تولید آنتی بادی برای شناسایی ویروسهای گیاهی

برای نخستین بار در کشور انجام شد با استفاده از فناوری پروتئین نوترکیب برای نخستین بار آنتی بادی برای شناسایی ویروسهای گیاهی توسط پژوهشگران پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور تولید شد. به گزارش ایانا بنابه اعلام پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور، سالانه ویروسهای گیاهی خسارتهای هنگفتی به محصولات کشاورزی وارد می کنند. تشخیص این ویروسها با استفاده از آنتی بادیهای اختصاصی، اهمیت ویژه ای برای کنترل بیماری و جلوگیری از خسارت آن دارد. در حال حاضر آنتی بادی بسیاری از این ویروسهای گیاهی به
يکشنبه، 30 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تولید آنتی بادی برای شناسایی ویروسهای گیاهی
تولید آنتی¬بادی برای شناسایی ویروسهای گیاهی
تولید آنتی بادی برای شناسایی ویروسهای گیاهی

برای نخستین بار در کشور انجام شد با استفاده از فناوری پروتئین نوترکیب برای نخستین بار آنتی بادی برای شناسایی ویروسهای گیاهی توسط پژوهشگران پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور تولید شد.
به گزارش ایانا بنابه اعلام پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور، سالانه ویروسهای گیاهی خسارتهای هنگفتی به محصولات کشاورزی وارد می کنند.
تشخیص این ویروسها با استفاده از آنتی بادیهای اختصاصی، اهمیت ویژه ای برای کنترل بیماری و جلوگیری از خسارت آن دارد. در حال حاضر آنتی بادی بسیاری از این ویروسهای گیاهی به خصوص ویروسهایی که در آوندهای گیاهی قرار دارند از شرکتهای خارجی و با هزینه بسیار بالا خریداری می شود. با بکارگیری از فناوری پروتئینهای نوترکیب، پژوهشگران پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به تولید پروتئین پوششی ویروس تریستزای مرکبات و سپس آنتی بادی بر علیه آن شدند.
گفتنی است این فناوری مهم برای اولین بار در کشور برای تولید آنتی بادیهای اختصاصی ویروسهای گیاهی استفاده شده است و در صورت حمایتهای لازم، این امکان در وزارت جهاد کشاورزی فراهم شده است که کشور برای تولید آنتی بادی و کیتهای تشخیص کلیه ویروسهای گیاهی در آینده ای نزدیک به خودکفایی برسد./
منبع:خبرگزاری کشاورزی ایران




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.