بهترین پروتئین وی برای کاهش وزن

مکمل‌های پروتئین وی به خاطر مزایای بسیاری که دارد در میان ورزشکاران و بدنسازان به محبوبیت بالایی دست یافته است. این مقاله به ارائه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی برندهایی که بهترین پروتئین وی را برای کاهش وزن ارائه می‌دهد می‌پردازد.
يکشنبه، 27 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهترین پروتئین وی برای کاهش وزن
بهترین پروتئین وی برای کاهش وزن

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

مکمل‌های پروتئین وی به خاطر مزایای بسیاری که دارد در میان ورزشکاران و بدنسازان به محبوبیت بالایی دست یافته است. این مقاله به ارائه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی برندهایی که بهترین پروتئین وی را برای کاهش وزن ارائه می‌دهد می‌پردازد. وی که به قسمت آبکی جدا شده در طی فرآیند درست کردن پنیر گفته می‌شود، پروتئینی است که در شیر وجود دارد. پروتئین وی ترکیبی از پروتئین‌های گلبولوار مثل بتا لاکتوگلبولین، آلفا لاکتالبومین و سروم آلبومین می‌باشد. این واقعیتی انکار ناپذیر است که وی یکی از مشهورترین نوع پروتئین است که در حال حاضر برای تولید پودرهای پروتئین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی محصولات ممکن است محتوی وی کنسانتره و وی ایزوله باشد و برخی یگر ممکن است محتوی هر دو باشد. پروتئین وی هیدرولیزه شکل هیدرولیز شده‌ است که هضم آن آسان بوده و در فرمولاسیون‌های نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پروتئین وی ایزوله و وی کنسانتره در ترکیب پروتئین و محتویات چربی تفاوت دارد. وی ایزوله کمترین چربی و کلسترول را داراست و بیش از 90 درصد پروتئین است. از طرف دیگر، مقدار پروتئین وی کنسانتره بین 29 و 89 درصد متغیر است. وی کنسانتره دارای مثداری چربی و کلسترول نیز است. همچنین، وی ایزوله محتوی ترکیبات زیست فعال می‌باشد که به کاهش اشتها و تهسیل کاهش وزن کمک می‌کند. و همچنین محتوی مقدار بالایی از آمینو اسیدهای زنجیره‌ای BCAA می‌باشد که برای متابولیسم ماهیچه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

پروتئین وی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند

پروتئین وی دارای مقدار بالایی آمینو اسید است. پروتئین وی پروتئین کاملی است چرا که همه‌ی آمینو اسیدهای ضروری را داراست. در نتیجه، پروتئین وی نیروی لازم برای تمرینات شدید را فراهم می‌کند و به افزایش حجم عضله نیز کمک می‌کند. پروتئین وی همچنین کاهش وزن را به طریق زیر آسان می‌سازد.
وی محتوی لوسین است که به فرآیند سنتز پروتئین کمک می‌کند. فرآیند سنتز پروتئین به ایجاد توده‌ی عضلانی کمک می‌کند که به نوبه‌ی خود به سوزاندن کالری کمک می‌کند.
وی احساس سیری را القاء می‌کند. پروتئین وی محتوی پپتیدی است که گلیکوماکروپپتید نام دارد. این پپتید ترشح هورمون کوله سیستوکینین را تحریک می‌کند. این هورمونی است که هنگام حضور اسیدهای چرب و آمینو اسیدها در روده‌ی کوچک آزاد می‌شود. کوله سیستوکینین همچنین فرآیند جذب و دفع کیسه‌ی صفرا را تحرک می‌کند که به نوبه‌ی خود هضم چربی را تهسیل می‌کند. این هورمون سیری را تحریک می‌کند و به همین دلیل هورمون سیری نیز خوانده می‌شود.

پروتئین‌های وی مرغوب

اگر چه پودرهای پروتئین بسیاری در بازار وجود دارد ولی تعداد اندکی از میان از لحاظ کیفیت، طعم، قابلیت هضم و مقدار آمینو اسید مناسب می‌باشد. این پروتئین‌ها عبارت است از:

ON Gold Standard 100% Whey

مصرف این محصول به شدت توصیه می‌شود. ON Gold Standard محتوی ترکیبی از پروتئین وی، وی کنسانتره و وی هیدرولیزه می‌باشد. شرکت Optimum Nutrition در محصول پروتئین وی دیگر نیز دارد ولی برای آن‌ دسته افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند محصول Gold Standard 100% Whey این شرکت توصیه می‌شود. یک سروینگ 4ر30 گرمی این محصول محتوی 120 کالری، 1 گرم چربی، 130 میلی‌گرم سدیم، 3 گرم کربوهیدرات و 24 گرم پروتئین وی 100 درصد می‌باشد. این محصول به ترتیب 2 و 8 درصد ارزش روزانه‌ی آهن و کلسیم مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. ترکیب اصلی آن پروتئین وی ایزوله است. ON Gold Standard محتوی 4 گرم گلوتامین و گلوتامیک اسید در هر وعده می‌باشد. هر وعده‌ی این محصول محتوی 5 گرم لوسین، ایزولوسین و والین می‌باشد. از آسه سولفام نیز به عنوان شیرین کننده استفاده شده است.

پروتئین وی ایزوله Now foods

پروتئین وی ایزوله Now foods محتوی پروتئین وی ایزوله میکرو فیلتر شده و لیستین سویا می‌باشد. هر سروینگ 28 گرمی این پروتئین محتوی 110 کالری، 5/. گرم چربی، 5 میلی گرم کلسترول، 1 گرم کربوهیدرات، 25 گرم پروتئین و 15 درصد ارزش روزانه‌ی کلسیم می‌باشد. این پروتئین قابلیت هضم و طعم بسیار خوبی دارد.

پروتئین وی Cellucor COR-Performance

هر وعده‌ی این پروتئین محتوی 130 کالری، 25 گرم پروتئین، 5ر1 گرم چربی، 35 میلی‌گرم کلسترول و 5 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر است و 15 درصد ارزش روزانه‌ی کلسیم و 6 درصد ارزش روزانه‌ی آهن را فراهم می‌کند. باید اشاره کرد که مقادیر ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی 2000 کالری است.

پروتئین وی Jay Robb

هر بسته‌ی این محصول محتوی 23 سروینگ است. هر سروینگ 30 گرمی شامل 25 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات است. پروتئین وی Jay Robb فاقد چربی، کلسترول و شکر است. این پودر به آسانی با شیر، آب ، آبمیوه و ماست مخلوط می‌شود. هر وعده شامل 110 کالری، 150 میلی‌گرم سدیم، 390 میلی‌گرم پتاسیم و 30 میلی‌گرم کلسیم است.

Dymatize ISO-100

هر سروینگ 2ر29 گرمی Dymatize ISO-100 محتوی 110 کالری، 25 گرم پروتئین، 1 گرم کربوهیدرات و 5 میلی‌گرم کلسترول، 90 میلی‌گرم سدیم و 160 میلی‌گرم پتاسیم و 4 درصد ارزش روزانه سدیم و 5 درصد ارزش روزانه پتاسیم می‌باشد. Dymatize ISO-100 همچنین 15 درصد ارزش روزانه‌ی کلسیم را فراهم می‌کند.

Pro JYM

Pro JYM شامل 5ر7 گرم پروتئین وی ایزوله، 7 گرم کازئین، 5ر2 گرم آلبومین و 7 گرم پروتئین ایزوله‌ی شیر است. هر سروینگ 5ر38 گرمی محتوی 150 کالری، 5ر2 گرم چربی و 10 میلی‌گرم کلسترول، 8 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر، 400 میلی‌گرم کلسیم، 60 میلی‌گرم سدیم و 220 میلی‌گرم پتاسیم است. Pro JYM محتوی 24 گرم پروتئین در هر وعده است.
در کنار محصولات فوق‌الذکر محصولات پروتئینی خوب دیگری نیز وجود دارد.
MusclePharm Combat
MRM 100% All Natural Whey
Dymatize Elite Whey Protein Isolate
Body Fortress Super Advanced Whey Isolate
BSN Syntha-6
Muscletech Phase 8
پروتئین وی پروتئین کاملی است چرا که همه‌ی آمینو اسیدهای ضروری و آمینو اسیدهای شاخه‌ای BCAA را داراست. گنجاندن این پروتئین در رژیم غذایی ایده ی بسیار خوبی است ولی بهتر است قبل از مصرف با پزشک یا مربی خود مشورت کنید. همچنین قبل از خرید محصول اطلاعات تغذیه‌ای آن را نیز مطالغه کنید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.