دیدنیهای مازندران

از نظر جغرافیایی دارای دو قسمت کوهستانی و جلگه ای است. مرکز استان مازندران شهر ساری می باشد. و از شهرهای مهم این استان آمل، بابل، ساری، نوشهر، کلاردشت، بهشهر، قائم شهر، نور، چالوس، تنکابن و سوادکوه می باشد. از هر جاده ای که به مازندران سفر کنید در آغاز ورود به این استان سرسبزی و شادابی و حرکت روان آبهای زلال چشمه سارها و آبشارها همراه با نقاط کوهستانی کم
شنبه، 14 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دیدنیهای مازندران
دیدنیهای مازندران
دیدنیهای مازندران

از نظر جغرافیایی دارای دو قسمت کوهستانی و جلگه ای است. مرکز استان مازندران شهر ساری می باشد. و از شهرهای مهم این استان آمل، بابل، ساری، نوشهر، کلاردشت، بهشهر، قائم شهر، نور، چالوس، تنکابن و سوادکوه می باشد.
از هر جاده ای که به مازندران سفر کنید در آغاز ورود به این استان سرسبزی و شادابی و حرکت روان آبهای زلال چشمه سارها و آبشارها همراه با نقاط کوهستانی کم نظیر و تماشایی به چشم اندازی شما می پردازند

▪ کاخ رامسر

در رامسر کاخ تاریخی رامسر و آبگرم رامسر و در کلاردشت دریاچه رویایی ولشت- در جاده نور چشمه آب سرد گشیل و پارک جنگلی نور و ...در جاده چالوس و نوشهر تأسیسات سیاحتی نمک آبرود ، پارک زیبا و ذخیره گاه شمشاد در سی سنگان که گلهای معطرش در نسختین روزهای نوروزی مشام انسان را با عطر خوش و دلنشین خود معطر می کند.

▪ دریاچه ولشت

عباس آباد و بالاخره پناهگاه حیات وحش دشت ناز که مامن آهوی زرد ایرن است و تالاب دیدنی میانکاله همراه با طبیعت بسیار زیبایش همه و همه می تواند روزهای خوش نوروز شما را شیرین و فرحبخش سازد و ساحل زیبای خزر با آرامش کم نظیر که توفانهای گاه به گاهش آنرا رویایی و تماشایی تر می کند همه روزها را برایتان نوروز خواهد ساخت.
در محور فیروز کوه بعد از سرازیر شدن از گردنه کدوک خط راه آهن که بشکلی مارپیچ و زیبا در سه مسیر در دامنه های شمالی رشته کوههای البرز کشیده شده که به سه خط طلا موسوم است همراه با پل زیبا و تاریخی ورسک

▪ پل ورسک

این پل درزمان سلطنت رضا شاه بر روی رودخانه ورسک در مجاورت سواد کوه بنا شد. درطول جنگ جهانی دوم، این پل به«پل پیروزی» یا «پل آزادی» معروف بود.
بلندی این پل ۱۱۰ متراست وطول قوس آن ۶۶ متر می باشد. این پل یکی ازشاهکارهای مهندسی راه در شمال ایران به شمار می رود.
جگلهای انبوه سوادکوه در جاده ای که در کنار رودخانه تالار کشیده در مقابل شما قرار دارد.اگر از محور لاریجان- آمل و مسیر آب اسک- پارک جنگلی هراز و سد لار که در یاچه ای زیبا در پشت خود ایجاد کرده حرکت کنید شما را به وجد و شادمانی در می آورد.

▪ صنایع دستی و سوغاتی ها

صنایع دستی استان شامل قالیبافی ابریشم بافی- نمد بافی- گلیم- جاجیم بافی- چادر شب بافی و حصیربافی و سفال سازی است.
انواع مرکبات، انواع مربا، انواع ترشی، انواع صیفی جات، برنج، انواع کلوچه، انواع کمپوت ماهی و خاویار از جمله سوغات مشهور استان مازندران است.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.