نماز بهترين وسيله ي ارتباط با خدا

انسان ضعيف دوست دارد به قدرتي مرتبط باشد که او را در مشکلات ياري دهد و مدافع او باشد و هر چه قدرتش بيشتر باشد علاقه ي انسان براي اين ارتباط بيشتر است و چون خداوند قدرتش فوق همه ي قدرت هاست پس بايد انسان با او ارتباط بيشتري داشته باشد و بهترين وسيله ي ارتباط با خداوند نماز است . انسان فقير دوست دارد با شخصي مرتبط باشد که بتواند کليه ي نيازمندي هاي او را محترمانه برطرف نمايد و هر چه آن شخص غني تر باشد علاقه اش به ارتباط با او
دوشنبه، 21 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نماز بهترين وسيله ي ارتباط با خدا
نماز بهترين وسيله ي ارتباط با خدا
نماز بهترين وسيله ي ارتباط با خدا

نويسنده:محمد وحيدي
انسان ضعيف دوست دارد به قدرتي مرتبط باشد که او را در مشکلات ياري دهد و مدافع او باشد و هر چه قدرتش بيشتر باشد علاقه ي انسان براي اين ارتباط بيشتر است و چون خداوند قدرتش فوق همه ي قدرت هاست پس بايد انسان با او ارتباط بيشتري داشته باشد و بهترين وسيله ي ارتباط با خداوند نماز است .
انسان فقير دوست دارد با شخصي مرتبط باشد که بتواند کليه ي نيازمندي هاي او را محترمانه برطرف نمايد و هر چه آن شخص غني تر باشد علاقه اش به ارتباط با او بيشتر خواهد بود و چون خداوند متعال غني ترين وجود عالم است پس انسان بايد با او ارتباط بيشتري داشته باشد و بهترين وسيله ي ارتباط با او نماز است .
انسان جاهل دوست دارد با عالم مرتبط و از علم و دانش او بهره گيرد و هر چه آن شخص عالم تر باشد علاقه به ارتباط با او بيشتر است و چون خداوند عملش از همه بيشتر است ؛ پس انسان بايد با او ارتباط بيشتري داشته باشد و بهترين وسيله ارتباط با خداوند نماز است .
نماز وسيله ي شست و شوي از گناهان و مغفرت و آمرزش الهي است
پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمود : مثل الصلاه و أعمال بني آدم کرجل أتي مراغه فأثار عليه منها حتي امتلأ و دنسا ، ثم عمد الي غدير ماء طيب فاغتسل به ، فيذهب عنه التراب و الدنس ، کذلک الصلوات الخمس تغسل عن العبد الذنوب اذا صلي لله من قلبه ؛ (1)
مثل نماز و اعمال فرزندان آدم مثل مردي است که در خاک بغلتد آن چنان که سراپايش را خاک و کثافت فراگيرد ، سپس به طرف آب گيري که آبش پاک است برود و در آن خود را شست و شو دهد و خاک و کثافات را از خود دورکند . نمازهاي پنج گانه اين چنين مي باشند ، زماني که بنده با حضور قلب خدا را عبادت کند ، کثافات گناه از وي شسته مي شود.
از سلمان فارسي رحمه الله نقل شده است که مي گويد : کنا مع رسول الله صلي الله و عليه و آله و سلم في ظل شجره فأخذ منها فنفضه فتساقط ورقه ، فقال : « ألا تسألوني عما صنعت ؟ » قلنا: أخبرنا يا رسول الله ! قال : « ان العبد المسلم اذا قام الي الصلاه تحاتت عنه خطاياه کما تحاتت ورق هذه الشجره » ؛ (2)
با پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم در سايه ي درختي بوديم ، يک شاخه از آن گرفته و آن را تکان داد پس يک برگي از آن افتاد . فرمود : « نمي پرسيد که چرا چنين کردم ؟ » عرض کرديم به ما خبر دهيد اي رسول خدا ! فرمود: « به تحقيق شخص مسلمان هرگاه به نماز قيام مي کند گناهانش مي ريزد همان طور که برگ هاي اين درخت مي ريزد » .
حضرت علي عليه السلام مي فرمايد : الصلاه صابون الخطايا ؛ (3)
نماز ، صابون و تميزکننده ي خطاهاست .

پي نوشت ها:

1. مستدرک الوسائل ، ج 1 ، ص 183 ، حديث 32 .
2. بحارالانوار ، ج 79 ، ص 208 .
3. محمدي ري شهري ، الصلاه في الکتاب و السنه ، ص 115 .

منبع: کتاب دانستني هاي لازم از نماز




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط