بهترین ویتامین‌ها برای پوست

مراقبت از پوست بسیار مهم است؛ چرا که پوست در حقیقت بزرگ‌ترین عضو بدن شماست. اولین توصیه یک متخصص پوست به شما این است که از نور خورشید دوری کنید و سعی کنید مدتی طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر
پنجشنبه، 19 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بهترین ویتامین‌ها برای پوست
بهترین ویتامین‌ها برای پوست

 

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون




 

مراقبت از پوست بسیار مهم است؛ چرا که پوست در حقیقت بزرگ‌ترین عضو بدن شماست. اولین توصیه یک متخصص پوست به شما این است که از نور خورشید دوری کنید و سعی کنید مدتی طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید (UV) قرار نداشته باشید و اگر در روزهای آفتابی بیرون می‌روید حتماً از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
اما نور خورشید کاملاً مضر نیست. روزانه 10-15 دقیقه قرار گرفتن در معرض خورشید می‌تواند به تولید ویتامین D در پوست کمک کند. ویتامین D به همراه ویتامین C، E و K مفیدترین ویتامین‌ها برای پوست شما هستند.

ویتامین D

عمده‌ترین مزیت ویتامین D به جذب کلسیم مربوط است، اما اثرات مثبت آن تنها به سلامت استخوان محدود نمی‌شود. ویتامین D به درمان پسوریازیس نیز کمک می‌کند. کلسیتریول که نوعی ویتامین D3 مصنوعی است که به شکل یک کرم موضعی تولید شده در درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس مؤثر بوده است. یک تحقیق نشان داد استفاده از کلستریول مقدار التهاب و سوزش پوست را در بیماران مبتلا به پسوریازیس کاهش می‌دهد و برخی از عوارض جانبی تولید شده را برطرف می‌کند.

ویتامین C

بسیاری از محصولات حاوی ویتامین C که در بازار موجودند، اذعان می‌کنند که علائم پیری پوست را کاهش می‌دهند. ویتامین C از دو طریق به پوست کمک می‌کند: با خواص آنتی اکسیدانی اش و نیز اهمیتی که در ساخت کلاژن دارد. مصرف ویتامین C به صورت خوراکی می‌تواند اثر کرم‌های ضد آفتاب را در محافظت از پوست افزایش دهد. ویتامین Cاین کار را با کاهش آسیب سلولی و کمک به روند بهبود زخم‌ها انجام می‌دهد. همچنین به دلیل نقشی حیاتی که در سنتز کلاژن طبیعی بدن دارد می‌تواند به برطرف کردن نشانه های پیری کمک کند. همچنین این ویتامین برای بهبود پوست‌های آسیب دیده و کاهش چین و چروک مفید است.

ویتامین E

عملکرد اصلی ویتامین E نیز همچون ویتامین C، محافظت در برابر آسیب‌های نور خورشید است. زمانی که ویتامین E به شکل موضعی استفاده شود، اشعه فرا بنفش آفتاب را جذب می‌کند. ثابت شده است که محصولات موضعی که حاوی ویتامین E و ویتامین C هستند، مؤثرتر از محصولاتی هستند که تنها یکی از این دو را دارند. همچنین ویتامین E در درمان التهاب پوست نیز مفید است.

ویتامین K

ویتامین K در بسیاری از کرم‌های موضعی پوست، وجود دارد و می‌تواند به درمان انواع بیماری‌های پوستی کمک کند. پزشکان معمولاً از کرم‌های حاوی ویتامین K برای بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، استفاده می‌کنند. این ویتامین در فرایند لخته شدن خون در بدن ضروری ست است و به التیام نواحی آسیب دیده بدن در حین جراحی کمک می‌کند.
همچنین کرم موضعی ویتامین K می‌تواند در درمان ناراحتی‌های ناخوشایند پوستی - همچون واریس، ترك پوستی، جای زخم‌ها و گودی زیر چشم- مفید باشد.

ویتامین‌ها برای سلامت پوست ضروری هستند

از آن جا که ویتامین‌ها برای سلامتی و عملکرد مناسب بدن ضروری هستند، کمبود آن‌ها می‌تواند به پوست آسیب برساند. به عنوان مثال، کمبود ویتامین C می‌تواند باعث بیماری اسکوربوت شود. از آن جا که ویتامین C و E نقش مهمی را در حفاظت از پوست در برابر آفتاب ایفا می‌کنند، کمبود آن‌ها می‌تواند خطر آسیب‌های پوستی از جمله سرطان پوست را افزایش دهد. سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده است.
بنابراین برای داشتن رژیمی سرشار از ویتامین‌ها با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید. و سعی کنید از محصولات پوستی استفاده کنید که حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست باشند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.