ظهور چالشی جدید برای کشورهای جهان

احمدی نژاد گامی حیاتی در آغاز دوره ریاست جمهوری خود برداشت و این کار را در میانه بزگترین مواجهه خود با غرب پس از تسخیر سفارت امریکا در ربع قرن پیش، انجام داد، این مواجهه بر سر چیزی جز اهداف هسته ای ایران نیست. احمدی نژاد در نخستین سخنرانی رسمی خود با اشاره به خواسته غرب مبنی بر توقف برنامه هسته ای کشورش، اعلام کرد که تسلیحات کشتار جمعی که در دست قدرت های برتر است باید از بین برده شوند.
شنبه، 2 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ظهور چالشی جدید برای کشورهای جهان
ظهور چالشی جدید برای کشورهای جهان
ظهور چالشی جدید برای کشورهای جهان

احمدی نژاد گامی حیاتی در آغاز دوره ریاست جمهوری خود برداشت و این کار را در میانه بزگترین مواجهه خود با غرب پس از تسخیر سفارت امریکا در ربع قرن پیش، انجام داد، این مواجهه بر سر چیزی جز اهداف هسته ای ایران نیست.
احمدی نژاد در نخستین سخنرانی رسمی خود با اشاره به خواسته غرب مبنی بر توقف برنامه هسته ای کشورش، اعلام کرد که تسلیحات کشتار جمعی که در دست قدرت های برتر است باید از بین برده شوند.
دولت بوش اکنون بسیار در مورد محافظه کاران ایران نگران است زیرا اکنون تمامی شاخه های قدرت به آنها ختم می شوند و ممکن است بخواهند در مورد مسائلی چون امریکا و متحدان آن، حمایت از گروههای افراطی اسلامی، مداخله در عراق و مذاکرات جهانی در مورد فعالیت هسته ای ایران، رادیکال تر عمل کنند.
به گزارش گروه بین المللی بحران، تقویت محافظه کاران در ایران چالش جدیدی برای سایر کشورهای جهان ایجاد خواهد کرد زیرا با حضور احمدی نژاد گویا ایران به زمان انقلاب باز خواهد گشت.
این گروه پیش بینی کرد که در چهارسال آینده ایران نفت خیز احتمالا روابط اقتصادی و امنیتی جدیدی با چین، هند و کره جنوبی ایجاد خواهد کرد که تقاضای انرژی بالایی دارند، چنانکه احمدی نژاد در زمان شهرداری تهران نیز به این کشورها سفر کرد ولی هیچ سفری به پایتخت های اروپایی نداشت.
به اعتقاد تحلیلگران ایران و امریکا، احمدی نژاد تنها دلیل خط مشی این چنینی در ایران نخواهد بود زیرا دولت وی نیز قصد دارد بیشتر بر مسائل اقتصادی داخلی که دلیل پیروزی او نیز بود متمرکز شود.
منبع: واشنگتن پست

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط