیبایی برای صورت

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

صورتمان اولین چیزی است که ما را نمایش می‌دهد. در این مقاله برخی توصیه‌های زیبایی برای صورت آورده شده‌اند که به شما کمک خواهند کرد آن را نرم، انعطاف پذیر و درخشان نگه دارید.
"زیبایی در چشمان ناظر است. ناشناس"
خب، همه چیز خوب است، قطعاً، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا شما صورت بی‌نقص و عاری از لکه هر بار که به آینه می‌نگرید نداشته باشید. در معرض آفتاب قرار گرفتن، آلودگی، شب بیداری‌ها و ساعت‌های طولانی را باید به بیچارگی‌های خود بیشتر اضافه بکنید. بازار پر از محصولات زیبایی است که زنان زیبا را تحویل می‌دهند تا به درد و رنج شما بیشتر بیفزایند. با تمام این چیزها، سوالی که بیشتر خانم‌ها را درگیر می‌کند این است که چگونه می‌توان چروک و لکه‌ها را دفع کرد؟ خب، نگران نباشید، برای این که این مقاله برخی توصیه‌های زیبایی را برای صورت لیست کرده است که همه‌ی شما می‌توانید آنها را امتحان کنید تا به نتایج دلخواه و مطلوب برسید.
قانون طلایی: قانون "تمیز نگهداشتن" شگفتی می‌آفریند اگر به جدیت دنبال شود. خوابیدن با آرایش و آلاینده‌های مسدود کننده بر روی صورت کاملاً نفی شده است!

توصیه‌هایی که باید دنبال شوند :

تمیز کردن : لوسیون تمیز کننده غنی و یا کرم را به تمام صورت و گردن خود بمالید. آن را به آرامی روی پوست و با حرکت رو به بالا ماساژ دهید. باید چشمان خود را در حین انجام این کار بسته نگه دارید. از دستمال مرطوب صورت و یا پنبه توپی برای پاک کردن تمیز کننده، دوباره در جهت رو به بالا استفاده بکنید.
تراشیدن : تراشیدن باید بخشی از فرآیند تمیز کردن هفتگی باشد. تراشیدن روزانه پوست را ناراحت می‌کند. آن به حذف سلولهای مرده پوست که منافذ را مسدود می‌کنند و موجب جوش، آکنه و پوست گرفته می‌شوند، کمک خواهد کرد. تراشیدن برای پوست معمولی و چرب مناسب است در حالی که پوست خشک باید با سابنده‌های صورت که دانه ریزتر هستند و کرم بیشتری دارند ساییده شود. همیشه از سابنده با حرکت دایره‌ای برای تمام صورت و گردن استفاده بکنید و آن را با آب بشویید.
نرم کردن : نرم کردن به از بین بردن اثرات کثیفی، آرایش و یا باقیمانده‌های تمیز کننده که پشت باقی مانده‌اند کمک می‌کند. آن هم چنین کمک می‌کند که سطح pH طبیعی پوست و منافذ بسته دوباره به حالت اول برگردد. یک پنبه توپی را در نرم کننده بخیسانید و روی تمام صورت و گردن خود بمالید. به بینی و مناطق چانه بیشتر توجه بکنید چون این دو مکان بیشتر از همه در معرض ته‌ نشینی جوش‌های سر سیاه هستند.
مرطوب کردن : آرایش و تمیز کردن روزانه پوست، آن را از نرمی و انعطاف پذیری طبیعی خود تهی می‌کند. مرطوب کردن منظم با لوسیون یا کرم با کیفیت خوب، پوست صورت را دوباره پر خواهد کرد و آن را صاف می‌کند. برای روز از کرم یا لوسیون روشن که در آن ضد آفتاب نیز وجود دارد استفاده بکنید و برای شب از کرم ترمیم کننده استفاده بکنید. مرطوب کننده را در حرکت دایره‌ای روی تمام صورت و گردن خود بمالید. اگر به مدت بیش از چهار ساعت در بیرون مقابل آفتاب قرار دارید مرطوب کننده را تجدید بکنید.

دستور العمل‌های زیبایی خانگی :

تمیز کننده‌ها :

تمیز کننده شیر : این جزء تشکیل دهنده‌ای است که پایه‌ی خیلی از تمیز کننده‌ها را شکل می‌دهد. شیر کاملاً خامه‌ای را در یک کاسه کوچک بریزید. یک پنبه‌ی کوچک را در آن بزنید و روی تمام صورت خود بمالید. از انگشتان تمیز استفاده بکنید و شیر را به درون پوست خود در حرکت دایره‌ای و رو به بالا ماساژ دهید. یک پنبه‌ی دیگر بردارید و آن را در آب خیلی سرد خیس کنید و شیر را از صورت و گردن خود تمیز کنید.
تمیز کننده رازیانه و شیر کره : در قسمت بالایی کتری دوتایی نصف فنجان شیر کره و دو قاشق سوپ خوری تخم رازیانه خرد شده را به مدت نیم ساعت حرارت دهید. از روی حرارت بردارید و بگذارید مدتی بماند. آن را از صافی بگذرانید و به درون بطری بریزید و در یخچال بگذارید. صورت خود را با استفاده از پنبه‌ی کوچک با این ترکیب تمیز کنید.

نرم کننده :

نرم کننده خیار عسل : یک خیار با اندازه متوسط را در دستگاه آسیاب پوره کنید و از الک بگذرانید تا عصاره و آب آن به دست بیاید. یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را بپوشانید و در یخچال نگه داری کنید. روزی دو بار روی صورت و گردن خود بمالید.
استفاده از نرم کننده : عصاره‌ی یک سیب خوب تمیز شده به عنوان سفت کننده‌ی عالی عمل می‌کند. روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود.

مرطوب کننده :

مرطوب کننده خامه : دو قاشق سوپ خوری خامه ترش را با یک قاشق سوپ خوری عسل همراه با نصف موز له شده مخلوط کنید. به صورت خود بمالید و قبل از شستن با آب ولرم، بگذارید 15 دقیقه بماند.
مرطوب کننده گوجه فرنگی با ماست : دو قاشق سوپ خوری عصاره‌ی گوجه فرنگی را با چهار قاشق چای خوری ماست کاملاً خامه‌ای تازه مخلوط کنید. روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.
لوسیون شب : دو قسمت گلاب خالص را با یک قسمت گلیسیرین با کیفیت خوب مخلوط بکنید. آن را هر شب با حرکت دایره‌ای روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

تراش دهنده :

آرد جو دو سر : یک قاشق سوپ خوری آرد جو دو سر را با دو عدد بادام بریزید و پودر کنید. مقداری شیر کاملاً خامه‌ای در آن بریزید. روی صورت و گردن خود بمالید. با حرکت دایره‌ای، پوست را به آرامی با آن تراش دهید. آن را با آب سرد بشویید.
سابنده‌ی عسل : چهار عدد بادام را پودر کنید و دو قاشق چای خوری شیر و نصف قاشق چای خوری عسل و آرد را به آن اضافه کنید تا خمیر کلفت شود. به آرامی روی پوست بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک‌های صورت :

ماسک عسل : یک حوله‌ی دستی تمیز را در آب گرم خیس کنید و آب آن را بچلانید و به مدت یک دقیقه روی صورت خود قرار دهید. این کار منافذ را باز خواهد کرد. حال، عسل را روی صورت و گردن خود بمالید و سپس با آب بشویید؛ ابتدا با آب گرم و سپس بعد از نیم ساعت با آب سرد بشویید. این ماسک را هفته‌ای یک بار بعد از تمیز کردن خوب و کامل صورت خود استفاده بکنید.
ماسک سفیده‌ی تخم مرغ : زرده‌ی تخم مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کنید و کمی شیر به آن اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید و سپس با استفاده از قلم مو تمیز و کلفت نقاشی آن را در حرکت رو به بالا روی تمام صورت و گردن خود بمالید. بگذارید خشک شود و واقعاً صورت را بکشد. با آب سرد بشویید. این یک درمان زیبایی قدیمی است که توسط زنان ژاپنی استفاده می‌شده است.
ماسک هویج، آووکادوو و خامه : یک آووکادوو رسیده (خرد شده)، یک هویج آب پز شده و له شده، نصف فنجان خامه کاملاً تازه، یک تحم مرغ خوب کوبیده شده و سه قاشق سوپ خوری عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. آن را به خوبی مخلوط کنید تا این که صاف شود. آن را روی تمام صورت و گردن تمیز شده خود بمالید و قبل از شستن با آب سرد بگذارید نیم ساعت بماند. بهتر است که وقتی ماسک روی صورت خود دارید دراز بکشید در غیر این صورت آن می‌ریزد.
خب، من امیدوارم که این توصیه‌های زیبایی خانگی شما را به نتایج مطلوب و دلخواه برساند. بسیاری از چیزهایی که می‌توانند پوست ما را بهبود دهند به راحتی در آشپز خانه‌هایمان پیدا می‌شوند. یک چیز مهمی که باید در ذهن داشته باشید این است که بیشتر این دستور العمل‌های زیبایی خانگی اگر با عادات غذایی خوب و ورزش کردن ترکیب شوند شدیداً خوب عمل می‌کنند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.