کالری‌های موجود در گردو

گردو یکی از محبوب‌ترین مغزهای خوراکی در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. این مقاله سعی دارد نگاهی به میزان کالری‌های موجود در گردو و فوائد آن داشته باشد.
دوشنبه، 27 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کالری‌های موجود در گردو
 کالری‌های موجود در گردو

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

گردو یکی از محبوب‌ترین مغزهای خوراکی در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. این مقاله سعی دارد نگاهی به میزان کالری‌های موجود در گردو و فوائد آن داشته باشد.
این روزها در مورد گردو مطالب زیادی می‌شنویم. جدای از این حقیقت که گردو یکی از خوشمزه‌ترین مغزهای خوراکی است، همچنین یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که امروزه در دسترس ما قرار دارد. این مغز با وجود بالا نبودن میزان چربی اشباع شده‌ی آن و اضافه نکردن کالری‌های خیلی زیاد، یکی از سالم‌ترین مواد غذایی در دسترس بوده خصوصاً برای کسانی که قصد کاهش وزن را دارند. چنانچه خوردن یک مشت گردوی خام را دوست ندارید، می‌توانید از آن در چند دستور غذایی سالم استفاده کنید.

میزان کالری

مانند بسیاری از مغزها، گردو نیز سرشار از مواد مغذی است. میزان کل کالری‌های موجود در آن خیلی بالا نبوده و بنابراین، از این آجیل یا مغز، خوارکیِ ایده‌آلی برای افرادی می‌سازد که سعی در کاهش وزن دارند. برآوردهای انجام شده نشان می‌دهند که 25 گرم از این مغز تنها 164 کالری داشته در حالی که یک اونس یا 35ر28 گرم از گردو 185 کالری به مصرف روزانه‌ی شما اضافه می‌نماید.

ارزش غذایی

علاوه بر میزان نسبتاً کم کالری، چیزهای بیشتری وجود دارد که از گردو یک میان وعده‌‌ی بسیار خوب می‌سازد. همه می‌دانند که مغزها از میزان روغن بالایی برخوردار بوده و از اینرو محتوای چربی بسیار بالایی دارند. با این حال، بیشتر چربی‌های موجود در گردو از نوع چربی‌های اشباع نشده‌ی پلی یا با چند پیوند دوگانه و یا چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو و یا با یک پیوند دوگانه می‌باشند. این چربی‌ها به طور گسترده‌ای به عنوان چربی‌های «سالم» در نظر گرفته شده و در مقایسه با چربی‌های اشباع شده بهتر می‌باشند. گفته می‌شود که این مغز همچنین دارای محتوای اسیدهای چرب ضروری امگا 3 بالایی بوده که برای بدن مفید می‌باشند. معروف بوده که آنها به طور فعالانه‌ای به کاهش کلسترول LDL (کلسترول «بد») در خون کمک می‌کنند. از اینرو، برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی بسیار مفید می‌باشند.

فوائد سلامتی بخش

• همانطور که پیش از این عنوان شد، گردو برای افراد مبتلا به مشکلات مرتبط با قلب و افرادی که دارای میزان کلسترول بالایی هستند، مفید می‌باشد، به این دلیل که به کاهش سطوح کلسترول در بدن کمک می‌کند. با این حال، اسیدهای چرب امگا 3 فوائد بیشتری را به بدن می‌رسانند. این اسیدهای چرب همچنین به عملکرد بهتر ذهنی کمک کرده و از بدن در برابر اگزما و آرتریت روماتوئید محافظت می‌کنند.
• میزان ملاتونین این مغز که دارای خواص آنتی اکسیدانی است نیز بالا می‌باشد.
• گردو منبعی غنی از پروتئین، فیبر، ویتامین B و مواد معدنی مانند آهن، فسفر، منیزیم، منگنز و مس می‌باشد.
• گردو همچنین حاوی اسید الاجیک یا الاژیک (ellagic acid) بوده که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، اسید الاجیک همچنین گفته می‌شود که دارای خواص ضد سرطانی خوبی است.
• گردو حاوی اسیدهای آمینه بوده، که در بدن جذب شده و به کمی بزرگ شدن عروق خونی و افزایش جریان خون به نواحی مورد نیاز بدن کمک می‌کنند.
• شناخته شده است که گردو دارای اثر ملینی خفیف بوده و به درمان یبوست کمک می‌کند.
همانطور که می‌بینید، گردو یک ماده‌ی غذایی بسیار مطلوب است. این مغز میزان کالری مصرفی را کاهش داده و کلسترول را در حداقل سطوح خود نگاه می‌دارد. گردو همچنین سطح اسیدهای چربی امگا 3 را افزایش می‌دهد. طعم آن عالی بوده و می‌تواند در چندین دستور غذایی مورد استفاده قرار گیرد. بیش از این چه می‌خواهید؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.