اسرار رشد مو

آیا به دنبال راه‌هایی جهت جلوگیری از ریزش بیش از حد موی خود هستید؟ علاقه‌مندید بدانید که مو چگونه سریع رشد می‌کند؟ مانند، هنرپیشه‌های مرد و زن، و سوپر مدل‌ها شما نیز می‌توانید مویی سالم و درخشان داشته باشید. این مقاله
چهارشنبه، 12 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اسرار رشد مو
اسرار رشد مو

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

آیا به دنبال راه‌هایی جهت جلوگیری از ریزش بیش از حد موی خود هستید؟ علاقه‌مندید بدانید که مو چگونه سریع رشد می‌کند؟ مانند، هنرپیشه‌های مرد و زن، و سوپر مدل‌ها شما نیز می‌توانید مویی سالم و درخشان داشته باشید. این مقاله را مطالعه کرده تا از رموز رشد طبیعی مو اطلاع یافته و به کمک آنها شکوه و جلال خود را بالا ببرید.
یکی از بارزترین ویژگی‌های صورتتان، موهای شما می‌باشند، که می‌تواند اعتماد به نفس و وقار بسیاری به شخصیت شما ببخشند. موهای پرپشت و بلند نشانه‌ای از سلامت کلی است. از آنجا که زنان تمایل دارند به دنبال اسرار رشد سریع مو باشند، بایستی گفت که هیچ کلید میانبری برای داشتن موهایی بلند و پرپشت وجود ندارد.
اگر سوال، «چگونه به طور طبیعی مویی پرپشت‌تر داشته باشیم» ذهن شما را به خود مشغول ساخته است، یکی از پاسخ‌های آن پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌باشد، به این دلیل که مواد مغذی ضروری را برای رشد مو فراهم ساخته و به مؤثر واقع شدن محصولات مراقبت از مو کمک می‌کند. از شما انتظار می‌رود که عادات بد خود را مانند رفتن به مهمانی‌های مختلف، تماشای تلویزیون در اواخر شب، صرف نامنظم ناهار و شام، و غیره تغییر دهید. برخی از داروها و محصولات مراقبت از مو می‌توانند موجب ریزش مو شوند. کشیدن بیش از حد سیگار و مصرف الکل همچنین به موهای شما آسیب می‌رساند. داشتن نظم و ترتیب در الگوهای خوردن و خوابیدن، هنگامی که موضوع رشد سریع مو در میان است، بسیار اهمیت دارد.

چگونه رشد موی سریعی داشته باشیم

• افزایش مصرف پروتئین: رژیم غذایی با پروتئین بالا راز اصلی موهای بلند و مقاوم و یا سالم است. از آنجا که موها خود از پروتئین ساخته شده‌اند، افزایش عرضه پروتئین به بهبود سلامت آنها کمک می‌کند. پروتئین درمانی مو شامل استفاده از محصولات پروتئینی در بازار و یا مصرف مقادیر کافی از لبنیات و فراورده‌های حیوانی است. شیر، ماست، مرغ، تخم مرغ، ماهی، جوانه، آجیل، پنیر، حبوبات و عدس از کیفیت نسبتاً زیاد پروتئین برخوردارند. بنابراین، می‌توانند به شما در داشتن موهایی مقاوم کمک کنند. رژیم غذایی سالم و رشد مو دست در دست هم پیش می‌روند.
• استفاده از محصولات مراقبت از مو طبیعی: محصولات مراقبتی مو که حاوی مواد شیمیایی مضری مانند سدیم لورث سولفات (sodium laureth sulfate) هستند، می‌توانند پوست سر را تضعیف کرده و به ریزش مو منجر شوند. شما نبایستی از این محصولات استفاده کنید. هنگامی که می‌خواهید از این محصولات خریداری کنید، برچسب‌های روی آنها را با دقت بخوانید. علاوه بر این، نباید محصولات را بکرات و خیلی زود به زود تغییر دهید. شامپو کردن و استفاده از نرم کننده یک یا دو مرتبه در هفته به حفظ سلامت موهایتان کمک می‌کنند. شامپو کردن بیش از حد و یا استفاده‌ی زیاد از سشوار، رنگ مو، اسپری، موس و اتو و فر کردن غیر ضروری مو می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند.
• افزایش مصرف ویتامین: اگر چه ویتامین B12 راز اصلی داشتن موهایی سالم و مقاوم است، شما نیاز دارید ویتامین‌های (A، B، C، D، E و(K را نیز مصرف نمایید. رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند روی، کروم، سلنیوم، مس، موجب رشد سریع مو می‌شوند. کمبود مواد مغذی می‌تواند علت کدری و بی‌روحی مو باشد. ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان است که از غشای سلولی در برابر آسیب محافظت می‌کند. این ویتامین سلامت و ظاهر مو را بهبود می‌بخشد.
• مصرف مکمل‌های طبیعی: متخصصان مو معمولاً مکمل‌های اسید آمینه را جهت مقاوم ساختن موها تجویز می‌نمایند، به این دلیل که به سنتز پروتئین کمک می‌کنند. مکمل‌های ویتامین‌های مختلف رشد و بافت موهای شما را بهبود می‌بخشند.
• ماساژ پوست سر: ماساژ سر و پوست سر با نارگیل گرم، بادام، آلوئه ورا و یا روغن درخت چای برای ریزش مو بسیار عالی عمل می‌کند. ماساژ فولیکول‌های مو را تحریک کرده و رشد آن را سریع می‌کند. خشکی مو را کاهش داده و مو را تقویت می‌سازد. این کار می‌تواند به عنوان یک درمان مرطوب کننده مو کامل در نظر گرفته شود.
• دیگر داروها: دیگر محصولات طبیعی که می‌توانند برای ماساژ استفاده شوند آب لیمو، ماست، زرده تخم مرغ، چای سیاه، ژل آلوئه ورا، و غیره را شامل می‌شود. استفاده از گیاهان آیورودایی (طب‌ سنتى‌ هند مشتمل‌ بر داروهاى گیاهى‌ و روغن‌هاى مالیدنى‌) مانند حنا و گل بامیه و سرکه سیب می‌تواند رنگ و کیفیت موهای شما را به طور قابل توجهی بهبود ‌بخشد. این گیاهان اسرار برتر رشد مو را تشکیل می‌دهند.
• شانه کردن مناسب مو: هنگامی که موهایتان مرطوب است، آنها را شانه نکنید. استفاده از یک شانه‌ با دندانه‌های گشاد جهت شانه کردن موها به کاهش شکستگی موها کمک می‌کند.
• کوتاه کردن مرتب مو: کوتاه کردن مو هر 3-2 ماه یکبار به جلوگیری از شاخه شدن انتهای آن کمک می‌کند. بایستی اجازه دهید موهایتان پیش از گیس کردن مجدد، کمی به حالت آزاد بماند. این کار به جلوگیری از عقب رفتن خط مو کمک می‌کند.
• استفاده از آروماتراپی: دستور العمل‌های آروماتراپی (معالجه توسط ماساژ با روغن‌های معطر) مختلفی برای مو وجود دارند که شامل استفاده از روغن‌های عصاره‌ای مانند روغن جوجوبا، روغن اسطوخودوس، روغن رزماری، و غیره می‌شوند.
• استفاده از ماسک مو گیاهی: توت فرنگی له شده و یا آوکادو له شده، هنگامی که جهت ماساژ مو مورد استفاده قرار گیرند، مواد مغذی مورد نیاز را تأمین می‌سازند. سر خود را بایستی با یک حوله مرطوب گرم به مدت 45-30 دقیقه پوشانده و سپس موهای خود را بشویید.
• نوشیدن مقدار زیادی آب: نوشیدن مقدار کافی آب (8-6 لیوان در روز) و مایعات سالم مانند آب میوه، شیر، سوپ، کوکتل‌های شیری، لیموناد، و غیره، به جلوگیری از کم آبی کمک می‌کند. کمبود آب در بدن شما می‌تواند موجب ریزش مو شود.
• عوامل دیگر: آب و هوا، نوع غذا و ادویه جاتی که مصرف می‌کنید، سبک زندگی، سلامت کلی جسمانی و روانی به هنگام بحث در خصوص رشد مو، بسیار اهمیت دارد. موهای پرپشت سلامت روانی و جسمانی شما را منعکس می‌سازند. داشتن اضطراب و استرس بیش از حد منجر به ریزش مو می‌شود. یوگا، مدیتیشن و ورزش کردن به طور مرتب به بهبود سطوح هورمون‌ها در بدن شما کمک کرده که به نوبه خود سلامت جسمی و روانی را تضمین می‌سازند. گرایش ژنتیکی نیز کیفیت، نوع و بافت موی شما را تعیین می‌کند.

مراقبت از مو نقش مهمی در سبک زندگی افرادی بازی می‌کند که دارای موهای زبرتر، ضخیم‌تر و موهای شکننده هستند. کسانی که دارای موهای مشکی می‌باشند، نیز می‌توانند از این دستور‌العمل‌های فوق‌الذکر استفاده کنند. همانطور که اکنون می‌دانید که چگونه از ریزش مو جلوگیری کرده و آن را متوقف سازید، دیگر نباید نسبت به سوپرمدلهایی که دارای موهای پرپشت، بلند و درخشان هستند، حسادت کنید. با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی روزانه، می‌توانید همچنین موهای سالم و زیبایی داشته باشید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.