وظيفه ي ما نسبت به مدعيان ملاقات
درباره ي موضوع فوق مي گوييم :
اولاً : مسأله رؤيت اين طور نيست که به اختيار انسان باشد و هر گاه که اراده ي ملاقات کند براي او حاصل گردد ، بلکه وابسته به يک سري شرايط و مصالح خاصي است که اگر آماده شود و حضرت مقدمات ملاقات را فراهم مي سازد .
ثانياً : اگر کسي مدعي ملاقات دائمي است و اين گونه خود را وانمود مي کند و که دائماً با حضرت ارتباط دارد و هر گاه که اراده کند مي تواند خدمت حضرت برسد و واسطه بين مردم و ايشان باشد ، او مطابق توقيعي که حضرت به علي بن محمد سمري داشته اند کذاب است . و لذا بايد او را تکذيب کرد .
ثالثا ً : بايد مدعي ملاقات را امتحان و آزمايش کرد ، آيا از حيث عمل يه موازين اسلامي پايبند است ؟ آيا هدفش ريا و جذب مردم و انحراف درجامعه نيست ؟ و ... ؛ زيرا براي ملاقات خوبان بايد در ابتدا انسان خود با آنان سنخيت پيدا کند .
آري ، اگر چه از ظاهر برخي از ادعيه تقاضاي ملاقات حضرت به دست مي آيد ولي مي توان آن را حمل بر ملاقات در عصر ظهور کرد .
منبع: کتاب غيبت کبري
اولاً : مسأله رؤيت اين طور نيست که به اختيار انسان باشد و هر گاه که اراده ي ملاقات کند براي او حاصل گردد ، بلکه وابسته به يک سري شرايط و مصالح خاصي است که اگر آماده شود و حضرت مقدمات ملاقات را فراهم مي سازد .
ثانياً : اگر کسي مدعي ملاقات دائمي است و اين گونه خود را وانمود مي کند و که دائماً با حضرت ارتباط دارد و هر گاه که اراده کند مي تواند خدمت حضرت برسد و واسطه بين مردم و ايشان باشد ، او مطابق توقيعي که حضرت به علي بن محمد سمري داشته اند کذاب است . و لذا بايد او را تکذيب کرد .
ثالثا ً : بايد مدعي ملاقات را امتحان و آزمايش کرد ، آيا از حيث عمل يه موازين اسلامي پايبند است ؟ آيا هدفش ريا و جذب مردم و انحراف درجامعه نيست ؟ و ... ؛ زيرا براي ملاقات خوبان بايد در ابتدا انسان خود با آنان سنخيت پيدا کند .
اصرار به جهت ملاقات
آري ، اگر چه از ظاهر برخي از ادعيه تقاضاي ملاقات حضرت به دست مي آيد ولي مي توان آن را حمل بر ملاقات در عصر ظهور کرد .
منبع: کتاب غيبت کبري