اطلاعاتی در مورد باتری سلول مرطوب

دو نوع باتری سلول خشک و سلول مرطوب وجود دارد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد نگهداری از باتری‌های سلول مرطوب ارائه شده است.
سه‌شنبه، 2 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اطلاعاتی در مورد باتری سلول مرطوب
اطلاعاتی در مورد باتری سلول مرطوب

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون



 

دو نوع باتری سلول خشک و سلول مرطوب وجود دارد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد نگهداری از باتری‌های سلول مرطوب ارائه شده است.
اولین باتری در قرن 18 میلادی اختراع شد، و بعد از آن به رایج‌ترین منبع انرژی برای خانواده‌های مختلف و همچنین دستگاه‌های صنعتی تبدیل شد تبدیل شد.چگونگی کارکرد باتری‌ها فرایند جالبی است. یک باتری یا سلول الکتروشیمیایی با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی کار می‌کند. دو نوع اصلی از باتری‌ها وجود دارد، که باتری اولیه (قابل شارژ) و باتری ثانویه (غیرقابل شارژ) هستند، در حالی‌که دو نوع باتری اساسی وجود دارد که باتری سلول خشک و سلول مرطوب هستند. این نوع باتری‌ها بر اساس فرایند شیمیایی که برای طراحی خاص از یک باتری انتخاب شده است از هم متمایز می‌شوند. چند نوع باتری سلولی دیگری نیز وجود دارد، یعنی سلول الکترولیتی، سلول جاری، سلول گالوانی، سلول سوختی، سلول ولتائیک و ... .
اطلاعات
اول از همه، شخص نیاز دارد تا بداند که سلول و باتری کلماتی مترادف هستند، با‌ این حال، باتری سلولی یک واژه عمومی است که توسط خیلی‌ها استفاده می‌شود. یک سلول مرطوب، نیز با نام‌های مختلف دیگری مانند سلول خالی‌کننده و سلول جریانی شناخته می‌شود. این باتری سلول جریانی نامیده می‌شود زیرا تمامی قطعات داخلی آن توسط یک مایع پوشیده شده است. دلیلی که این باتری باتری خالی‌کننده نامیده می‌شود این است که برخی از گازها حین کارکرد باتری از آن خارج می‌شوند. یک باتری سلولی مرطوب با الکترولیت مایع کار می‌کند و معمولا در قوطی‌ در آزمایشگاه‌ها تولید می‌شود. اکثر باتری‌های سلول مرطوب حلال سرب و اسید سولفوریک هستند. ساده‌ترین باتری سلولی مرطوب ممکن است محتوی صفحات نازک مس و روی باشد، که تا حدی در آب لیمو غوطه‌ور است. این باتری‌ها به کمک سیم‌ها به یک وسیله متصل می‌شوند. باتری‌های سلول مرطوب مهر و موم شده هستند و نباید پوشش آن به خاطر اهداف امنیتی باز شود.
نگه‌داری
پس از مقدار معینی استفاده کردن، باتری‌های سلول مرطوب به تحلیل می‌روند و قادر به ارائه برق کافی نخواهند بود و به وظایف در نظر گرفته شده عمل نخواهند کرد. دلیل اصلی این است که صفحات باتری حین چرخه شارژ شدن و تخلیه شدن پوست پوست می‌شوند. این چرخه‌ها باعث توسعه مداوم و انقباض باتری می‌شود که باعث کاهش اندازه آن شده و به تدریج از بین می‌برد. این فرایند در مناطق گرم و مرطوب تسریع می‌یابد، و به دلیل لرزش بیش از حد، استفاده بیش از حد، شارژ بیش از حد و ... از بین می‌رود.
اولین و شایع‌ترین دلیل این‌که چرا باتری‌ها از بین می‌روند این است که آن‌ها بارها به خوبی شارژ یا تخلیه نمی‌شوند یا ناقص شارژ می‌شوند. از این رو، یک نفر مورد نیاز است تا باتری را به محض خالی شدن شارژ کند. شما همچنین می‌توانید وضعیت باتری را به کمک یک هیدرومتر که به شما وضعیت سلول مرطوب را می‌گوید بررسی کنید. توجه داشته باشید که سیم‌ها محکم و سر باتری کاملا تمیز باشد. زمانی که باتری شارژ می‌شود با سیم‌ها بازی نکنید، چون می‌تواند روی ولتاژ باتری تاثیرگذار باشد. شما هرگز نباید مهر و موم را آزمایش کنید و همچنین هشدار امنیتی که همراه با تمام باتری‌ها هست را مراعات کنید. سرب و اسید سولفوریک که در این باتری‌ها استفاده می‌شوند تند و سوزش‌آور هستند و ممکن است سبب مسمویت شدید سربی و در نتیجه سبب سوزش شود.
در صورتی که، به صورت تصادفی مهر و موم باتری سلول مرطوب را باز کردید، در این صورت باید سریعا با آتش‌نشانی تماس بگیرید و اجازه دهید آن‌ها مشکل را حل کنند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما