مصارف و مزایای ناب اسانس پرتقال

خواص درمانی اسانس پرتقال عمدتا به واسطه ی وجود آنتی اکسیدان قوی به نام d- لیمونن می باشد. به غیر از مصارف پخت و پز و خانه داری، اسانس پرتقال برای دمان چندین بیماری مانند نفخ شکم، اسپاسم های عضلانی، مشکلات مرتبط
شنبه، 11 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مصارف و مزایای ناب اسانس پرتقال
مصارف و مزایای ناب اسانس پرتقال

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 
 

خواص درمانی اسانس پرتقال عمدتا به واسطه ی وجود آنتی اکسیدان قوی به نام d- لیمونن می باشد. به غیر از مصارف پخت و پز و خانه داری، اسانس پرتقال برای دمان چندین بیماری مانند نفخ شکم، اسپاسم های عضلانی، مشکلات مرتبط با پوست و همچنین افرادی با اختلال شناختی نیز مفید می باشد.
پرتقال دارای عطر و طعم شیرین و آبدار می باشد.اسانس استخراج شده از پوست پرتقال با کمک روش پرس سرد دارای تاثیر آرامبخش بر بدن می باشد. مواد فعال موجود در این اسانس به عنوان d – لیمونن شناخته می شود که دارای عطر میوه ای بوده و باعث الفاء حس آرامش به هر کسی که آن را مصرف می کند، می گردد. علاوه بر بالا بردن خلق و خوی خوب، این اسانس چندین فایده ی دیگر نیز برای سلامتی دارد. این اسانس از پرتقال شیرین و ترش ساخته می شود. رنگ این اسانس می تواند بسته به نوع پرتقال مورد استفاده، زرد یا قهوه ای باشد. اعتقاد بر این است که این اسانس دارای ماهیت ضد التهابی و ضد اسپاسم می باشد. همچنین به عنوان یک داروی مقوی غرایز جنسی و ضد افسردگی نیز استفاده می شود. یک ادرار آور مهم نیز می باشد.
مزایای سلامتی
آروماتراپی یک تکنیک شفاء دهنده ی عالی برای افرادی که تحت تنش زیاد قرار دارند، می باشد. اسانس پرتقال ممکن است یک اسانس موثر برای ماساژ به صورت زیر باشد.
این اسانس قطعا باعث خواهد شد که شما احساس آرامش و خوشحالی داشته باشید.
این اسانس به افزایش اشتها کمک می کند.
به جوان سازی پوست کمک می ند.
به افرادی که مبتلا به باد شکم هستند کمک می کند.
به واسطه ی خواص ضد عفونی کنندگی آن، می تواند برای شستشوی زخم های دهان استفاده شود.
به بهبود اسپاسم عضلانی یا درد ماهیچه کمک می کند.
به عنوان یک محصول خانگی
این اسانس می تواند برای تمیز کردن خانه استفاده شود. شما می توانید با استفاده از این اسانس از شر مورچه ها و موریانه ها استفاده کنید. محتوای اسید سیتریک و pH بالا در کشتن موریانه ها بسیار مفید است. از آن جا که این اسانس ماهیت غیر سمی دارد، شما می توانید این اسانس را به صورت اسپری در خانه مورد استفاده قرار گیرد.
مفید در از بین بردن لکه ها
این اسانس می تواند به منظور از بین بردن لکه ها نیز استفاده شود، اما شما باید به خاطر داشته باشید که به فرم خالص از این اسانس استفاده نکنید.
این اسانس توانایی حل پلاستیک یا لاستیک را دارد. شما می توانید از این اسانس به منظور تمیز کردن میز آشپرخانه، گوشت کباب کن و کف زمین استفاده کنید.
این اسانس علاوه بر تمیز کردن برای کنترل آفات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
اسانس پرتقال شیرین که از پوست پرتقال شیرین استخراج می شود، در صابون سازی، مواد شوینده، عطر، و دیگر لوازم آرایشی به واسطه ی رایحه ی شیرین آن مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر شما در حال برنامه ریزی برای استفاده از این روغن به صورت موضعی و یا مصرف آن هستید، بهتر است ابتدا بفهمید که آیا به این اسانس حساسیت دارید یا خیر. همیشه دستورالعمل های موجود بر روی برچسپ را قبل از استفاده از این اسانس بخوانید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.