چربي براي رشد كودكان ضروري است

در حالي كه والدين درباره چاقي كودكان با نگراني روزافزوني مواجهند ، بايد از دريافت چربي كافي توسط كودكانشان نيز اطمينان يابند. برخي نگراني‌ها در مورد چاق شدن كودكان سبب شده والدين آنها را به داشتن رژيم‌هاي غذايي كم‌چرب ترغيب كنند اما متخصصان تغذيه مي‌گويند اين كار اشتباه است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث‌دي، محققان دريافته‌اند كودكان بيش از بزرگسالان (نسبت به كالري دريافتي) چربي مي‌سوزانند.
دوشنبه، 23 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چربي براي رشد كودكان ضروري است
چربي براي رشد كودكان ضروري است
چربي براي رشد كودكان ضروري است

در حالي كه والدين درباره چاقي كودكان با نگراني روزافزوني مواجهند ، بايد از دريافت چربي كافي توسط كودكانشان نيز اطمينان يابند.
برخي نگراني‌ها در مورد چاق شدن كودكان سبب شده والدين آنها را به داشتن رژيم‌هاي غذايي كم‌چرب ترغيب كنند اما متخصصان تغذيه مي‌گويند اين كار اشتباه است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث‌دي، محققان دريافته‌اند كودكان بيش از بزرگسالان (نسبت به كالري دريافتي) چربي مي‌سوزانند.
جوان‌ترها براي رشد به چربي نياز دارند به طوري كه بيش از يك سوم دريافت انرژي توسط كودك بايد شامل چربي باشد. عليرغم اين واقعيت بسياري از والدين و كودكان به منظور ارتقاي سلامت مصرف چربي را محدود مي‌كنند.
بنابراين جهت رشد و تكامل طبيعي كودكان لازم است مقادير كافي چربي در برنامه غذايي آنها گنجانيده شود.
به گفته محققان در نظر گرفتن غذاهاي كم‌چرب و كم شيرين براي اين گروه سني ايده غلطي است و يك رژيم غذايي سالم و متعادل بايد حاوي چربي نيز باشد گرچه همواره توصيه مي‌شود همه افراد از مصرف غذاهاي پرچرب به ويژه حاوي چربي‌هاي اشباع و ترنس پرهيز كنند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.