دارو‌های هومیوپاتی/ دارو‌های پلی کرست

کربنات کلسیم Calcarea carb

بنیان شخصیتی دارو: احساس نیاز به ثبات و امنیت است. کلسیم حمایت و استحکام را نه تن‌ها در انسان و در استخوان‌‌ها، بلکه در اشکال قدیمی‌تر موجودات زنده به صورت پوسته، اسکلت خارجی و غیره ایجاد کرده است.
سه‌شنبه، 13 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کربنات کلسیم Calcarea carb
 کربنات کلسیم Calcarea carb

 

نویسنده: بهزاد زمانی مقدم




 

 دارو‌های هومیوپاتی/ دارو‌های پلی کرست

میازم:
سورا و سایکوز

سوگرایی:
__

استعداد ابتلا به بیماری:
اسکروفولوس، توبرکولار، راشیتیک

ارتباط با گرما و سرما:
سرمایی


بنیان شخصیتی دارو:

احساس نیاز به ثبات و امنیت است. کلسیم حمایت و استحکام را نه تن‌ها در انسان و در استخوان‌‌ها، بلکه در اشکال قدیمی‌تر موجودات زنده به صورت پوسته، اسکلت خارجی و غیره ایجاد کرده است.

محدوده‌ی عملکرد دارو:

استخوان‌‌ها، غدد، خون، پوست، روان و اعضای تناسلی زنانه.

ویژگی‌‌های ساختاری:

چاق و شل و بدون تناسب که از راه رفتن زود خسته می‌شود. چهر‌های به رنگ گچ . استخوان‌ها بدون قدرت و استقامت. با حرکاتی کُند.

نکات کلیدی:

بیمارانی پرکار و پرمسئولیت که در کار غرق می‌شوند. اینقدر کار می‌کنند تا تخلیه انرژی شوند و آنگاه کارشان را به دیگران واگذار می‌کنند. احساس می‌کنند که ضعف ذهنی دارند و ممکن است دیوانه شوند و دیگران این اغتشاش و ضعف را حس می‌کنند. نا امید از بهبودی. ترس از موش. خیلی راحت و سریع چاق می‌شوند. احساس لرزش درونی. آلرژی به آسپرین، تشدید عمومی هنگامی که از پله یا شیب بالا روند. تعریق سر به ویژه پس سر و پشت گردن، در هنگام خواب. متروراژی به ویژه در نزدیکی دوران یائسگی. تورم و درد پستان‌ها به ویژه پیش از قاعدگی، احساس سرما در تختخواب ( با جوراب می‌خوابند ). شکل ناخن‌ها ناهموار و شکننده است. عاشق تخم مرغ.

عوارض بالینی:

اختلال‌های شکمی، اسیدیته، کم خونی، مشکلات استخوانی، مشکلات پستان، سرفه، دندان در آوردن، دیابت، اسهال، اِدِم، سوء‌هاضمه، مشکلات چشم، صرع، تب، مشکلات غدد، سردرد، لکوره، مشکلات ریه، اختلال‌های قاعدگی، سقط جنین، مشکلات بارداری، عوارض تنفسی، روماتیسم، نرمی استخوان، مشکلات پوست، مشکلات رحمی، سرگیجه، عوارض ناشی از کرم.

مدالیته‌‌ها:

تشدید:

با هوای سرد، آب و هوای مرطوب، آب سرد، حمام، هنگام صبح، در حین ظهر، پیش و در حین قاعدگی، با آویزان بودن پا‌ها از صندلی.

بهبود:

با دراز کشیدن به طرف عضو دردناک. هنگامی که یبوست دارد تمام ناراحتی‌هایش بهتر می‌شود.

Rubrics:

- Anxiety, cruelties, after hearing.
- Delusion, confusion, others will observe her.
- Horrible things, sad stories affect her profoundly.
- Obstinate children, inclind to grow fat.

اطلاعات شخصیتی فرد مربوط به Calc.

این دارو از صدفی تهیه می‌شود که درونش مروارید تشکیل شده باشد. این افراد از نظر ذهنی توانا و از نظر جسمی تنبل هستند ( مانند صدفی که درونش مروارید و گرانبها است ). مانند صدف بی‌حرکت و چاق ( از عرض پهن ) هستند. برخلاف سرمایی بودن، همیشه نم عرق روی بدن خود دارند. آن‌ها دوست دارند که از جای خود تکان نخورند و همه چیز برایشان مهیا شود و تنها مشغول کار‌های ذهنی باشند. مشکل اصلی آن‌ها کمبود استحکام و امنیت است ( چون جایگاه کلسیم در اسکلت است، این کمبود استحکام به شکل مشکلات استخوانی بروز می‌کند ). توهم ضعف ذهنی و جسمی دارند و به همین خاطر تلاش می‌کنند که دیواری از حمایت به دور خود داشته باشند تا آسیب نبینند ( مانند پوسته تخم مرغ یا پوسته صدف ). برای ایجاد این حمایت از طرف اطرافیانش، ترس‌هایش را ابراز می‌کند. اهل ماجراجویی نیستند و بیشتر ترجیح می‌دهند که در خانه بمانند ( دیوار حمایت ). دنبال کسی هستند که حمایتشان بکند ( حمایت مالی؛ در نتیجه ترس از فقر دارند ). بهترین حالتشان وقتی است که همه دوروبرشان باشند ( بیشترین حالت حمایت ). مطابق با شخصیت دخترانی است که ترس از ازدواج دارند ( تا مبادا از حمایت پدر و مادر محروم شوند ) به همین سبب ممکن است اصلاً ازدواج نکنند. این افراد ممکن است شغلی در رابطه با ساخت و ساز یا خانه داشته باشند ( ارشیتکت، بساز و بفروشی و... ). اشتیاق زیاد به هوای آزاد دارند.

روان:

ترس از ارتفاع، موش، دیوانگی و جنون، حشرات، سگ، سرطان، توفان دارند. افرادی مضطرب، نگران و بی‌قرار هستند ( نگران سلامتی‌یشان ). گیج و کم‌روحیه، افسرده، و خجالتی هستند. تمایل به مجذوب شدن دارند.

عوارض تنفسی:

آسم برونشی، عفونت‌های سالی ریه؛ تک سرفه. تنگی نفس با فعالیت یا از پله بالا رفتن. آبریزش بینی که منشأ سوریک دارد. سرما را نمی‌تواند تحمل کند و زود سرما می‌خورد.

عوارض گوارشی:

علاقه به تخم مرغ و چیز‌های غیرقابل هضم ( مانند گچ و خاک ). علاقه زیاد به شیرینی، نمک، شیر، پنیر و کشک. بیزار از گوشت و چربی و قهوه، معمولاً یبوست دارند؛ بدون هیچ اصراری برای دفع. گاهی مدفوع را به شکل مکانیکی خارج می‌کنند.

عوارض استخوانی:

استخوان‌ها نرم و ضعیف با رشد کُند. شکستگی و خم شدن استخوان‌ها. پوکی استخوان، آرتریت. پشت و کمری ضعیف ( کمردرد دارد ).

عوارض پوستی:

پوست سرد و مرطوب، سوریازیس، عرق شدید با بوی ترش در ناحیه سر و گردن، کف دست و سینه؛ عرق هنگام خواب بالش‌اش را خیس می‌کند.

ملاحظات:

- ترتیب مصرف سه داروی بزرگ و بسیار مهم Lyco ،Calc و Sulp در ‌‌هامیوپاتی هیچگاه
نباید مغایر با چرخه‌ی زیر ( چرخه‎ی کنت ) باشد.
Lyco .— Sulp.– Calc.
- داروی خوبی برای پلیپ، اگزوستوز، و پوکی استخوان.
- در فیبروم رحمی خیلی مفید است.
- ناسازگار با Bryon. است.
منبع مقاله :
زمانی مقدم، بهزاد؛ (1386)، راهنمای درمان ‌هامیوپاتیک، تهران: اطلاعات

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.