نحوه ی افزایش سیستم ایمنی بدن

به منظور مبارزه با فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، تقویت سیستم ایمنی ضروری می باشد. این مقاله نکات مفیدی را به منظور ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی بیان می کند.
شنبه، 11 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نحوه ی افزایش سیستم ایمنی بدن
نحوه ی افزایش سیستم ایمنی بدن

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 

 


به منظور مبارزه با فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، تقویت سیستم ایمنی ضروری می باشد. این مقاله نکات مفیدی را به منظور ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی بیان می کند.
ممکن است توجه کرده باشید که در فصل زمستان، همچنان که آب و هوا تغییر کرده و خوا سرد می شود، شروع به آبریزش بینی می کنید. این یک پدیده ی غیر معمول نیست و چنین مواردی را در اطراف خود می بینید.
همه ی ما می دانیم که سالم بودن سیستم ایمنی یک امر ضروری می باشد و این امر به ما کمک می کند تا از بیماری ها و انواع آلرژی ها دور بمانیم. اما حقایق زیادی در این رابطه وجود دارد که بسیاری از ما از آن هابی اطلاع هستیم.

تعادل اسیدی – قلیایی

گام اول نوشیدن روزانه ی آب لیموی تازه می باشد. هر روز صبح، شما می توانید آب لیموی تازه تهیه کرده و با آب رقیق کنید و بنوشید. اثبات شده که لیمو به بازگرداندن تعادل اسیدی – قلیایی در بدن ما کمک می کند. علاوه بر این، شما می توانید آب لیمو را به چای اضافه کرده و همچنین به عنوان سس سالاد و در پخت و پز از آن استفاده کنید. غذاهای دیگر مانند غذاهای دریایی ( ماهی تن، ماهی قزل آلا و غیره)، قارچ، جوی دوسر، کلم بروکلی، هویج، گل کلم، سیب زمینی شیرین و ماست نیز وجود دارد که به تعادل اسیدی و قلیایی کمک می کند.

مکمل های گیاهی

اسانس گیاهانی مانند پرتقال، لیمو، دارچین، نعناع و کندر برای مبارزه با آنفولانزا مفید می باشد و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.

پروتئین و ویتامین ها

پروتئین ها و ویتامین ها دو بلوک ساختمانی بوده که برای سلامت بدن، ذهن، روح و سیستم ایمنی مفید می باشند. اگر رژیم غذایی شما فاقد مقادیر کافی از پروتئین ها و ویتامین ها باشد، می تواند منجر به مشکلاتی در سلامت گردد. بنابراین اگر سبزیجات و میوه های تازه و خام، مواد غذایی تیره رنگ (بروکلی، کلم پیچ، بادمجان، انواع توت ها و غیره) و غذاهای غنی از ویتامین های A، B، C، E مصرف کنید.
در صورتی که خواب شبانه ی خوبی را دریافت نکنید، هیچ یک از نکات ذکر شده در بالا مفید نخواهد بود. ما بدن های متفاوتی داریم و نیاز به استراحت کافی داریم. کودکان خواب بیشتری نیاز دارند. خواب به کنترل و تعادل سطوح هورمونی ما کمک می کند و باعث ایجاد پوستی سالم و تازه می گردد.

آب، آب و باز هم آب

نوشیدن آب کافی در طول روز ضروری می باشد. برای محاسبه، در اونس، مجموع وزن بدن شما (به پوند) بر 2 تقسیم شود و مقدار آبی مورد نیاز در طول روز (به اونس) محاسبه می گردد. سعی کنید کمتر قهوه مصرف کنید. کافئین موجب می شود تا مواد معدنی و ویتامین ها از بدن ما خارج شده و آب نیز دفع گردد.
مهم ترین نکته دور ماندن از سرما و استرس می باشد. برخی از وقت خود را صرف دوستان و خانواده، حمام آب گرم، استراحت، ماساژ و ماندن در خانه کنید. به یاد داشته باشید که سلامت روانی و جسمانی به هم مرتبط هستند. خودتان را از خستگی رها کنید و یا راه سالم را برای زندگی کردن پیدا کنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.