چگونه مردها رشد مجدد مو داشته باشند؟

چگونگی رشد مجدد موها برای مردان موضوعی است که به صورت گسترده‌ای توسط کارشناسان مورد بحث قرار گرفته است. در اینجا مقاله‌ای است که روش‌های مختلفی که با موفقیت منجر به رشد مجدد و سریع‌تر موها می‌شوند را به
دوشنبه، 19 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه مردها رشد مجدد مو داشته باشند؟
  چگونه مردها رشد مجدد مو داشته باشند؟

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون




 

چگونگی رشد مجدد موها برای مردان موضوعی است که به صورت گسترده‌ای توسط کارشناسان مورد بحث قرار گرفته است. در اینجا مقاله‌ای است که روش‌های مختلفی که با موفقیت منجر به رشد مجدد و سریع‌تر موها می‌شوند را به طور مختصر توضیح می‌دهد.
امروزه، ریزش مو در مردان برای ما چیز تازه‌ای نیست. نازک شدن مو و عقب رفتن خطوط مو نشان دهنده ریزش مو است که در نهایت منجر به طاسی می‌شود. به منظور رشد سریع‌تر و مجدد مو، شخص باید دلایل پشت پرده الگوی نامعمول ریزش مو را شناسایی کند. برخی از علل شایع ریزش مو شامل جریان ناکافی خون به پوست سر و عادات ناسالم است. در اینجا برخی از راه حل‌ها برای پاسخ به این سوال که چگونه مردها رشد مجدد مو داشته باشند را جواب می‌دهد.
جراحی پیوند مو
این روش بیشترین طرفدار را در بین سایر گزینه‌های درمانی دارد. در این روش موهای سالم از مناطق حاشیه‌ای (پشت و دو طرف) از سر برداشته شده و پس از آن به مناطقی که طاس هستند پیوند زده می‌شوند. عوارض جانبی همراه با این روش شامل درد خفیف، ناراحتی و تشکیل دلمه‌های پوستی است که خود به خود پس از چند روز از بین می‌روند.
چگونه به صورت طبیعی رشد مجدد مو داشته باشیم
رشد مجدد مو به صورت طبیعی راه ارزانی برای غلبه بر نشانه‌ای طاسی سر است. اکثر اوقات استفاده از محصولات مو که حاوی مواد شیمیایی ناملایم هستند علت توقف رشد مو می‌باشند. برای داشتن موهای سالم باید از این چیزها اجتناب شود. در اینجا نکاتی است که از ریزش موها جلوگیری کنند و به رشد مجدد مو کمک کنند.
ماساژ: اغلب گردش خون ضعیف به پوست سر و در فولیکول مو منجر به ریزش مو می‌شود. یک ماساژ ملایم همراه با روغن به مدت 5 تا 10 دقیقه به صورت روزانه برای بهبود رشد مو توصیه می‌شود. بنابراین، افرادی که می‌خواهند رشد مجدد و سریع مو داشته باشند برای دریافت نتایج مورد نظر باید پوست سر را با دستان نرم به صورت روزانه ماساژ دهند. این کار در واقع، گردش خون را در پوست سر تحریک می‌کند که برای رشد مجدد مو به صورت طبیعی خیلی مهم است.
تمرینات قلبی عروقی: راه دیگر برای افزایش گردش خون به پوست سر شامل یک ورزش رژیمی به صورت روزمره است. بیشتر به طور خاص، پزشکان توصیه به تمرینات قلبی عروقی می‌کنند که می‌تواند به رشد سریع و مجدد مو کمک کند.
توقف شانه کردن بیش از حد: شانه کردن بدون شک باعث بهبود رشد مو می‌شود اما شانه کردن بیش از حد موها باعث آسیب به موها و ریزش آن‌ها می‌شود. همچنین، شخص باید از برس‌های نرم و استاندارد برای شانه کردن استفاده کند تا جریان خون به پست سر تقویت شود.
رژیم غذایی: تغذیه ضعیف اغلب از عوامل اصلی ریزش مو است. یکی از نکاتی که باعث رشد سریع موها می‌شود شامل تغییر به سمت رژیم غذایی سالم است. چگونه می‌توان انتظار به رشد مجدد و سریع مو با خوردن تنقلات داشت. همانطور که همه ما می‌دانیم، مو از پروتئین‌ها ساخته می‌شود، بنابراین مصرف غذاهای غنی از پروتئین به صورت روزانه ضروری است. مواد غذایی که حاوی میزان بالایی از پروتئین هستند به شرح زیر است:
• آجیل (بادام)
• تخم مرغ
• ماهی تازه
• جوجه
شستن موها به صورت روزانه نیز توصیه نمی‌شود چون این کار رشد موها را مختل می‌کند. شامپو زدن به موها به صورت روزانه روغن‌های طبیعی پوست سر را حذف می‌کند که برای رشد مناسب موها ضروری هستند. در عوض، شخص باید موهای سرش را 2 تا 3 بار در هفته شستشو دهد. استفاده از شامپو گیاهی که حاوی مواد شیمیایی نیست بهترین گزینه است. محصولات مراقبت از مو که حاوی آلوئه‌ورا، جوجوبا و مرکبات هستند را تهیه نمایید.
غذاهای سالم فوق همراه با مکمل‌های ویتامین (ویتامین‌های ب کمپلکس) نیز می‌توانند سبب براق شدن موها شوند. عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و اشعه ماورا بنفش نیز می‌توانند سبب ریزش موها شوند. بنابراین اگر حین قدم‌زنی زیر نور آفتاب هستید بهتر است کلاهی بر سر داشته باشید. این بهترین راه برای محافظت از موها در برابر آسیب‌های زیست محیطی است.
کاهش سطح DHT: DHT همان هورمون دی‌هیدروتستوسترون است، هورمونی که به عنوان دشمن درجه یک پوست سر شناخته شده است. DHT زمانی تشکیل می‌شود که تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) با یک آنزیم شناخته شده به نام 5-آلفا ردوکتاز ترکیب می‌شود. این هورمون فولیکول‌های مو (کیسه‌ای که در بین ریشه مو قرار دارد) را هدف قرار می‌دهد و باعث تحریک ریزش موها در زنان و مردان می‌شود. DHT با توقف جریان ویتامین‌ها و پروتئین‌ها به فولیکول‌های مو باعث ضعیف شدن موها می‌شود. این امر باعث ریزش بیشتر موها و در طول زمان باعث طاس شدن پوست سر می‌شود. بنابراین راه حل برای رشد مجدد موها کاهش تولید DHT است. حال چگونه از سنتز DHT جلوگیری کنیم؟ در زیر در این مورد بحث شده است:
غذاهایی که ترجیح می‌‌دهید مصرف کنید نیز می‌توانند بر سطح DHT در بدن تاثیر بگذارند. به عبارت دیگر، یک رژیم غذایی که غنی از گوشت قرمز است سطح DHT را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، رژیم غذایی که بیشتر روی خوردن سبزیجات و میوه‌ها متمرکز است و مکمل غذاهای دریایی را دارد و محصولات طیور مانند مرغ کم چرب دارد می‌توانند تولید تستسترون را محدود و در نتیجه سطح DHT به حداقل می‌رسد. مجموعه کربوهیدرات موجود در برنج قهوه‌ای، نان، گندم و غلات صبحانه نیز برای کاهش تولید DHT موثر هستند. از قهوه و نوشیدنی‌های الکلی نیز به منظور بهبود حجم مو باید اجتناب شود.
شخص همچنین می‌تواند از شامپویی که به طور خاص برای مهار تولید DHT فرموله شده است استفاده کند. این محصولات مو سعی می‌کنند تا DHT را از پوست سر کاهش داده و رشد مجدد مو را بهبود بخشند. شامپوهایی مانند ScalpMed حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای مانند مینوکسیدیل (توسط FDA برای رشد مو تایید شده است) است که می‌توانند روند ریزش مو را معکوس کرده و به رشد مجدد مو کمک کنند.
همانطور که قبلا ذکر شد، مینوکسیدیل (rogaine) دارویی است که توسط FDA برای جلوگیری از ریزش موها توصیه شده است. مینوکسیدیل نیز در قالب مایع و اسپری موجود است. محلول حاوی 5درصد مینوکسیدیل است و در رتبه بالایی از نظر محرک رشد مو قرار دارد. برای استفاده از آن، پوست سر خود را که خشک است به آرامی با محلول یا اسپری که دکتر تجویز کرده است ماساژ دهید. پس از این کار، اجازه دهید پوست سر به مدت 4 تا 5 ساعت خشک شود. پس از آن می‌توانید موهای خود را به طور کامل در زیر دوش با آب بشویید. برای بهترین نتایج از مینوکسیدیل دوبار در روز استفاده کنید.
در کل رشد مجدد موها برای مردان کار سختی نیست، و در واقع با پیروی از یک رژیم غذایی سالم با پروتئین بالا به راحتی دست یافتنی است. ماساژ پوست سر به طور منظم همراه با کاندیشن‌هایی مانند روغن نارگیل در کنار ورزش کردن برای داشتن موهای بلند و براق ضروری است.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.