اسنک‌های حاوی پروتئین بالا

از اسنک‌های حاوی پروتئین بالا می‌توان به عنوان جایگزین برای غذاهای پرکربوهیدرات و چرب استفاده کرد. غذاهای حاوی پروتئین بالا انرژی بدن را برای مدت زمان طولانی تأمین می‌کنند و اسنک‌هایی که در این مقاله معرفی شده‌اند
چهارشنبه، 12 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اسنک‌های حاوی پروتئین بالا
اسنک‌های حاوی پروتئین بالا

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

از اسنک‌های حاوی پروتئین بالا می‌توان به عنوان جایگزین برای غذاهای پرکربوهیدرات و چرب استفاده کرد. غذاهای حاوی پروتئین بالا انرژی بدن را برای مدت زمان طولانی تأمین می‌کنند و اسنک‌هایی که در این مقاله معرفی شده‌اند مطمئناً انتخابی ایده‌آل به شمار می‌روند.

فواید پروتئین‌ها

از میان کارکردهای مختلفی که پروتئین‌ها برای حفظ سلامت بدن انجام می‌دهند، مهم‌ترین آن‌ها تشکیل بافت است. پروتئین‌ها در کنار این به تقویت دستگاه ایمنی کمک می‌کنند. پروتئین‌ها همچنین به رشد عضلات ، مفصل‌ها و استخوان‌ها نیز کمک می‌کنند. از آنجایی که پروتئین‌ها رشد عضلات را تحریک می‌کنند، به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند. مزیت دیگر مصرف پروتئین‌ها رفع سریع گرسنگی و جلوگیری از پرخوری است.
مقدار متوسط نیاز روزانه‌ی بدن به پروتئین 72ر. گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن می‌باشد. از آنجایی که برآورده کردن این نیاز تنها با غذاهای معمولی ممکن نیست، باید با استفاده از غذاهای حاوی پروتئین بالا نیاز بدن خود به پروتئین را برآورده کنیم.

پنیر دلمه شده

پنیر دلمه شده یکی از شگفت انگیزترین منابع پروتئین به شمار می‌رود. یک فنجان پنیر دلمه شده محتوی 28 گرم پروتئین است و جزء بهترین اسنک‌ها به حساب می‌آید که می‌توانید در میان وعده‌ها از آن استفاده کنید. از پنیر دلمه شده کم چرب یا بدون چربی به عنوان اسنک استفاده کنید.

شکلات و نوشیدنی پروتئینی

اگر به دنبال اسنک پروتئینی هستید که به سرعت آماده می‌شود و وقت شما را تلف نمی‌کند، شکلات‌های پروتئینی انتخاب خوبی هستند. انواع مختلف شکلات‌های پروتئینی در بازار وجود دارد. ولی، قبل از استفاده از آن‌ها میزان کربوهیدرات و چربی آن‌ها را بررسی کنید. از شکلات‌های پروتئینی استفاده کنید که کربوهیدرات و چربی کمی دارند و در عوض مقدار پروتئین آ‌ن‌ها بالاست. برخی از مردم از نوشیدنی‌های پروتئینی به عنوان اسنک در میان وعده‌ها استفاده می‌کنند. نوشیدنی‌های پروتئینی نیز همانند شکلات‌های پروتئینی ممکن است حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات و چربی باشند.

آجیل

شما همچنین می‌توانید از آجیل به عنوان اسنک استفاده کنید. بادام زمینی و گردو افزایش دهنده‌های انرژی عالی به شمار می‌روند و به رفع گرسنگی نیز کمک می‌کنند. آجیل سرشار از پروتئین است. ولی، اگر از دریافت کالری اضافی نگران هستید، از مصرف زیاد آجیل خودداری کنید. چربی‌های موجود در آجیل از نوع غیر اشباع است که به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. آجیل همچنین منبع غنی از فیبر است که باعث کاهش گرسنگی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف روزانه‌ی بادام به کنترل وزن و پایین نگه داشتن سطح کلسترول LDL کمک می‌کند.

لوبیای پخته

لوبیای پخته ماده‌ی غذایی دیگری است که می‌توانید از آن به عنوان اسنکی سالم و مقوی استفاده کنید. لوبیای پخته سرشار از آهن و فیبر است که به گوارش کمک می‌کنند. لوبیای پخته حاوی اسید فولیک نیز هست که در دوران بارداری برای بدن ضروری است. منگنز از جمله مواد معدنی موجود در لوبیای پخته به شمار می‌رود. منگنز به حفظ تراکم استخوان‌ها ، تقویت میل جنسی و افزایش متابولیسم کمک می‌کند و از تشکیل پلاک در رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

شیر شکلات

شیر شکلات انتخاب بسیاری از مردم برای استفاده در میان وعده‌ها به شمار می‌رود. مصرف شیر شکلات پس از ورزش کردن توصیه می‌شود. درست کردن شیر شکلات راحت است و مصرف آن به رفع گرسنگی کمک می‌کند.

سفیده‌ی تخم مرغ

هنگامی که صبحت از مواد غذایی حاوی پروتئین بالا می‌شود، بهتر است نگاهی نیز به سفیده‌ی تخم مرغ داشته باشید. بهترین چیز در مورد سفیده‌ی تخم مرغ آن است که سفیده‌ی تخم مرغ کلسترول و چربی کمی دارد. شما همچنین می‌توانید به سفیده‌ی تخم مرغ پیاز ، فلفل و گوشت بدون چربی اضافه کنید.

بلفور جو دو سر

بلغور جو دوسر انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و به حفظ سلامت کلی بدن کمک می‌کند. بلغور جو دو سر همچنین به حفظ سلامت قلب و کنترل وزن کمک می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد.

تخم کدو تنبل

تخم کدو تنبل حاوی فیبر ، مواد معدنی ، انواع ویتامین‌ها و مقدار بالایی پروتئین است. از مصرف بیش از حد تخم کدو تنبل خودداری کنید زیرا کالری بالایی دارد. شما می‌توانید از تخم کدو تنبل به عنوان اسنک در میان وعده‌ها استفاده کنید ولی، از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

عدس

انتخابی دیگر برای درست کردن اسنکی سالم و حاوی پروتئین بالا که سریع آماده می‌شود عدس است. یک فنجان عدس محتوی 18 گرم پروتئین است. از اینرو، مصرف عدس برای کسانی که به دنبال رژیم غذایی سرشار از پروتئین هستند یک باید به شمار می‌رود.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.