آداب‌لباس‌پوشيدن‌در‌خانه

در خانه باز مي‌شود؛ مثل هميشه رأس ساعت، آقاي شوهر از در وارد مي‌شود. خنده‌اش مي‌گيرد. خبري هست؟ نه! هيچ‌ خبري نيست و نه قرار است باشد اما خانه مثل هميشه نيست. بچه‌ها هم حتي عوض شده‌اند. دلشان مي‌خواهد بي‌خود بخندند. مادر را که نگاه مي‌کنند بيشتر خنده‌شان مي‌گيرد... چه خبر است؟ يکي از اين راه‌ها تغيير نوع پوشش در خانه است. در حالي که ادعا مي‌کنيم افراد خانواده بيشترين درجه اهميت را براي ما دارند، اما اگر اين طور است چرا ما بدترين پوشش را در ميان اين
سه‌شنبه، 28 خرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آداب‌لباس‌پوشيدن‌در‌خانه
آداب‌لباس‌پوشيدن‌در‌خانه
آداب‌لباس‌پوشيدن‌در‌خانه

در خانه باز مي‌شود؛ مثل هميشه رأس ساعت، آقاي شوهر از در وارد مي‌شود. خنده‌اش مي‌گيرد. خبري هست؟ نه! هيچ‌ خبري نيست و نه قرار است باشد اما خانه مثل هميشه نيست. بچه‌ها هم حتي عوض شده‌اند. دلشان مي‌خواهد بي‌خود بخندند. مادر را که نگاه مي‌کنند بيشتر خنده‌شان مي‌گيرد... چه خبر است؟
يکي از اين راه‌ها تغيير نوع پوشش در خانه است. در حالي که ادعا مي‌کنيم افراد خانواده بيشترين درجه اهميت را براي ما دارند، اما اگر اين طور است چرا ما بدترين پوشش را در ميان اين عزيزترين‌ها داريم؟ هر چند نمي‌توان انتظار داشت با کت و شلوار و لباس شب در خانه گشت اما بي‌تفاوتي کامل به لباس‌هايي که مي‌پوشيم هم مي‌تواند رنگ و لعاب زندگي‌مان را بگيرد. اگر نمي‌‌خواهيد اين اتفاق بيفتد رموز زير را به خاطر بسپاريد.
1. لباس‌هايتان را طبقه‌بندي کنيد
همان‌طور که لباس‌هايتان را براي مراسم ختم، عروسي، مهماني‌هاي کوچک و بزرگ تقسيم‌بندي مي‌کنيد، اين برنامه‌ريزي را براي لباس‌هاي خانگي خود هم داشته باشيد، به اين صورت که حتما لباسي براي نظافت خانه در نظر بگيريد. همچنين از پيشبند براي پخت غذا استفاده کنيد و به اين تقسيم‌بندي، لباس خواب را هم اضافه کنيد.
2. هماهنگ بپوشيد
نگاهي به لباس‌هاي خانگي که در کمد داريد بيندازيد و ببينيد کدام يک از اين بلوز و شلوارها مي‌توانند با همديگر پوشيده شوند و به قول معروف ست شوند. با اين نگاه، لباس‌هايي که احتياج به کامل شدن را دارند انتخاب کنيد.
3. حواستان به جنس لباس باشد
هر لباسي که مي‌خريد بايد جنس خوبي داشته باشد. اما اين نکته درباره لباس‌هاي خانگي برخلاف تصور عموم مهم‌تر است چرا که اين لباس‌ها بيشتر کثيف مي‌شوند و احتياج به شست‌وشوي بيشتري پيدا مي‌کنند. پس گول قيمت ارزان را نخوريد و سعي کنيد آنچه مي‌خريد جنس خوبي داشته باشد تا به زودي کهنه و بي‌رنگ و رو نشود.
4. در خانه، رنگي‌تر بپوشيد
هر کدام از ما يک رديف رنگي خاص در ذهن داريم اما خانه فضايي است که چهار ديواري بودن و اختياري بودنش اين اجازه و جرأت را به ما مي‌‌دهد تا رنگ‌هاي ديگر را هم امتحان کنيم و رنگ‌هاي جديد را هم کثيف کنيم و در نگاه ديگران به خودمان تغييري ايجاد کنيم.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.