کالری‌های موجود در هویج

هویج یکی از مغذی‌ترین گزینه‌های غذایی است که می‌توانید انتخاب نمایید. این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص مواد مغذی و کالری‌های موجود در هویج را در اختیارتان قرار خواهد داد، همچنین چندین خواص این ماده‌ی اولیه‌ی
دوشنبه، 15 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کالری‌های موجود در هویج
  کالری‌های موجود در هویج

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون

 

هویج یکی از مغذی‌ترین گزینه‌های غذایی است که می‌توانید انتخاب نمایید. این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص مواد مغذی و کالری‌های موجود در هویج را در اختیارتان قرار خواهد داد، همچنین چندین خواص این ماده‌ی اولیه‌ی ضروری سالاد را مورد بحث قرار می‌دهد.
هویج از آسیا منشاء گرفته و در اصل جزء سبزیجات ریشه‌ا‌ی خوراکی است. هویج به دلیل برخورداری از ارزش تغذیه‌ای بالا و از همه مهمتر به دلیل انتقال خواص زیادی به بدن و کمک به سلامت، در سراسر دنیا بسیار محبوب می‌باشد. شما می‌توانید هویج را به طرق بسیاری یعنی خام یا پخته، کامل و یا رنده شده مصرف نمایید.

ارزش غذایی هویج

25 کالری در نصف فنجان (64) هویج تازه وجود دارد. این میزان هویج حاوی 210% ویتامین A، 8% فیبر خوراکی، و 6% ویتامین C است. هویج دارای هیچ گونه چربی ترانس، چربی اشباع شده و کلسترول نمی‌باشد. همچنین حاوی پروتئین، قند، آهن، و کلسیم است.

حقایقی از خواص تغذیه‌ای هویج

• هویج به بهبود ظاهر مو، ناخن و پوست کمک می‌کند.
• مادران شیرده بایستی هویج را به رژیم غذایی خود وارد سازند به این دلیل که کیفیت شیر مادر را بهبود می‌بخشد. با این وجود بایستی محصول ارگانیک آن را انتخاب نمایید.
• هویج در صورت مصرف روزانه به کاهش فشار خون بالا و کلسترول کمک می‌کند.
• هویج سرشار از بتا کاروتن یعنی آنتی اکسیدان بسیار عالی برای جلوگیری از سرطان است.
• ویتامین A موجود در هویج به بهبود بینایی و جلوگیری از شب کوری ناشی از کمبود ویتامین A کمک می‌کند.
• نوشیدن آب هویج بصورت روزانه شناخته شده است که از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.
• هویج به تنظیم سطوح قند خون کمک کرده و سلامت روده‌ی بزرگ را ارتقاء می‌بخشد.
• شناخته شده است که هویج در صورت بروز مسمومیت خون، بیماری لثه، بی‌خوابی، بیماری‌های کبدی، کیسه صفرا، آلزایمر، و غیره مفید می‌باشد.

فوائد هویج در سلامت

هویج می‌تواند به عنوان «چربی شکن یا نابود کننده‌ی چربی» نامیده شود، به این دلیل که دارای محتوای بالای فیبر می‌باشد. نیمی از فیبر موجود در هویج محلول در پکتات کلسیم بوده در نتیجه به پایین آوردن سطوح کلسترول خون کمک می‌کند. فیبرهای محلول به اسیدهای صفراوی متصل شده و آنها را از بین می‌برند. این امر موجب می‌شود کلسترول به خارج از خون کشیده شود. فیبرهای محلول به جلوگیری از اختلالات گوارشی مانند قولنج و زخم شناخته شده‌اند.
یکی دیگر از فوائد هویج در سلامتی این است که منبع خوبی از بتا کاروتن به حساب می‌آید. هویج پخته شده حاوی چهار برابر ویتامین A مورد نیاز رژیم غذایی روزانه به شکل بتا کاروتن می‌باشد. بتا کاروتن به عنوان بهترین سلاح در جهت پیشگیری از سرطان‌های معده، دهانه‌ی رحم، رحم و حفره دهان شناخته شده است. هویج همچنین شناخته شده است که به محافظت از قلب در برابر بیماری‌ها به دلیل دارا بودن توانایی آنتی اکسیدانی کمک می‌کند. همچنین مانع از احساس استرس و خستگی در فرد می‌شود. هویج به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، اثری پاکسازی کننده بر روی بدن دارد.
هویج حاوی مقدار زیادی اسید فولیک و ویتامین‌های گروه B است که بر علیه رادیکا‌لهای آزاد در بدن عمل می‌کنند. لیگنین به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. هویج همچنین به دلیل دارا بودن پتاس سوکسینات که دارای خواص ضد فشار خون است، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که بیماران مبتلا به سرطان که در مراحل انتهایی هستند بایستی 8 اونس و یا تقریباً 227 گرم آب هویج را به عنوان بخشی از درمان‌شان در برابر سرطان به صورت روزانه مصرف کنند. بیماران مبتلا به هیپوگلیسمی (قند خون پایین) و دیابتی بایستی مصرف هویج خود را حتی به شکل آب آن کاهش دهند، به این دلیل که ممکن است وضعیت آنها را بدتر سازد.
هویج حقیقتاً بسیار سلامتی‌ بخش بوده و بر حسب اتفاق مورد علاقه‌ی بسیاری است. شما می‌توانید آن را به صورت روزانه به شکل خام و یا پخته شده میل کرده و از فوائد بسیار آن بهره ببرید. تعجبی ندارد که انیمیشن خرگوش باگز بانی هوش بالایی داشته و پرانرژی می‌باشد، به این دلیل که در تمام مدت به عنوان اسنک نیرو بخش از هویج استفاده می‌کند!
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و به هیچ وجه قصد جایگزینی توصیه‌های کارشناس و متخصص در این امر را ندارد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.