فواید گلاب

گلاب فواید زیادی دارد. قبلاً از گلاب برای طعم‌‌دار کردن مواد غذایی و در صنایع عطر سازی استفاده می‌شد ولی امروزه گلاب تبدیل به ترکیب مهم و ضروری در دنیای محصولات زیبایی شده است. در این مقاله اطلاعاتی راجع به فواید
سه‌شنبه، 19 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
فواید گلاب
فواید گلاب

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون


 

گلاب فواید زیادی دارد. قبلاً از گلاب برای طعم‌‌دار کردن مواد غذایی و در صنایع عطر سازی استفاده می‌شد ولی امروزه گلاب تبدیل به ترکیب مهم و ضروری در دنیای محصولات زیبایی شده است. در این مقاله اطلاعاتی راجع به فواید گلاب ارائه شده است.

گلاب و پوست

گلاب برای سلامت پوست بسیار مفید است. گلاب دارای خاصیت ترمیم کننده‌ طبیعی است که برای درمان مشکلات پوست مفید است. خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال گلاب برای مراقبت از پوست و درمان مشکلات آن ایده آل است. در ادامه‌ی مقاله به برخی از روش‌هایی که می‌توانید از گلاب برای افزایش سلامت پوست استفاده کنید اشاره شده است.
مخلوط کردن گلاب با یک کرم بر پایه آب و استفاده‌ی روزانه از آن تعادل pH پوست را حفظ می‌کند. گلاب همچنین به مبارزه با درماتیت کمک می‌کند. استفاده از گلاب پوست را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.
استفاده از گلاب چین و چروک را کاهش می‌دهد. گلاب همچنین التهاب را کاهش می‌دهد و تأثیر خنک کننده‌ای بر روی پوست دارد. پاک کردن صورت با گلاب به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و حفظ درخشندگی پوست کمک می‌کند.
استفاده از گلاب به عنوان پوست تونر رنگ پوست را تثبیت و آن را سفت می‌کند. گلاب پوست را به طور طبیعی سفت می‌کند و رطوبت آن را حفظ می‌کند. گلاب همچنین به درمان برخی مشکلات پوستی مانند آکنه و چین و چروک کمک می‌کند. گلاب ضد عفونی کننده‌ی طبیعی است که آفتاب سوختگی را درمان می‌کند و پوست را خنک می‌کند.
شاید مهم‌ترین فایده‌ی گلاب عطر آن باشد. مخلوط کردن گلاب با هر روغن اساسی دیگر مانند روغن اسطو خودوس عطر و بوی ملایم و شیرینی به وجود می‌آورد که بسیار نیرو بخش است.

فواید دیگر گلاب

از گلاب می‌توان به عنوان لوسیون بعد از اصلاح برای بستن منافذ باز پوست و از بین بردن عفونت استفاده کرد.
استفاده‌ی مداوم از گلاب به از بین بردن لکه‌های سیاه پوست کمک می‌کنند.
استفاده‌ از گلاب برای حمام کردن به حفظ رطوبت و نرمی پوست و موها کمک می‌کند.
گلاب همچنین برای خلاص شدن از دست آکنه و اسکار‌های آکنه مؤثر است.
فواید گلاب تنها به صورت و پوست محدود نیست بلکه برای موها نیز مفید است.
هنگام حمام کردن می‌توانید از گلاب برای شستن موهای خود استفاده کنید. گلاب التهاب پوست را کاهش می‌دهد. گلاب همچنین تأمین خون به پوست سر را افزایش می‌دهد که این به نوبه‌ی خود باعث افزایش رشد موها می‌شود. بنابراین، گلاب سلامت عمومی موها و پوست سر را بهبود می‌بخشد.
گلاب با عمل کردن به عنوان یک مرطوب کننده‌ی عالی کیفیت‌ موها را افزایش می‌دهد. مقداری گلاب را با شامپوی خود مخلوط کنید و از آن استفاده کنید.

sگلاب و چشم‌ها

استفاده از گلاب برای چشم‌ها نیز مفید است. استفاده از گلاب به آرام شدن چشم‌ها کمک می‌کند. گلاب برای برطرف کردن احساس سوزش ، قرمزی ، تحریک پذیری ، تورم و التهاب چشم‌ها مفید است. کافیست 3 قطره گلاب را داخل هر یک از چشم‌های خود بریزید و چند دقیقه چشم‌های خود را ببندید. برای این کار حتماً از گلاب خالص و فاقد مواد شیمیایی و نگهدارنده استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید پنبه را به گلاب آغشته کنید و روی چشم‌های خود قرار دهید.
فواید دیگر برای سلامتی
از گلاب می‌توان برای درمان علائم گلو درد استفاده کرد. گلاب همچنین ترکیب عالی برای حفظ سلامت دندان‌هاست. آغشته کردن پنبه به گلاب و گذاشتن آن روی لثه‌های متورم شده به کاهش درد و قرمزی کمک می‌کند. قرقره کردن دهان با گلاب به خلاص شدن از دست بوی بد دهان کمک می‌کند.
گلاب غنی از موادی مانند فلاونوئیدها ، ویتامین‌های A ، C ، E ، D ، B3 ، آنتی اکسیدان ، فروکتوز ، اسید سیتریک ، اسید مالیک ، روی و تانن است. گلاب برای درمان مشکلات مثانه بسیار مفیداست. گلاب همانطور که قبلاً اشاره شد تأثیر خنک کننده‌ای دارد و به پیشگیری از بروز مشکلاتی مانند اسیدیته ، حالت تهوع و آکنه کمک می‌کند.
گلاب برای درمان سر درد نیز مفید است. یک پارچه‌ی نخی را با گلاب خیس کنید و به مدت 20-30 دقیقه روی پیشانی خود قرار دهید.
گلاب به خاطر عطر نیرو بخش خود شناخته شده است. به این خاطر است که از گلاب به عنوان ترکیبی فعال در عطر درمانی استفاده می‌شود. گلاب به بهبود خلق و خو ، درمان افسردگی و کاهش استرس کمک می‌کند. همه‌ی این‌ها باعث آرامش ذهن می‌شوند. از گلاب همچنین به عنوان خوشبو کننده‌ی هوا نیز استفاده می‌شود.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.