معکوس ساختن مشکلات قلبی

از بیماری‌های قلبی می‌توان تا حد زیادی با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و روش زندگی سالم جلوگیری کرد. این مقاله در خصوص کارهایی که بایستی به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های قلبی و معکوس ساختن آنها انجام
يکشنبه، 5 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
معکوس ساختن مشکلات قلبی

معکوس ساختن مشکلات قلبی
 

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

از بیماری‌های قلبی می‌توان تا حد زیادی با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و روش زندگی سالم جلوگیری کرد. این مقاله در خصوص کارهایی که بایستی به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های قلبی و معکوس ساختن آنها انجام دهید، اطلاعاتی را فراهم ساخته است.
قلب یکی از اندام‌های حیاتی بدن انسان است. انقباضات ریتمیک قلب انسان به خون کمک می‌کند در سراسر بدن جریان یابد. خون اکسیژن گیری شده از بدن، در قلب تصویه و پاکسازی شده و به سایر نقاط بدن انتقال می‌یابد. با این حال، عواملی وجود دارند که منجر به عملکرد غیر طبیعی و یا درست عمل نکردن قلب شده، و در نتیجه بیماری‌های تهدید کننده حیات را موجب می‌شوند.

علل بیماری‌های قلبی

امروزه، حمله قلبی یا بیماری‌های قلبی یکی از علل منجر به مرگ در جهان است. فشار خون بالا و استرس بعضی از علل معمول آن می‌باشند. چاقی نیز یکی دیگر از علت‌های مهم فشار خون بالا و حمله قلبی در افراد به حساب می‌آید. میزان بیش از حد چربی و کلسترول جمع شده در شریان‌ها، که موجب تنگ شدن آنها می‌شود. فشار مضاعفی را بر روی قلب وارد ساخته که این به نوبه خود موجب عملکرد غیر طبیعی و یا نقص در عملکرد قلب می‌شود.

چگونه بیماری قلبی را به طور طبیعی معکوس سازیم

حمله قلبی اولین نشانه‌های بدن است که خاطر نشان می‌سازد قلب تحت فشار عمل می‌کند. در بیشتر موارد، این امکان وجود دارد با ایجاد تغییرات لازم در شیوه زندگی خود از بیماری‌های قلبی جلوگیری کنید. در زیر برخی از اقداماتی که فرد نیاز دارد جهت معکوس ساختن بیماری‌های قلبی پیش گیرد را فراهم ساخته‌ایم.

تغییر رژیم غذایی

رژیم غذایی فرد نقش مهمی در ایجاد و جلوگیری از انواع خاصی از بیماری‌ها ایفا می‌کند. برخی مواد غذایی حاوی مقادیر بالایی کلسترول، سدیم و یا چربی‌های اشباع نشده می‌باشند که برای قلب ضرر دارند. از مصرف محصولات غذایی مانند گوشت قرمز، کره، پنیر، مارگارین، شکر، بستنی، غذاهای شور و سرخ شده، چیپس، پیتزا، هات داگ، و همبرگر و غیره، بایستی به طور کامل اجتناب شود. از سوی دیگر، میوه‌های تازه، سبزیجات، حبوبات، آجیل، و غیره، برای خوردن قابل اعتمادتر و سالم‌تر می‌باشند.

کاهش استرس

امروزه مشاهده می‌شود که نزدیک به 90% از جمعیت جهان از استرس رنج می‌برند. کار و یا شغل، مسائل اقتصادی، روابط، رقابت، و چالش‌های موجود در زندگی، عوامل ایجاد کننده‌ی استرس قابل توجهی در زندگی افراد به حساب می‌آیند. اگرچه نمی‌توان از این عوامل دوری گزید اما دنبال کردن برخی اقدامات جهت کاهش استرس ضروری است. مدیتیشن و یوگا به عنوان بهترین روش جهت مدیریت استرس در نظر گرفته می‌شوند. دنبال کردن یک سرگرمی، شاد نگاه داشتن خود، صرف وقت با عزیزان، همچنین می‌تواند به فرد در دور ماندن از استرس، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی کمک کند.

ورزش

گرچه ورزش به طور مستقیم از بیماری‌های قلبی جلوگیری نمی‌کند، اما به حفظ وزن مناسب بدن و دور ساختن چاقی کمک می‌نماید. ورزش منظم همچنین به سوزاندن کالری اضافی و چربی در بدن، و حفظ مناسب سلامت قلب کمک می‌کند.

تغییر شیوه زندگی

در نهایت، ضروری است که یک شیوه زندگی سالم را به منظور معکوس ساختن بیماری عروق کرونر قلب در پیش گیرید. فرد بایستی مصرف الکل و همچنین کشیدن سیگار را ترک نماید به این دلیل که برای سلامتی مضر می‌باشند. از این گذشته فرد بایستی هر روز به میزان کافی خواب داشته باشد به این معنی که حداقل 7-6 ساعت در روز بخوابد.
همانطور که پیش از این ذکر شد، باید توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی ساده، ورزش منظم، و شیوه زندگی مناسب و خوب می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های قلبی تا حد زیادی کمک کند. در عین حال، ضرورت دارد به طور مرتب تحت کنترل و چک آپ جهت کنترل و بررسی سلامتی قرار گیرید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.