داروي ناتواني در دنيا و آخرت

حضرت امام محمّد باقر (ع) فرمودند: يك روز شبيه هذلي محضر مقدس حضرت رسول خدا (ص) مشرّف شد و گفت : يا رسول اللّه ، من پير شده ام و قوه بدنيم مرا به يك سري اعمالي از قبيل نماز و روزه و حج و جهاد... كه قبلا بر آن مداومت داشتم و انجام مي دادم ، ياري نمي دهد و الا ن هم توانايي بر آن اعمال را ندارم ، از شما خواهش ‍ مي كنم كه عملي سبك و حديثي پربار و آسان به من بياموزيد كه بتوانم آن را انجام دهم
دوشنبه، 21 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
داروي ناتواني در دنيا و آخرت
داروي ناتواني در دنيا و آخرت
داروي ناتواني در دنيا و آخرت

نويسنده:علي مير خلف زاده
حضرت امام محمّد باقر (ع) فرمودند:
يك روز شبيه هذلي محضر مقدس حضرت رسول خدا (ص) مشرّف شد و گفت : يا رسول اللّه ، من پير شده ام و قوه بدنيم مرا به يك سري اعمالي از قبيل نماز و روزه و حج و جهاد... كه قبلا بر آن مداومت داشتم و انجام مي دادم ، ياري نمي دهد و الا ن هم توانايي بر آن اعمال را ندارم ، از شما خواهش ‍ مي كنم كه عملي سبك و حديثي پربار و آسان به من بياموزيد كه بتوانم آن را انجام دهم و خداوند متعال هم مرا از منبع فيض خودش بهرمند سازد. حضرت فرمود: اي مرد، خواسته خود را تكرار كن ؟
هذلي خواسته خود را سه مرتبه اعاده نمود. حضرت فرمود: هيچ درخت و كلوخي در اطراف تو نماند، مگر از ترحم بر خواسته تو گريست . پس هر وقت از نماز صبح فارغ شدي ده مرتبه بگو:
سُبْحانَ اللّهِ الْعَظيمِ وَ بِحَمْدِه ، وَ لاحَوْلَ وَ لاقُوَةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلي الْعَظيم
خداوند متعال بواسطه اين دعا تو را عافيت مي دهد و به بركت اين ختم تو را از كوري و ديوانگي و خوره و پيسي و پريشاني و كن ذهني و خرفتي نجات مي دهد. شبيه هذلي گفت :
يا رسول اللّه ؛ اين ذكري را كه فرموديد؛ براي دنياي من بود، لطفا براي آخرتم هم نسخه اي بفرمائيد تااز آن هم بهرمند گردم . حضرت رسول اكرم (ص) فرمود: بعد از هر نماز بگو:
اَللّهُمَّ اهْدِني مِنْ عِنْدِكَ وَ اَفِضْ عَلَي مِنْ فَضْلِكَ وَ اَنْشُرْ عَلَي مِنْ رَحْمَتِكَ وَ اَنْزِلْ عَلَي مِنْ بَرَكاتِكَ.
اگر بر اين ادعيه مواظبت كردي و عمدا آن را تادم مرگ ترك نكردي ، وقتي كه قيامت شود و به صحراي محشر وارد شوي ، هشت در بهشت براي تو باز مي شود، و از هر دري كه خواستي مي تواني داخل شوي.
منبع: داستان هايي از اذکار ختوم و ادعيه مجرب




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.