ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

پرندگان اگر چه به خاطر زیبایی و صلح طلبی خود تحسین می‌شوند اما می‌توانند بارها موجودات واقعاً زننده و خطرناکی باشند. بیایید نگاهی به ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا بیاندازیم.
دوشنبه، 12 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

 

مترجم : بهروزی

منبع : راسخون






 

پرندگان اگر چه به خاطر زیبایی و صلح طلبی خود تحسین می‌شوند اما می‌توانند بارها موجودات واقعاً زننده و خطرناکی باشند. بیایید نگاهی به ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا بیاندازیم.

واقعیت صریح :

ایفریتا کلاه آبی، یک پرنده‌ی حشره خوار کوچک و بومی پاپوا گینه نو، یک ماده‌ی سمی در پوست و پرهای خود آزاد می‌کند. برداشتن پرنده با دستان برهنه می‌تواند موجب حس کرختی و سوزش شود.
پرندگان اغلب در ارتباط با صلح و آرامش هستند و عموماً به عنوان گونه‌های بی‌آزار و غیر مهاجم در نظر گرفته می‌شوند. تماشای پرندگان بانمک کوچک که هر روز در حیاط پشتی می‌گردند می‌تواند یک دید خوشایند و گوش دادن به آهنگ‌های خوش و دلپذیر آنها نسبتاً دلربا باشد. عموماً فکر این که این موجودات پردار می‌توانند خطرناک، مهاجم و دشمن باشند حتی به ذهن‌مان هم نمی‌رسد.
به حد کافی گفته شده که در حدود 10000 گونه‌ی زنده شناخته شده از پرندگان در دنیا وجود دارند و هر یک از آنها صاحب یک ویژگی منحصر به فرد هستند. اگر چه بیشتر آنها می‌توانند پرواز کنند اما هم چنین برخی پرندگان نیز وجود دارند که اصلاً نمی‌توانند پرواز کنند و هم چنین تعداد خوبی از گونه‌های پرندگان وجود دارند که به عنوان شدیداً مهاجم شناخته می‌شوند. اگر چه بیشتر پرندگان شکاری جزو این گروه طبقه بندی می‌شوند اما برخی پرندگان غیر شکاری نیز وجود دارند که به خاطر رفتار مهاجمانه و وحشیانه‌ی خود، شناخته شده هستند. در اینجا لیستی از ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا برای شما آورده شده است.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

10. سیگال

مهم نیست که آنها ممکن است چقدر زیبا و آرام به نظر برسند چون این پرندگان در جستجوی طعمه‌ی خود روی آبها پرواز می‌کنند می‌توانند شدیداً وحشتناک و بدسگال باشند. گفته می‌شود که اگر کسی به لانه‌ی سیگالها خیلی نزدیک شود آنها حمله می‌کنند. اما گزارش‌هایی از بخش‌های زیادی از دنیا از شیرجه‌ی سیگالها وجود دارند که به مردم حمله کرده‌اند و خوردنی آنها را ربوده‌اند.
در ژوئن سال 2006، اخبار بی بی سی حمله‌ی یک سیگال را به زن انگلیسی در دوون انگلستان گزارش کرد. او تا حدودی در آمبولانس معالجه شد و سپس در بیمارستان بستری شد. طبق این گزارش، سیگال به سرعت پایین آمده و با منقار خود چندین بار بر سر او ضربه زده بود. عمق جراحت سوراخها به اندازه‌ی طول منقار پرنده بوده است.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

9. قوش یا باز

این پرندگان شکاری صاحب دید تیز شگفت انگیزی هستند و جزو باهوش‌ترین گونه‌های حیوانات طبقه بندی می‌شوند. آنها به هنگام پرواز، طعمه‌ی خود را ردیابی می‌کنند و به سرعت پایین می‌آیند تا آن را بگیرند. عموماً گفته می‌شود که باز‌ها به انسان‌ها حمله می‌کنند فقط اگر انسان‌ها در مناطق نزدیک به لانه‌های آنها خیلی رفت و آمد بکنند و این پرندگان آنها را به عنوان یک تهدید می‌بینند. در چنین مواردی قوش‌ها یا باز‌ها، با چنگالها و یا پنجه‌های عظیم خود به انسان‌ها آسیب می‌زنند.
یک گزارش از هافینگتون پست از ایالت کنکتیکات در سال 2010 وجود داشت که اعلام کرد افراد متعددی توسط یک باز مورد حمله قرار گرفتند وقتی که آنها ندانسته در مکان نزدیک به لانه‌ی آنها به طور مکرر رفت و آمد داشتند. افراد زیادی ضربات سر را وقتی که توسط این پرنده مورد حمله قرار گرفتند دریافت کردند.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

8. شاهین

شاهین یک پرنده‌ی شکاری دیگر با منقار و چنگال‌های تیزتر از منقار و چنگال قوش یا باز است. همانند قوش‌ها، شاهین‌ها نیز غریزه‌ی منطقه‌ای دارند و تمایل دارند به انسان‌ها و حیوانات دیگر حمله کنند اگر آنها فکر کنند که سکونت گاههای آنها در معرض خطر هستند. با منقارهای گیره مانند آنها (که آنها را از قوش‌ها متمایز می‌کنند) نه تنها شاهین‌ها می‌توانند گوشت را بدرند بلکه هم چنین می‌توانند ستون پشتی قربانیان را نیز برش دهند. بنابراین، اگر یک انسان مورد حمله‌ی شاهین قرار بگیرد قطعاً در معرض برخی آسیب‌های جدی خواهد بود.
یک گزارش از دانشگاه کمپ جنوبی بوفالو در سال 2010 در مورد یک شاهین مهاجم وجود داشت که تعدادی از افراد را تعقیب کرد و مورد حمله قرار داد و این افراد به خاطر آسیب‌های جدی در بیمارستان بستری شدند. او هم چنین به یک سگ حمله کرد و باعث شد که گوش‌ها و دست و پنجه‌های سگ خونین شود.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

7. جغد

جغدها غالباً پرندگان شکاری منزوی و شبانه هستند (به غیر از برخی استثنائات). آنها عمدتاً از حشرات، پرندگان کوچکتر دیگر، پستانداران و گاهی اوقات ماهی‌ها تغذیه می‌کنند. همانند قوش‌ها، بازها و شاهین‌ها، جغدها نیز حمله می‌کنند فقط اگر تهدیدی برای منطقه‌ی خود احساس کنند. اما استثنائات برجسته‌ای نیز وجود دارند.
در ژانویه سال 2013، تلگراف یک حادثه‌ای را گزارش کرد که در شهر ایورنس در ارتفاعات اسکاتلند رخ داده بود. یک جغد پیر مرد 58 ساله‌ای را مورد حمله قرار داده بود و شدیداً از پشت سرش او را با منقار و پنجه‌های خیلی تیزش زخمی کرده بود. او از زخمی عمیق رنج می‌برد و مجبور شد فوراً در بیمارستان بستری شود.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

6. عقاب

عقاب یک پرنده‌ی شکاری دیگر است که مخلوقی بزرگ و قدرتمند است و صاحب سر و منقاری سنگین و دیدی خیلی تیز است. عقاب‌ها عموماً مستعد حمله به انسان‌ها نیستند. آنها معمولاً به حیوانات دیگر مثل سگها، بچه خرسها و بزهای کوهی حمله می‌کنند و آنها را می‌کشند. اما همانند پرندگان شکاری دیگر، عقاب‌ها نیز اگر لانه‌های آنها و یا کوچکترهای آنها به هر حالتی مورد تهدید قرار بگیرند، دشمن می‌شوند. اگر چه گزارشات حمله‌ی عقاب‌ها به انسان‌ها نادر هستند اما برخی موارد متعدد نیز وجود دارند که در آن نوزادان کوچک توسط آنها یا مورد حمله قرار گرفته‌اند و یا ربوده شده‌اند.
در ژوئن سال 1991، سیتل تایمز یک حادثه‌ای را از آلاسکا گزارش داد که در آن یک عکاس آماتور توسط یک عقاب مورد حمله قرار گرفته بود. عقاب همراه با جفت خود او را دنبال کرده بود و با چنگالهای تیزش قبل از این که عکاس به زمین برسد، او را زخمی کرده بود. عکاس بعد از این حادثه‌ی ناگوار در بیمارستان بستری شد و فوراً تحت درمان قرار گرفت.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

5. کرکس

کرکس‌ها پرندگان شکاری عظیمی هستند که از اجساد حیوانات مرده تغذیه می‌کنند. همانند شاهین‌ها، کرکس‌ها نیز چنگال‌های تیز و منقارهای گیره مانندی دارند که به راحتی می‌توانند گوشت را بدرند. کرکس‌ها عموماً مشهور نیستند به این که به حیوانات زنده و یا انسان‌ها حمله کنند. اما برخی استثانائات نیز وجود دارند.
در سال 2008، طبق گزارش گاردین، دو تروریست خانم در باغ وحش پارک جنگلی تنریف در جزیره‌ی تنریف در اسپانیا، توسط یک کرکس مورد حمله قرار گرفتند. پرنده فوراً از نشیمن خود به جایی که دو خانم نشسته بودند، به سرعت پایین آمد و فوراً به آنها ضربه زد. هر دو خانم به صورت خیلی بدی زخمی شدند و نشان سوراخ‌های شدیدی روی سر و شانه‌های خود داشتند. آنها بعد از این حادثه فوراً به بیمارستان منتقل شدند.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

4. رئا

این پرندگان 4 تا 5 فوتی شبیه یک شتر مرغ هستند و در حدود 60 تا 90 پوند وزن دارند. اگر چه آنها به اندازه‌ی یک شتر مرغ بزرگ نیستند اما ساق پاهای شدیداً محکم و پاهای شدیداً قدرتمندی دارند. رئاها در حالی که ممکن است نسبتاً آرام به نظر برسند اما اگر انسان‌ها به آنها نزدیک شوند می‌توانند حمله کنند.
در سال 2006، یک رئا از مزرعه‌ای در انگلستان فرار کرد و برای مدتی در راه بود. به همین خاطر، جامعه‌ی سلطنتی برای جلوگیری از ظلم به حیوانات (RSPCA) به مردم هشدار داد که اگر اتفاقی با پرنده در خیابان برخورد کردند به او نزدیک نشوند. طبق گفته افسر جمع آوری حیوان RSPCA، این پرندگان به طور غیر قابل باوری قوی و محکم هستند چون پنجه‌های آنها به بلندی 6 اینچ است و فقط یک فوت یا لگد از طرف رئا می‌تواند برای انسانها مهلک و کشنده باشد.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

3. قو

قوها ممکن است شدیداً متین و آرام به نظر برسند اما آنها واقعاً خیلی مهاجم‌اند و طبیعت منطقه‌ای دارند. آنها مشهور هستند به این که از سکونت گاههای خود در برابر هر گونه تهدید احتمالی تند خویانه دفاع کنند. اگر یک انسان و یا یک حیوان به لانه‌ی آنها نزدیک شود این پرندگان صدای هیس تیزی تولید می‌کنند و سپس با نیروی شدیدی به مخالف خود حمله می‌کنند. بالهای آنها محکم و ماهیچه‌ای‌اند و قادر به وارد آوردن آسیب‌های جدی هستند. قوها هم چنین به حمله به مردم در قایق‌ها مشهور هستند. به آنها نوک می‌زنند و با بالهای خود به آنها ضربه وارد می‌کنند و منجر به کوفتگی، آسیب‌های چشمی و حتی گاهی اوقات شکستگی‌های استخوان می‌شوند.
طبق گزارش منتشر شده در دیلی هرالد در آوریل سال 2012، یک تاجر در دریاچه‌ای واقع در حومه‌ی شیکاگو بعد از این که قو به قایق او در آب حمله کرد و به آن کوبید، غرق شد.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

2. شتر مرغ

بلندترین و بزرگ‌ترین پرنده‌ی روی زمین ممکن است وقتی که در تلویزیون و یا از فاصله‌ی دور می‌بینید خیلی دوستانه به نظر برسد اما شتر مرغ‌ها می‌توانند خیلی غیر قابل پیش بینی و قادر به وارد آوردن آسیب های جدی به انسان‌ها باشند. برای مثال، آنها عظیم و سنگین هستند و می‌توانند با سرعت در حدود 35 متر بر ساعت بدوند. آنها ساق پاهای محکمی دارند و به راحتی می‌توانند به یک حیوان لگد بزنند که بمیرد. آنها فقط یک پنجه در هر پا دارند اما به حدی قوی و تیز است که می‌تواند ستون فقرات انسان را بشکند و یا او را بکشد.
در فوریه سال 2000، واشنگتن پست حمله‌ی یک شتر مرغ را در اسپرسویل لا، گزارش کرد. یک شتر مرغ به کشاورز 90 ساله‌ای حمله کرد و او را کشت و همسر 85 ساله‌ی او را به طور جدی مجروح کرد وقتی که آنها به آغل پرنده وارد شدند. شتر مرغ قاتل بعداً با شلیک پلیس کشته شد.
ده پرنده‌ی بسیار خطرناک در دنیا

1. کاسو واری

کاسو واری‌ها پرندگان عظیم و وحشی با پرهای سیاه و تاج‌های اسفنجی به نام کاسکو بالای سر خود هستند که نمی‌توانند پرواز کنند. این پرندگان در حدود 6 فوت بلندی و در حدود 130 پوند وزن دارند. همانند یک شتر مرغ ساق پاهای یک کاسو واری نیز خیلی قوی و محکم است اما او سه پنجه روی هر پای خود دارد؛ وسطی در حدود 5 اینچ بلندی دارد و تیز، نوک دار و خنجر مانند است. این پرنده به عنوان خطرناک‌ترین پرنده در دنیا در کتاب رکوردهای گینس در سال 2007 ثبت شده است. او متهم به حمله به انسان‌های متعددی تا به امروز است که گوشت آنها را دریده و آنها را فوراً کشته است. اما آنها حمله نمی‌کنند مگر این که تحریک شوند و خیلی منطقه‌ای هستند.
در سال 2012، کوریر میل در مورد "دنیس وارد" گزارش کرد؛ کسی که توسط یک کاسو واری عصبانی در بابیندا بولدرز نزدیک کارینز در استرالیا مورد حمله قرار گرفت. او بعد از این که پرنده به او لگد زد و به عقب راند از یک صخره به درون آب افتاد. اگر چه او از سقوط جان سالم به در برد اما به طور جدی توسط پنچه‌ی پرنده آسیب دیده بود.
پرندگان بدون توجه به این که ممکن است چقدر دوستانه و آرام به نظر برسند وقتی که تحریک شوند می‌توانند رفتارهای شدیداً خطرناکی را از خود به نمایش بگذارند. گاهی اوقات حملات آنها حتی می‌توانند مهلک و کشنده باشند. بنابراین، دوری از آنها خیلی بهتر از مجذوب شدن توسط زیبایی و آرامش آنها است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط