نحوه‌ی درمان چاقی دوران کودکی

چاقی یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر فرد رخ دهد و در این‌جا در رابطه با نحوه‌ی کنترل همه‌گیر شدن چاقی در کودکان بحث خواهیم کرد.
چهارشنبه، 11 اسفند 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نحوه‌ی درمان چاقی دوران کودکی
نحوه‌ی درمان چاقی دوران کودکی

 

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

چاقی یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر فرد رخ دهد و در این‌جا در رابطه با نحوه‌ی کنترل همه‌گیر شدن چاقی در کودکان بحث خواهیم کرد.
اعتقاد بر این است که چاقی مرحله‌ای بوده که در آن زندگی تبدیل به جهنمی زنده خواهد شد. در این شرایط شما مرکز توجه همه قرار خواهید گرفت و قدرت راه رفتن صحیح خود را نیز از دست می‌دهید. مردم در خیابان و مکان‌های عمومی به شما می‌خندند و با چشم تمسخر به شما نگاه خواهند کرد. ممکن است کانون توجه و شوخی همکلاسی‌های خود نیز قرار بگیرید و به دلیل وزن زیاد بدترین الفاظ را نیز در مورد شما به کار ببرند. مهم نیست که استعداد و توانایی‌های شما تا چه حد است، اگر چاق باشید هیچ کس به استعداد شما توجه نکرده و خواه ناخواه شما را دوست نخواهند داشت. مشکل چاقی در دوران کودکی یکی از علل اصلی افسردگی در میان کودکان بوده و گاه والدین راهکار مناسبی در این زمینه ندارند. زمانی‌که آن‌ها جوان هستند برای درمان به انواع داروها روی می‌آورند و در همه‌ی زمان‌ها احساس گیجی و سردرگمی می‌کنند. در صورتی‌که فرزند شما نیز به این مشکلا مبتلاست، این مقاله را به دقت مطالعه کنید.
تکنولوژی مدرن یکی از علل عمده‌ی چاقی دوران کودکی می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی انسان‌ها با مجموعه‌ای از بیماری‌ها و اختلالات خطرناک روبرو شده که ممکن است باعث تخریب نسل‌های بعد گردد. با ورود کامپیوتر و بازی‌های ویدیوئی کودکان به تلویزیون و کامپیوتر معتاد شده اند و آن‌ها مدت زمان زیادی را جلوی تلویزیون می‌نشینند، حتی گاهی اوقات پلک زدن را نیز فراموش می‌کنند. فناوری همچنین باعث مصرف غذاهای ناسالم مانند همبرگر و غذاهای سرخ کردنی شده که دارای روغن و کالری بالایی بوده و به افزایش وزن کمک می‌کنند. اگر به آمار چاقی دوران کودکی نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که حدود 60 درصد از کودکان آمریکایی غذاهای آماده را به غذای خانگی سالم ترجیح می‌دهند. این اعتیاد به غذاها و نوشیدنی‌های ناسالم یکی از علل اصلی چاقی دوران کودکی می‌باشد.

درمان چاقی دوران کودکی

چاقی سرآغاز ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌باشد. بک کودک چاق مستعد ابتلا به افسردگی، درد عضلانی، حملات قلبی، مجموعه‌ای از بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت‌ها و حتی بیماری‌های روانی مانند افسردگی، از دست دادن اعتماد به نفس و بروز رفتارهای ضد اجتماعی می‌باشد.
کودکان خود را تشویق به انجام فعالیت‌های ورزشی کنید. آن‌ها را تشویق به استفاده از غذاهای خانگی به جای خوردن پیتزا و همبرگر کنید. علت چاقی کودک خود را بررسی کنید. ببینید علت آن پرخوری، عدم انجام فعالیت‌های ورزشی و یا ژنتیک می‌باشد. نگاهی به سابقه‌ی پزشکی خانوادگی خود بیندازید، شاید علت بیماری ژنتیکی و ارثی باشد. کودک خود را به منظور بررسی بیماری و نحوه‌ی کنترل و بهبود آن به متخصص تغذیه نشان دهید.
بهترین کار در این مواقع تشویق کودک می‌باشد. آن‌ها را به انجام بازی‌های ورزشی و یا انواع فعالیت‌های بدنی که باعث از دست دادن کالری می‌شود، تشویق کنید.
مصرف غذاهای آماده و نوشیدنی‌های گازدار را به هفته‌ای یکبار محدود کنید. این کار یکی از بهترین روش‌ها به منظور جلوگیری از تجمع کالری اضافی در بدن می‌باشد.
اجازه ندهید که بیشتر زمان خود را صرف نشستن و انجام بازی‌های کامپیوتری و ویدیوئی کنند.
امیدواریم اطلاعات بالا در رابطه با درمان چاقی دوران کودکی به شما در درک نحوه‌ی رسیدگی به این مساله کمک کرده باشد. کودکان دارای اضافه وزن از مشکلات عاطفی زیادی رنج می‌برند، بنابراین باید سعی کنید که اعتماد به نفس از دست رفته ی آن‌ها را احیاء کنید. هرگز چاقی آن‌ها را به خودشان یاداوری نکنید، اندازه‌ی کافی دوستان و همکلاسی‌هایشان در مدرسه این کار را انجام می‌دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را دوست بداری و مسیر درست کاهش وزن را به آن‌ها آموزش دهید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.