روش‌های طبیعی برای درمان آکنه

برخی افراد ترجیح می‌دهند برای درمان آکنه از محصولات و روش‌های طبیعی استفاده کنند. اگر آکنه شما شدید است یا دچار اسکار می‌شوید یا پوست شما مستعد به جا ماندن اسکار است، لازم است به متخصص پوست مراجعه کنید. افراد
سه‌شنبه، 27 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روش‌های طبیعی برای درمان آکنه
روش‌های طبیعی برای درمان آکنه

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

برخی افراد ترجیح می‌دهند برای درمان آکنه از محصولات و روش‌های طبیعی استفاده کنند. اگر آکنه شما شدید است یا دچار اسکار می‌شوید یا پوست شما مستعد به جا ماندن اسکار است، لازم است به متخصص پوست مراجعه کنید. افراد زیادی از روش‌های طبیعی درمان آکنه همراه با درمان‌های استاندارد استفاده می‌کنند. اجازه دهید پزشک تصمیم بگیرد چه کاری باید انجام دهید. روش‌های طبیعی درمان آکنه به اندازه روش‌های درمان معمولی مطالعه نشده‌اند و مشخص نیست که مؤثر باشند یا خیر. ولی، برخی روش‌های طبیعی وجود دارند که می‌توانند مفید باشند.
تغییر رژیم غذایی
مصرف برخی مواد غذایی خاص منجر به بروز آکنه نمی‌شود پس، می‌توانید بدون نگرانی پیتزا و شکلات بخورید. ولی، برخی پزشکان تفکر دیگری راجع به رژیم غذایی و تأثیر آن در بروز آکنه دارند. تحقیقاتی وجود داشته‌اند که رابطه بین استفاده از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و شدت آکنه را نشان می‌دهند. بهتر است مصرف غذاهای با شاخص قند بالا را کاهش دهید و آ‌ن‌ها را با مواد غذایی مانند غلات کامل، میوه و سبزیجات جایگزین کنید. این کار حتی اگر به بهبود آکنه نیز کمک نکند، رژیم غذایی سالم است. برخی محققان همچنین بر این باورند که مصرف زیاد محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و کره می‌تواند باعث تشدید آکنه شود. می‌توانید مصرف محصولات لبنی را کاهش دهید و ببینید که آیا تأثیر مثبتی روی آکنه دارد یا خیر. تغییر رژیم غذایی خصوصاً اگر شما را تشویق به استفاده از رژیم غذایی سالم کند مطمئناً با ارزش خواهد بود.

سم زدایی

سم زدایی بسیار مشهور شده است. روش‌های سم زدایی مختلف زیادی از مکمل‌ها گرفته تا چای‌ها، روزه گرفتن، نوشیدن آب لیمو و مصرف میوه‌های خام وجود دارد. گفته می‌شود که تولید سموم در بدن می‌تواند منجر به بروز انواع مختلف مشکلات از جمله آکنه شود. ایده پشت پرده سم‌ زدایی کمک به بدن برای خلاص شدن از دست سمومی است که از غذاهای فرآوری شده، کافئین و مانند این‌ها در بدن تجمع پیدا کرده‌اند. افراد معتقد به این روش می‌گویند که با پاکسازی بدن از سموم پوست نیز بهبود پیدا خواهد کرد. تعداد زیادی از پزشکان اعتقادی به این روش ندارند. تا به الآن اثبات نشده است که استفاده رژیم‌های سم زدایی می‌تواند پوست را بهتر کند.

چای سبز

چای سبز نوشیدنی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست. ولی، آیا چای سبز می‌تواند آکنه را درمان کند؟ اگرچه هنوز فاصله زیادی تا قطعیت وجود دارد ولی، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده موضعی از لوسیون چای سبز می‌تواند درمان مؤثری برای آکنه خفیف تا متوسط باشد. در طب چین سال‌ها از چای سبز به عنوان درمان برای انواع مختلف بیماری‌ها از جمله آکنه استفاده می‌شده است. استفاده از عصاره چای سبز در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست رایج است.

روغن درخت چای

روغن درخت چای روشی است که شواهد علمی پشت آن وجود دارد. روغن درخت چای احتمالاً روش طبیعی برای درمان آکنه است که بیشتر از همه مطالعه شده است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که روغن درخت چای می‌تواند به اندازه بنزویل پروکسید مفید باشد اگرچه تأثیر آن به زمان طولانی‌تری نیاز دارد. روغن درخت چای ضد عفونی کننده فوی است و باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد. از روغن درخت چای در پاک‌کننده‌ها، صابون‌ها، تونر‌ها و لوسیون‌ها نیز استفاده می‌شود.

روی

دریافت کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سلامتی مهم است. اگر مبتلا به آکنه هستید، ممکن است لازم باشد روی بیشتری دریافت کنید. استفاده هم موضعی و هم خوراکی از روی ممکن است به کاهش آکنه التهابی کمک کند. روی می‌تواند منجر به ناراحتی معده شود و تأثیر آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش دهد. در مصرف روی زیاده‌روی نکنید چون، می‌تواند منجر به مشکلات دیگری شود. می‌توانید از طریق رژیم غذایی نیز روی کافی دریافت کنید. منابع خوب روی عبارتند از گوشت مرغ، گوشت گاو، بادام زمینی و حبوبات.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.