امام خمینی (ره) قوّت و عزّت مسلمین

من چند حقیقت بدیهى و روشن را عرض مى‏کنم و بعد از آن، یک نتیجه‏گیرى براى ملت ایران، و یک نتیجه‏گیرى براى همه‏ى ملتهاى مسلمان جهان خواهم کرد. حقیقت اول که کسى منکر آن نیست و هیچ منصفى نمى‏تواند آن را انکار کند، این
يکشنبه، 6 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام خمینی (ره) قوّت و عزّت مسلمین
امام(رحمت الله علیه) قوّت و عزّت مسلمین
 
 
 

 
من چند حقیقت بدیهى و روشن را عرض مى‏کنم و بعد از آن، یک نتیجه‏گیرى براى ملت ایران، و یک نتیجه‏گیرى براى همه‏ى ملتهاى مسلمان جهان خواهم کرد.
حقیقت اول که کسى منکر آن نیست و هیچ منصفى نمى‏تواند آن را انکار کند، این است که امام بزرگوار ما به اسلام و مسلمین قوّت و عزت بخشید. دشمنان اسلام، اسلام را ضعیف مى‏خواستند. آنها تلاش کرده بودند تا اسلام را از صحنه‏ى عمل، بلکه از ذهن ملتهاى مسلمان - چه برسد به غیر آنها - خارج کنند؛ متأسفانه تا حدود زیادى هم موفق شده بودند. در این سیاست پلید، حکومتهاى فاسد و وابسته، با استکبار و شبکه‏ى جهانى دشمنان اسلام هماهنگى کامل داشتند.
امام بزرگوار با این انقلاب، مسلمانان را نشاط بخشید و اسلام را زنده کرد. امروز در کشورهاى بسیارى، اسلام آرزو و آرمان نسلهاى جوان و به‏پاخاسته و روشنفکر است. یک نمونه، فلسطین عزیز است. سالها به نام فلسطین حرف زده شد و مبارزه گردید؛ اما ناکام و ناموفق. امروز ملت فلسطین، به نام اسلام مبارزه و مقاومت مى‏کند؛ لذا مبارزه از شکل سازمانها و گروهها و شخصیتها و سردمدارها، به میان توده‏ى مردم کشیده شده است. چنین مبارزه‏یى، هرگز ناکام نخواهد شد. مبارزه‏ى مردمى اگر باقى بماند، بى‏شک در نهایت به پیروزى خواهد رسید. این، به برکت اسلامى بود که امام نام آن را زنده کرد و وجدان اسلامى را در مسلمین بیدار نمود.
امروز در کشورهاى اسلامى شمال آفریقا، گروههایى به نام اسلام و با هدف ایجاد حکومت و نظام اسلامى مبارزه مى‏کنند؛ پیشرفت هم کرده‏اند. قبل از نهضت امام بزرگوار ما، چه کسى چنین چیزى را حتّى به خاطر مى‏گذرانید؟ در شرق و غرب جهان اسلام، مسلمانان بیدار شده‏اند. اقلیتهاى مسلمان در کشورهاى اروپایى و غیر اروپایىِ داراى حاکمیت کفر و الحاد، احساس شخصیت مى‏کنند. هویت و شخصیت اسلامى، در میان مسلمانان زنده شد. این، به برکت امام و حرکت عظیم امام بود.
منبع: فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) 14/3/1370




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.