چگونه جسور و با اعتماد به نفس باشیم

زمانی که با دیگران صحبت می‌کنید یا وظیفه‌ای را بر‌عهده می‌گیرید، احساس خجالت می‌کنید؟ صحبت کردن با افرادی که نمی‌شناسید یا نزدیک شدن به کسی را سخت می‌دانید؟ با دانستن این نکات ساده می‌توانید رابطه بهتری داشته باشید.
شنبه، 6 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه جسور و با اعتماد به نفس باشیم
  چگونه جسور و با اعتماد به نفس باشیم

 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون




 

زمانی که با دیگران صحبت می‌کنید یا وظیفه‌ای را بر‌عهده می‌گیرید، احساس خجالت می‌کنید؟ صحبت کردن با افرادی که نمی‌شناسید یا نزدیک شدن به کسی را سخت می‌دانید؟ با دانستن این نکات ساده می‌توانید رابطه بهتری داشته باشید.
همه با هم فرق دارند. برخی بی‌خیال، برخی محتاط، برخی پرحرف، برخی خجالتی هستند. با این حال این دلیل عجیب و غریب بودن ما است، هر کدام از ما به شیوه‌ی خودمان خاص هستیم. پس چرا باید جسور بود؟ من به شما خواهم گفت. جسور بودن به شما یاد می‌دهد روی پای خودتان بایستید، حرفی که در ذهنتان هست را بزنید و افکارتان را بیان کنید. جسوریی و اعتماد به نفس داشتن دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های رهبری هستند. در زندگی حرفه‌ای‌تان، این دو ویژگی همیشه به‌نفع شما کار خواهند کرد. بدون هیچ طفره‌ای برویم سر اصل مطلب و ببینیم ما چگونه می‌توانیم بر متحول شدن شما به یک فرد جسور، با اعتماد به نفس فردی بیشتر کار کنیم.
پی‌بردن به جسوری در وجود شما

اعمال

اعمال نتیجه‌ی افکار هستند؛ شما آن‌‌چه احساس و فکر می‌کنید را انجام ‌می‌دهید. بنابراین، ما اول از تغییر فرآیند فکری شما آغاز می‌کنیم. به خودتان بگویید که تو به برای به دست آوردن آن چه که می‌خواهی، به قدر کافی جسور هستی. خودتان را تجسم کنید که این تکالیف سخت را انجام می‌دهید. همیشه، خودتان رابه‌عنوان یک برنده تصور کنید.

شروع

با کارهای کوچک شروع کنید و با بلندپروازی‌ها خودتان را زیاد تحت فشار قرار ندهید. بیش از حد جاه‌طلب بودن به دلیل افزایش احتمال رویارویی با شکست ممکن است اعتماد به‌نفس شما را کاهش ‌دهد. بنابراین، با چیزهای کوچکی که از انجام دادن آن‌ها می‌ترسید، شروع کنید. این کار می تواند هرچیزی باشد، از رانندگی کردن تا درخواست خوردن یک قهوه با یک نفر. همچنان که اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می‌کند، شما می‌توانید چیزهای دشوار مانند به تنهایی سفر کردن را هم امتحان کنید.

غیرقابل پیش بینی باشید

انجام دادن کارهای غیر قابل پیش بینی، بهترین راه برای داشتن احساس خوب در مورد خودتان است. دیگران را به واسطه انجام دادن کارهایی که شما به طور معمول انجام نمی‌دهید، شگفت‌‌ زده نمایید. شما خود را در این روند متعجب خواهید کرد. لباس‌های متفاوت بپوشید: لباس‌هایی که معمولا نمی‌پوشید. برای مثال، لباس برجسته‌ای بپوشید. هنگامی که مردم به شما توجه می‌کنند و از شما تعریف می‌کنند، شما در مورد خودتان احساس خوب و اعتماد به نفس بیشتری می‌کنید.

ارتباطات قاطعانه

با اعتماد به نفس صحبت کنید. اجازه دهید چیز‌های ساده‌ای که شما بر زبان می‌آورید باعث حفظ اعتماد به نفس شما شوند. اگر شما فکر می‌کنید که همکارتان به درستی با شما رفتار نمی‌کند، خیلی واضح از او بخواهید تا از خط قرمزها عبور نکند؛ نترسید. در مورد کوچکترین چیز‌ها، قاطع باشید.
شهامت دستیابی به افق‌های جدید را داشته باشید
ریسک کنید و کاری را انجام دهید که معمولا انجام نمی‌دهید. مثل همان چیزی که قبلا گفتم، تنهایی به سفر بروید. ممکن است در انجام این کار با شکست مواجه شوید. اما امتحان کردن یک کار و عدم موفقیت در آن بهتر از این است که اصلا چیزی را امتحان نکنید و بعد احساس ندامت کنید. رفته رفته، اعتماد به نفس شما در کنترل کردن موقعیت‌های پرخطر بیشتر می‌شود.
به یاد داشته باشید، شما قرار نیست، آن‌چه که الان هستید را تغییر دهید. شما قرار است فقط ویژگی را که بیشتر اوقات ندارید و به نفع شما نیست را تغییر دهید و تغییر دادن این ویژگی کوچک نیز زمان‌بر است. بنابراین، از لاک خود بیرون بیایید و دوباره از اول شروع به کشف کردن خودتان کنید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.