مکان‌های مشهور برزیل

برزیل یک مقصد فریبنده برای افراد با علایق متفاوت بوده است. از حیات وحش دست نخورده آن گرفته تا سواحل طبیعی و دست نخورده‌اش، این کشور در لیست مسافرت‌های حتی امروزی، بالاترین مکان را به خود اختصاص داده است.
يکشنبه، 5 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مکان‌های مشهور برزیل

مکان‌های مشهور برزیل
 

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

برزیل یک مقصد فریبنده برای افراد با علایق متفاوت بوده است. از حیات وحش دست نخورده آن گرفته تا سواحل طبیعی و دست نخورده‌اش، این کشور در لیست مسافرت‌های حتی امروزی، بالاترین مکان را به خود اختصاص داده است. بیایید ببینیم چه جاذبه‌هایی برزیل را به یکی از پربازدیدترین مکان‌ها در دنیا تبدیل کرده است.
برزیل بزرگ‌ترین کشور لوسوفون در دنیا است و به خاطر مکان‌های بسیاری که برای خشنودی و رضایت معنوی و بصری مسافر ارائه می‌دهد، مشهور است. این کشور مرکز اکوتوریسم و فعالیت‌های تفریحی است و به خاطر منابع طبیعی خود مشهور است. این منابع اطمینان می‌دهند که هر ساله میلیون‌ها توریست از این کشور بازدید می‌کنند. در سال 2010، 1ر5 میلیون نفر از برزیل بازدید کردند و این رقم سال بعد، 5ر14 % افزایش یافت.
برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان است و 19 مکان میراثی دارد که از میان آنها 7 مورد طبیعی و بقیه فرهنگی هستند. مکا‌ن‌های دیگر زیادی نیز وجود دارند که مسافران میلیونی را جذب می‌کنند. در این مقاله ما بهترین‌های هر دو مورد را برای شما لیست کرده‌ایم. نگاهی به آنها بیندازید!

مسیح نجات دهنده و رهایی بخش :

مکان‌های مشهور برزیل
این مجسمه از عیسی نصرانی یکی از هفت شگفتی جدید جهان است. این مجسمه بین سالهای 1922 تا 1931 با استفاده از بتن و سنگ صابون (شیست تالکی) ساخته شده است. مجسمه‌ی مسیح در حدود 40 متر بلندی، 30 متر عرض و 635 تن وزن دارد. این مجسمه که حالا به عنوان نماد مسیحیت در برزیل شناخته می‌شود، پنجمین مجسمه‌ی بزرگ حضرت عیسی در دنیا است و در نوک کوه کورکووادو واقع شده است.

آبشارهای ایگوزو :

مکان‌های مشهور برزیل
آبشارهای ایگوزو آبشارهای رود ایگوزو هستند که رود را به ایگوزوی بالایی و ایگوزوی پایینی تقسیم می‌کنند. این آبشارها هم چنین به نام آبشارهای ایگوسو و ایگوچو نیز شناخته می‌شوند که در مرز آرژانتین، برزیل و پاراگوئه واقع شده‌اند و در لیست آثار جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. ارتفاع کلی آبشارها از 60 تا 82 متر متغیر است و عرض آنها 7ر1 متر است. در نوامبر سال 2011، سازمان جهانی هفت شگفتی جدید، اعلام کرد که آبشارهای ایگوزو یکی از هفت شگفتی‌های جدید جهان هستند.

کلیسای جامع برزیلیا :

مکان‌های مشهور برزیل
این یک کلیسای جامع کاتولیکی رومی است که توسط اسکار نیمایر طراحی شده است. این کلیسای جامع از 16 ستون بتنی ساخته شده است و یک سازه‌ی هذلولوی را تشکیل داده که با هندسه‌ی هذلولی طراحی شده است. این سازه در سال 1958 پی ریزی شد و در سال 1970 کامل شد و 4 زنگ بزرگ دارد که توسط اسپانیا اهدا شده‌اند و یک محرابی دارد که توسط پاپ پائول پنجم اهدا شده است. این کلیسای جامع اجتماع ویژه ندارد چون در اسپلاندا مینیستریوس واقع شده است. در نتیجه هر ساله بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد که بیشتر آنها توریست‌ها و کسانی هستند که در اسپلاندا مینیستریوس کار می‌کنند.

پارک ملی لنچویس ماران هنزس :

مکان‌های مشهور برزیل
پارک ملی لنچویس ماران هنزس در استان مارانهائو واقع شده است و منطقه‌ی پست و سرزمین فلاتی است که با تل‌های شنی بزرگ پوشانده شده است. تل‌های شنی سفید تقریباً 1000 کیلومتر مربع را پوشش داده‌اند که به برکه‌های آبی آرام فیروزه‌ای و آبی رنگ منتهی می‌شوند. این منطقه نزدیک حوضچه‌ی آمازون واقع شده و در اوایل سال مقدار بارش قابل توجهی را دریافت می‌کند. در نتیجه بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی بین ماه مه و سپتامبر و وقتی است که آب و هوا خوش و مرداب‌ها خشک نشده‌اند و یا سیلاب نیامده است.

سد ایتایپو :

مکان‌های مشهور برزیل
این یک سد هیدرو الکتریکی است که بر روی رود پارانا در مرز برزیل و پاراگوئه ساخته شده است. این سد ترکیبی از خاکریز، پایه و سدهای ثقلی است و بزرگ‌ترین امکان هیدرو الکتریکی با توجه به مرجع تولید انرژی سالانه است (7ر94 ترا وات ساعت در سال 2008). حجم سد 12300000 متر مکعب و ظرفیت مخزن 29000000000 متر مکعب است. در سال 1994 سد ایتایپو توسط جامعه‌ی مهندسان عمران آمریکا به عنوان یکی از هفت شگفتی مدرن دنیا انتخاب شد.

ساحل کوپاکابانا :

مکان‌های مشهور برزیل
ساحل کوپاکابانا بیش از 5ر2 مایل طول دارد و یکی از سواحل پربازدید در دنیا است. این ساحل از پوستو دویوس تا پوستو سیس با برج و باروهای تاریخی موجود در انتهای آن گسترده شده است. این ساحل ظهور رسمی جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا بوده است و قرار است یکی از مناطق المپیکی در طول بازیهای المپیک تابستانه 2016 باشد. هم چنین ساحل به خاطر تفرجگاه کوپاکابانا که در آن پیاده روی‌های سیاه و سفید با طراحی پرتغالی در حدود 4 کیلومتر خودنمایی می‌کنند، مشهور است.

کوهستان کله قندی :

مکان‌های مشهور برزیل
کوهستان کله قندی با نوک 396 متر (بالای بندرگاه) در ریو دو ژانیرو است. این کوه در دهانه‌ی خلیج گوانابارا واقع شده است و نام خود را از شباهتش به شکل کله قند تصفیه شده گرفته است. کوه واقعاً یکپارچه گرانیت و کوارتز است و از لبه‌ی آبی نزدیک ریو دو ژانیرو بیرون آمده است. صخره نوردی و ماشین کابلی سواری یکی از فعالیت‌های پر مخاطره بسیار است که در این کوه رخ می‌دهد.
برزیل برای هر نوع مسافری که به آنجا می‌رود مقصدی دارد. بنابراین چه شما عاشق حیات وحش هستید و چه دوستدار تاریخ، چمدان‌های خود را بردارید و آماده‌ی شیفتگی و حیرانی شوید!



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.