گسترش اسلام خواهى در اروپا

در روز هشتم فروردين ماه سايت لايو-ليک مبادرت به پخش فيلمى ساخته گيرت وايلدرز به نام فتنه کرد. اين فيلم که بر مبناى نفرت وايلدرز از اسلام ساخته شده است به عنوان يک فيلم ضد اسلام و ضد قرآني، جنجال‌ها و اعتراضات زيادى را در کشورهاى اسلامى در پى داشت. سازنده اين فيلم، پيش از اين نسبت به موج رو به گسترش اسلام خواهى در اروپا، افزايش تعداد مساجد در کشورهاى اروپايى و افزايش تعداد مهاجران مسلمان به اين کشورها به شدت ابراز نگرانى کرده بود.
دوشنبه، 28 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گسترش اسلام خواهى در اروپا
گسترش اسلام خواهى در اروپا
گسترش اسلام خواهى در اروپا

نويسنده: عباس خسرواني
در روز هشتم فروردين ماه سايت لايو-ليک مبادرت به پخش فيلمى ساخته گيرت وايلدرز به نام فتنه کرد. اين فيلم که بر مبناى نفرت وايلدرز از اسلام ساخته شده است به عنوان يک فيلم ضد اسلام و ضد قرآني، جنجال‌ها و اعتراضات زيادى را در کشورهاى اسلامى در پى داشت. سازنده اين فيلم، پيش از اين نسبت به موج رو به گسترش اسلام خواهى در اروپا، افزايش تعداد مساجد در کشورهاى اروپايى و افزايش تعداد مهاجران مسلمان به اين کشورها به شدت ابراز نگرانى کرده بود. فيلم کوتاه فتنه نشاندهنده هراس اروپاييان نسبت به حقانيت قرآن و موج رو به گسترش اسلام خواهى در اين کشورها است.به نظر مى رسد اظهار نظرهاى نژاد پرستانه و هراس از افزايش جمعيت مسلمانان اروپا دو محور اصلى و انگيزه تهاجمى فتنه باشد.افزايش مسلمانان در کشورهاى اروپايى نگرانى کينه‌توزان را فراهم کرده، آنها تلاش مى‌کنند با فعاليتهاى بدخواهانه نگرشها را به اسلام منفى کنند اما اغلب شاهديم اين اقدامها افزايش توجه به اسلام را در پى داشته و به ضرر آنها تمام شده است. آيت الله مکارم شيرازى با اشاره به پخش فيلم فتنه، نشر مطالب دروغ عليه مسلمانان و مردم ايران از سوى غربى‌ها را به‌خاطر پيشرفت اسلام در اروپا و آمريکا مى دانند و معتقدند: ساليان طولاني، استعمار، کشورهاى جهان سوم را غارت کرد و امروز دوران آن تمام شده و مردم جهان مخصوصا مسلمانان بيدار شده‌اند و روى پاى خود ايستاده‌اند و غربى‌ها به‌خاطر حسادتى که دارند نمى‌توانند ببينند اسلام در اروپا، پيش مى‌رود لذا دست به تخريب مى‌زنند تا اسلام را دين خشونت معرفى کنند. و لذا آن‌ها اين‌گونه اقدامات خصمانه را به بهانه جلوگيرى از خشونت انجام مى‌دهند درحالى که نتيجه کار آن‌ها کاشتن بذر خشونت در جهان است. گسترش نداى توحيد و شريعت محمدى (ص) در جوامع ازجمله اروپا سردمداران استکبار و مبارزه با اسلام عزيز را به هراس و سردرگمى افکنده است و ميراث داران آنان را بر آن داشته تا همچون سلف خويش براى مبارزه با اسلام از هر دستاويز و ابزارى استفاده جويند.
شک نيست دليل گرايش به اسلام، آموزه ها و مبانى غنى اين دين الهى است، اما مخالفان کينه توز اسلام که گسترش آن را خطرى براى خود تلقى مى کنند اين گسترش و محبوبيت را بر نمى تابند و به اشکال مختلف سعى در تخريب چهره حقيقى اسلام و مسلمانان دارند . هدف دستگاه حاکمه آمريکا که بارها خواسته يا ناخواسته از زبان برخى دولتمردان آن مانند آقاى بوش شنيده شده است، همان طرح موضوع آغاز جنگ صليبى جديدى ميان مسلمانان و غيرمسلمانان اعم از مسيحيان و يهوديان در قرن جديد ميلادى است. غربى‌ها تلاش مى‌کنند تا با توهين به مقدسات اسلامى به ويژه پيامبر اسلام و ايجاد حساسيت در بين توده مسلمانان، موجب درگيرى و نزاع بين توده‌اى شوند. غرب با هدايت غلط از اين اقدامات نيز طرفى نبسته است. ساخت فيلم، تأليف کتاب وکاريکاتور ابزارهاى اخير مخالفان اسلام براى ضربه وارد کردن به آن بوده که همواره با مخالفتهاى بسيار مواجه و محکوم شده اند .با نگاهى به نتايج و تبعات اين اقدامهاى تخريبى در مى يابيم با وجود اينکه فعاليتهاى فوق براى خدشه وارد کردن به اسلام و مسلمانان انجام شده، اما همواره نتايج منفى را نصيب بدخواهان کرده و پس از اين اقدامات با توجه بيشتر غيرمسلمانان به اسلام و علاقه به کسب اطلاعات بيشتر در مورد مبانى و آموزه هاى آن مواجه هستيم، چيزى که خشم بيشتر مخالفان را موجب شده و آنها را در گرداب خودساخته گرفتار مى کند . صهيونيست‌‌ها با نفوذ در خبرگزارى‌ها و آژانس‌هاى خبرى و شاهراه‌هاى اطلاع‌رسانى بين‌المللي، به جنگ با اديان قيام کرده‌اند و از آنجايى که تاريخ اثبات کرده که آنها جنگ اصلى امروز خود را با جريان دينى ناب دنبال مى‌کنند، از اين روست که پيامبر عظيم‌الشأن اسلام بيش از پيش مورد تهاجم رسانه‌اى و تبليغات قرار مى‌گيرند. کسانى که دين مقدس اسلام و پيامبر اکرم (ص) را خشونت طلب معرفى مى‌کنند خودشان رکورددار خشونت و جنايت هستند و کارنامه آنها در عراق افغانستان و فلسطين سياه است.مستشرقان پيش‌بينى کرده‌اند که دين اسلام در آينده‌اى نه چندان دور اروپا را خواهد گرفت و با عينى‌تر شدن مقدمات توجه به اسلام در جهان غرب آنها با قتل ، کشتار و توهين مى‌خواهند از اسلام و مسلمانان انتقام بگيرند.
انتشار فيلم (( فتنه )) از سوى نماينده حزب راستگراى مجلس هلند جوششى ازکينه هاى صليبى وصهيونى دلهاى برخى آدمهاى متعصب و ورثه ى استعمارگران قديمى مى باشد که در هرزمانى به شکلى بروز مى کند.اهانت به مقدسات اسلامى و تعاليم عاليه دين اسلام از ترفند‌هاى شوم استکبار جهانى است که واکنش و انزجار مسلمانان در اقصى نقاط جهان را در پى داشته است. اقداماتى نظير درج کاريکاتورهاى اهانت‌آميز به ساحت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام (ص) در نشريه دانمارکى و توهين به دين مبين اسلام از طريق توليد و پخش فيلم توسط نماينده پارلمان هلند نشان از عجز و ناتوانى صهيونيسم و استکبار جهانى در برابر گفتمان اسلام خواهى مسلمانان جهان است. توليد و پخش فيلم ضد اسلامى و قرآنى توسط عوامل صهيونيسم جهانى در هلند که تحريف معارف و ارزش هاى والاى انسانى قرآن کريم در آن به وضوح مشاهده مى شود، يکى از اقدامات فريب کارانه دشمنان اسلام براى جلوگيرى از نفوذ روزافزون حقيقت ناب قرآن در قلب جوانان اروپا و ساير کشورها است. موج اسلام‌خواهى در غرب سبب شد تا مخالفان با چاپ کاريکاتور موهن سعى در تضعيف دين مبين اسلام نمايند. بسيار مايه تأسف و اندوه است که برخى از رسانه هاى اروپايى احساسات صدها ميليون مسلمان را که عشق به اسلام را به عنوان دين الهى در دل خود مى پرورانند، جريحه دار کرده و ساحت اين دين رحمت را مورد تعرض قرار داده اند .دشمنان اسلام بايد بفهمند که پيامبر اکرم(ص) وقرآن، جزء لايتجزى امت اسلام است وهرگونه اهانت به اين مقدسات ، اهانت به يک ونيم ميليارد مسلمان است. مطرح کردن آزادى بيان با اقدام اهانت به يک دين آسمانى بسيار سؤال برانگيز است، زيرا آزادى بيان مسئوليتى دارد که احترام متقابل به اعتقادات و آموزه هاى دينى لازم و ضرورى را مى طلبد.با وجود اين گونه اقدامات جنايتکارانه ، مردم آزاده جهان در حال شناخت واقعيتهاى دين اسلام و اعتراف به مقام متعالى پيامبر اعظم (ص) هستند و تاريخ نشان داده که شان و مقام پيامبر اسلام بالاتر از آن است که با اين گونه اقدامات سبک و سخيف دچار خدشه شود. بيشتر از جنايات غربيها در سرزمينهاى اسلامى و توهين آنها به مقدسات اسلام، سکوت دول اسلامى در برابر اين گونه اقدامات مايه نگرانى مسلمانان شده است. قدرت هاى استکبارى در حالى دين اسلام را آماج تهمت‌ها و تهديدها قرار دادند که بيش از يک ميليارد مسلمان در سراسر جهان، رفتار آنان را نظاره گر هستند. بى ترديد در هر دين و آئينى مجموعه اى از مفاهيم، اماکن، اعمال و نيز جمعى از چهره هاى نورانى و اثرگذار از قداست و موقعيت ويژه دينى و معنوى برخوردار هستند که مى بايست مورد توجه قرار گرفته و احترام آنها حفظ شود .مسلمانان بنا به تعاليم دينى خود به ارزشهاى ديگر اديان احترام گذاشته و بر مبناى صميميت و خردورزى با ديگران رفتار خواهند کرد و اگر احيانا افراط هايى از سوى برخى به نام اسلام صورت مى گيرد، هرگز مورد پذيرش عموم مسلمانان نيست .اسلام دين صلح و همزيستى مسالمت‌آميز، عدالت و برادرى است و موج بيدارى و آگاهى امت اسلام، استکبار جهانى و رژيم صهيونيستى را به ترس و وحشت انداخته است. مسلمانان جهان در صفوف يکپارچه و متحد با محکوميت اهانت به مقدسات اسلامى در راستاى صيانت و پاسداشت حريم اسلا‌م به مقابله با اين گونه توطئه‌ها برمى‌خيزند و نقشه‌هاى دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.
منبع: رسالت




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.