با این فعالیت‌های هیجان‌انگیز، لذت را برای نوجوانان دو برابر کنید

اگر به شما این صفحه را برای مطالعه کردن انتخاب کرده‌اید، قطعا باید به دنبال برخی فعالیت‌های سراسر لذت‌بخش برای نوجوانان باشید. این متن اطلاعاتی درمورد برخی فعالیت‌‌هایی که قطعا نوجوانان از آن لذت خواهند برد، ارائه می‌دهد.
شنبه، 25 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
با این فعالیت‌های هیجان‌انگیز، لذت را برای نوجوانان دو برابر کنید
با این فعالیت‌های هیجان‌انگیز، لذت را برای نوجوانان دو برابر کنید

 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون
 

اگر به شما این صفحه را برای مطالعه کردن انتخاب کرده‌اید، قطعا باید به دنبال برخی فعالیت‌های سراسر لذت‌بخش برای نوجوانان باشید. این متن اطلاعاتی درمورد برخی فعالیت‌‌هایی که قطعا نوجوانان از آن لذت خواهند برد، ارائه می‌دهد.
نوجوانی یکی از پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین مراحل در نظر گرفته می‌شود. دور‌ه‌ای از گذار در نظر گرفته می‌شود، به عبارتی مرحله‌ای ‌است که کودک به فردی بالغ تبدیل می‌شود. به هر حال، این موضوع باعث سردرگمی نوجوانان می‌شود زیرا در حالی که گاهی اوقات والدین آن‌ها را به عنوان افرادی بالغ در نظر می‌گیرند، در مواقعی دیگر فکر می‌کنند که آن‌ها هنوز کودک هستند. از آن جایی که این یک مرحله تکاملی حساس است، والدین باید در برخورد با نوجوانان بسیار محتاط باشند.
در طول این مدت، حس درک آ‌ن‌ها نسبت به جهان که بر شخصیت، نگرش، عادات، رفتار و غیره تاثیر می‌گذارد، تغییر می‌کند. آن چه که کودکان شما تا 2 سال گذشته جالب یا سرگرم‌کننده می‌دانستند ممکن است برایشان خسته‌کننده شود. این مورد می‌تواند بر روی فعالیت‌هایی که شما برای کودک‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید، کاربرد داشته باشد. از این رو، مهم است که والدین و معلمان، فعالیت‌هایی برای نوجوانان ترتیب دهند که با علایق آن‌ها هماهنگ باشد. در این جا نگاهی به برخی فعالیت‌هایی داریم که شما می‌توانید در منزل و مدرسه ترتیب دهید.

ایده‌هایی برای فعالیت‌های سرگرم‌کننده

در جهان امروز، نوجوانان بسیار از تکنولوژی آگاه هستند و به اینترنت، سایت‌های شبکه‌ای اجتماعی، بازی‌های ویدئویی، تلویزیون و موارد مشابه اعتیاد پیدا کردند. اگر چه این چیزها تا حدی لازم هستند، بسیاری از نوجوانان این امور را به عنوان سرگرمی در نظر می‌گیرند. این مساله ممکن است مانعی برای تکامل شخصیت و شناخت آن‌ها باشد و از این رو مهم است تا فعالیت‌هایی که سرگرم‌کننده هستند و در عین حال برای نوجوانان آموزنده هستند، به آن‌ها معرفی شود.

فعالیت‌های سرگرم‌کننده در منزل

نوجوانان تمایل دارند تا با تنبلی وقت‌شان را جلوی تلویزیون یا گردش در شبکه‌های اینترنتی بگذرانند. از این رو، شما می‌توانید با دخترتان برنامه‌ریزی کنید و برای سرگرمی مهمانی برای او دوستانش ترتیب دهید.
درمورد پسرها می‌توانید مهمانی یا اردویی در حیاط ترتیب دهید و فعالیت‌هایی جالب داشته باشید. کار جالب دیگر این است که دورهمی خانوادگی ترتیب دهید. از آن‌جایی که نوجوانان با دوستانشان بسیار احساس صمیمیت می‌کنند، ترتیب یک دورهمی دوستانه نیز ایده خوبی است، غیر از این‌ها، تغییر دکوراسیون اتاقشان نیز برای نوجوان‌ها فعالیتی لذت‌بخش است.

فعالیت‌های سرگرم کننده در مدرسه

آن‌ها را بعد از ساعات مدرسه، مشغول کنید

فعالیت‌های ورزشی

از آن جایی که امروزه اغلب والدین مشغول کار هستند، کودکان و نوجوانان کسی را ندارند تا وقتی که از مدرسه به خانه می‌آیند، به آن‌ها توجه کنند. مشاهده شده است که نوجوانان تمایل دارند این وقت فراغت خود را در فعالیت‌های ضد اجتماعی هدر دهند. بهترین روش اجتناب از این امر، ترتیب دادن برخی فعالیت‌ها در مدرسه برای آن‌ها بعد از ساعات مدرسه است. برای نوجوانانی که علاقه‌مند به فعالیت‌های ورزشی هستند، در نظر گرفتن باشگاه ورزشی برای ورزش‌های مختلف، ایده خوبی خواهد بود.

شناخت علایق آن‌ها و شرکت دادنشان در آن فعالیت‌ها

برای نوجوانانی که علاقه‌مند به موسیقی هستند، مدرسه می‌تواند کلاس‌هایی تشکیل دهد که آن‌ها بتوانند در آن جا یک ابزار موسیقی را بنوازند. به غیر از این، برای دانش‌آموزانی که علاقه‌‌مند به مطالعه هستند، ایده خوب این است که باشگاه مطالعه‌کنندگان شروع به کار کند که دانش‌آموزان بتوانند مطالعه کنند و در مورد کتاب‌ها بحث کنند.

فعالیت‌های خارج از منزل سرگرم‌کننده

فعالیت‌های تابستانی سرگرم‌کننده

ورزش‌های آبی

بزرگترین مشکلی که والدین ونوجوانان با آن رو به رو می‌شوند، شروع تابستان است. نوجوانان به محض این که تعطیلاتشان شروع می‌شود احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنند و باید از اعتیاد آن‌ها به تلویزیون یا کامپیوتر جلوگیری کرد. ایده بسیار خوبی است که نوجوانان را در برخی فعالیت‌های خارج از منزل در تابستان شرکت دهیم. یکی از بهترین فعالیت‌های تابستانی برای نوجوانان این است که به تعطیلاتی بروند که بتوانند در ورزش‌های ماجراجویانه یا آبی مختلف شرکت کنند.

دیگر فعالیت‌های هیجان انگیز خارج از منزل

م

اهیگیری

اگر رفتن به تعطیلات ممکن نیست، فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که نوجوانان می‌توانند با دوستانشان انجام دهند. برخی از این فعالیت‌های تابستانه برای نوجوانان شامل ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، رفتن به یک تور آموزشی، به یک موزه و موارد مشابهی می‌شود.
قبل از این که هر گونه فعالیتی برای نوجوانان در نظر بگیرید باید مطمئن شوید که شما و کودکانتان نگرشی مشابه دارید زیرا نوجوانان درمورد سرگرمی، ایده‌های مختلفی دارند و شما نمی‌خواهید آن‌ها را با چیزی که شما فکر می‌کنید لذت‌بخش خواهد بود، فریب دهید.
به غیر از این فعالیت‌ها، شروع شغلی نیمه وقت نیز فعالیتی خوب برای نوجوانان است. همراه با به دست آوردن پول، برخی تجارب کاری نیز کسب خواهند کرد. بنابراین در مورد این فعالیت‌ها با نوجوانان خود بحث کنید و اجازه دهید آن‌ها آن چه را جالب می‌دانند، انتخاب کنند.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.