روغن‌های اساسی برای مو

روغن‌های اساسی از زمان‌های قدیم برای رشد و محافظت از مو مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بهترین قسمت در مورد این روغن‌های اساسی این است که طبیعی هستند و عوارض جانبی ندارند.
سه‌شنبه، 2 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن‌های اساسی برای مو
روغن‌های اساسی برای مو

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون

 

روغن‌های اساسی از زمان‌های قدیم برای رشد و محافظت از مو مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بهترین قسمت در مورد این روغن‌های اساسی این است که طبیعی هستند و عوارض جانبی ندارند.
مشکلات مو یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که مردمی که اغلب در معرض آلودگی، گرد و غبار، و عادات غذا خوردن ناسالم هستند با آن روبرو می‌شوند. بسیاری از مردم به دنبال شامپوها، صابون‌ها، و لوسیون‌ها هستند تا از این مشکل رهایی یابند. برخی از آن‌ها مفید واقع می‌شوند، برخی اثرگذار نیستند و حتی برخی منجر به عوارض جانبی می‌شوند.
بنابراین، بهترین راه حل برای مراقبت از موها کدام است؟ جواب استفاده از روغن‌های اساسی است. تصور می‌شود که روغن‌های اساسی موثرترین و همچنین مطمئن‌ترین محصولات مراقبت از مو هستند که باعث رشد و تغذیه مو می‌شوند. در واقع، برخی کارشناسان می‌گویند که هنگام استفاده از روغن‌های اساسی موها نسبت به حالت عادی رشد بیشتری می‌کنند.

روغن‌های اساسی برای ریزش مو

ریزش موها از هر مشکل دیگر مربوط به مو شایع‌تر است. ریزش مو اساسا به دلیل بیماری طولانی مدت، کمبود تغذیه، و عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود.

روغن اساسی اسطوخودوس

این روغن اساسی برای جلوگیری از ریزش مو در بسیاری از افراد موثر واقع شده است. ماساژ منظم به مدت یک هفته در ناحیه پوست سر منجر به رشد مجدد مو می‌شود. روغن اساسی اسطوخودوس می‌تواند به تنهایی یا همراه با سایر روغن‌های خوب ترکیب شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

روغن اساسی آراگیتون

این روغن نیز دارای خواص مشابهی با روغن اساسی اسطوخودوس است. روغن اساسی آراگیتون نیز با بهبود گردش خون به سمت پوست سر و جوان سازی سلول‌های مو باعث تحریک رشد موها می‌شود.

روغن اساسی جوجوبا

یکی از بهترین روغن‌هایی است که به صورت گسترده برای جلوگیری از ریزش مو که به دلیل موهای ضعیف و آسیب‌دیده حاصل می‌شود توصیه می‌گردد. می‌توانید برای حصول نتایج مورد نظر این روغن را به موهای خشک اعمال کنید تا به مدت 30 تا 35 دقیقه بماند.

روغن اساسی برای موهای خشک

بسیاری از مردم از مشکل خشک بودن مو رنج می‌برند. دلایل احتمالی برای خشکی مو شامل سو‌ء تغذیه، استفاده بیش از حد از شامپو، لوسیون و آب و هوای خشک است. روغن‌های اساسی زیادی برای جلوگیری از خشک شدن موها و براق نمودن موها به مدت طولانی وجود دارد.

روغن اساسی زیتون

استفاده از روغن اساسی زیتون همراه با دیگر روغن‌های اساسی معطر یکی از موثرترین درمان‌ها برای مشکل موهای خشک و همچنین افزایش رشد مو یافت شده است. همه کاری که باید انجام دهید این است که مقداری روغن را روی پوست سر اعمال کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. این کار باعث تغذیه مو و جلوگیری از خشک شدن مو می‌گردد.

روغن اساسی نعناع و ریحان

روغن اساسی نعناع و ریحان برای تغذیه مو یکی از بهترین‌ها هستند. دلیل این است که نعناع و ریحان هر دو باعث بهبود گردش خون به سمت ریشه مو شده و در نتیجه به رشد مو کمک کرده و باعث تغذیه موهای خشک می‌شود.

روغن‌های اساسی برای شوره سر

مراقبت نامناسب از مو، ته نشین شدن گرد و غبار روی موها و آلودگی دلایل ایجاد شوره در موها هستند. اغلب مردم دچار این سوء تفاهم می‌شوند که شوره از مشکلات مربوط به مو است، اما واقعیت این است که این مشکل ناشی از مشکلات پوست سر است. پوست سر به صورت مکرر شوره تولید می‌کند و این امر باعث خارش مکرر در سر می‌شود. افزایش بیش از حد شوره می‌تواند منجر به ریزش موها و شکنندگی موها شود چون شوره باعث ضعیف شدن ریشه موها می‌شود.

روغن اساسی برگ‌بو

اگر روغن اساسی زیتون به همراه روغن اساسی برگ بو و همراه با برخی از روغن‌های اساسی دیگر مخلوط شود و به پوست سر ماساژ داده شود به طور قابل توجهی شوره را کاهش خواهد داد. روغن را به مدت حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر قرار دهید سپس آن‌را با شامپویی بشویید که 2 تا 3 قطره از روغن به آن اضاضفه شده است. استفاده منظم می‌تواند باعث کاهش شوره سر به مدت طولانی شود.

روغن اساسی درخت چای

گزینه خوب دیگر برای شوره سر استفاده از روغن اساسی درخت چای است. روغن درخت چای روغنی چند منظوره است، چون منجر به رشد مو، تغذیه موها و همچنین از بین بردن شوره سر می‌شود. اگر با مشکل شوره بیش از حد در سر روبرو هستید، چند قطره روغن اساسی درخت چای به همراه چند قطره روغن اساسی زیتون می‌تواند مشکل شوره سر را کاهش دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی روغن‌های اساسی که برای مو مفید هستند می‌توانید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. با این کار قادر خواهید بود بهترین روغن اساسی را که مناسب موهای شما هستند انتخاب کنید و همچنین برخی نکات مفید در مورد مراقبت از مو را یاد بگیرید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.