پيش‌بيني آب و هوا

کليه نرم‌افزارهايي که به‌نوعي با اينترنت سر و کار داشته‌اند، تا به امروز کمتر مورد توجه علاقه‌مندان به موبايل قرار مي‌گرفتند . اما با به راه افتادن قطعي اينترنت موبايل (GPRS) در گوشي‌هاي داراي سيم کارت همراه اول، ديگر کمتر گوشي را خواهيد يافت که نتواند به اينترنت متصل باشد. از همين رو برنامه‌هاي مرتبط و از اين قبيل نيز کم‌کم مورد توجه قرار گرفته و از آنها استفاده مي‌شود. در اين شماره يکي ديگر
شنبه، 10 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيش‌بيني آب و هوا
پيش‌بيني آب و هوا
پيش‌بيني آب و هوا

نويسنده: پژمان عاملي فرد
کليه نرم‌افزارهايي که به‌نوعي با اينترنت سر و کار داشته‌اند، تا به امروز کمتر مورد توجه علاقه‌مندان به موبايل قرار مي‌گرفتند . اما با به راه افتادن قطعي اينترنت موبايل (GPRS) در گوشي‌هاي داراي سيم کارت همراه اول، ديگر کمتر گوشي را خواهيد يافت که نتواند به اينترنت متصل باشد. از همين رو برنامه‌هاي مرتبط و از اين قبيل نيز کم‌کم مورد توجه قرار گرفته و از آنها استفاده مي‌شود. در اين شماره يکي ديگر از اين دست نرم‌افزار‌ها را که با اينترنت گوشي در ارتباط هستند، معرفي مي‌کنيم. اين برنامه قادر است پيش‌بيني دقيقي از آخرين وضعيت آب و هوايي يک منطقه در اختيار کاربر قرار دهد. همچنين اطلاعات بسيار فراتري نيز دارد که در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

Foreca Weather 1.3.1

خوب طبق روال هميشه ابتدا برنامه را ثبت و نصب کنيد. شما وارد برنامه شده و با منو‌ها و گزينه‌هاي آن روبرو خواهيد شد. براي شروع کار شهري را مد نظر قرار داده و به جستجوي آن بپردازيد. ما براي اين کار شهر شيراز را انتخاب کرده‌ايم.
پس ابتدا بر روي گزينه Browse کليک کرده کشور خود را انتخاب کنيد. بعد از انتخاب کشور Iran در قسمت location مي‌توانيد شهر شيراز را انتخاب کنيد. در اين برنامه براي کشور ايران بيش از 50 شهر وجود دارد و کليه اطلاعات هواشناسي مربوطه، از ايستگاه‌هاي هواشناسي هر شهر گرفته مي‌شود.
همچنين شما براي انتخاب يک محل مي‌توانيد با استفاده از گزينه جستجو اقدام کنيد. تنها کافي است در قسمت اول به‌جاي گزينه Browse از گزينه Search استفاده کنيد و نام شهر مورد نظر خود را وارد کنيد. در صورتي که اطلاعات هواشناسي آن شهر موجود باشد، برنامه آن را براي شما يافته و به نمايش خواهد گذاشت.
حال پس از انتخاب شيراز از کليد Done استفاده کنيد. پس از اين کار ابتدا از شما مي‌خواهد دسترسي اينترنت گوشي خود را به آن معرفي کنيد تا در مواقع دريافت اطلاعات از آن استفاده کند. سپس برنامه به اينترنت متصل شده، اطلاعات تکميلي هواشناسي شهر را از مرکز اصلي برنامه دريافت مي‌کند. حجم تقريبي اطلاعات دريافت‌شده براي هر شهر در حدود 100 کيلوبايت خواهد بود. حال در منوي Current Condition آخرين وضعيت دريافتي جوي شهر مورد نظر به نمايش در خواهد آمد. به طور مثال در بالاي آن صفحه خواهيد ديد که متن Saturday 7:20 نوشته شده است. اين زمان و تاريخ نشان دهنده آخرين به‌روزرساني است که در اين تاريخ انجام گرفته. معمولا اين به روز رساني کمتر از يک ساعت است.
همچنين در اين قسمت درجه هوا (به سانتيگراد)، مقدار رطوبت هوا، وضعيت هوا به شکل تصويري، ميزان بارش اخير باران، سرعت وزش باد و محل ايستگاه هواشناسي شهر مورد نظر نمايش داده مي‌شود.

پيش‌بيني آب و هوا

در منوي بعد که Short Forecast نام دارد، پيش‌بيني آب و هوا در سه روز آينده را به‌صورت کوتاه خواهيد ديد که کليه اين اطلاعت به شکل يک نمودار رسم شده است. هر روز در آن به سه قسمت و سه ساعت مختلف تقسيم شده است که در بالاي هر ساعت شما شاهد وضعيت جوي در آن زمان خواهيد بود. پيش بيني دماي هوا به صورت يک نمودار افقي قرمز رنگ به نمايش گذاشته شده است که مي‌توانيد با توجه به ساعت‌هاي ذکر شده از آن اطلاع پيدا کنيد. همچنين اگر در شهري پيش‌بيني بارش باران شده است، اين ميزان به صورت يک نمودار عمودي آبي رنگ (بر حسب ميلي متر) به نمايش در خواهد آمد.
در منوي بعدي که Long Forecast است اطلاعت کامل‌تري در اختيار شما قرار مي‌گيرد. به صورتي که وضعيت موجود در هر روز را به طور جداگانه به اطلاع شما خواهد رساند. اين قسمت بر عکس گزينه قبلي قادر است تا 10 روز آينده را بر اساس آخرين اطلاعات رسيده براي شما پيش‌بيني کند که اين پيش‌بيني شامل حداقل و حداکثر دما و مقدار وزش باد است.
گزينه‌هاي ديگر اين برنامه رابه صورت مختصر در زير توضيح مي‌دهيم.
Temperature : دماي شهر‌هاي اطراف را در حال حاضر به نمايش مي‌گذارد. همچنين رنگ بندي‌هاي موجود نشان‌دهنده دماي آن منطقه است که از هواي گرم با رنگ قرمز شروع شده و به هواي معتدل با رنگ سبز رسيده و در صورت وجود هواي زير صفر درجه به رنگ آبي ختم مي‌شود.
Precipitation : اين قسمت آخرين ميزان بارندگي را در آن شهر و همچنين مناطق همجوار نشان خواهد داد.
Symbol : اين قسمت وضعيت جوي مناطق همجوار را به صورت تصوير به نمايش در خواهد آورد. وضعيت‌هايي همچون مقدار دماي هوا، ميزان وزش باد و همچنين آفتابي، ابري و ... بودن هوا.
Wind : ميزان و جهت وزش باد را نشان مي‌دهد.
در منوي‌هاي بعدي عکس‌هايي از منطقه و کشور مورد نظر به صورت ماهواره اي در اختيار شما قرار خواهد گرفت.
شما مي‌توانيد براي برنامه معيين نماييد که اين آمار را در چه ساعت‌هايي به روز کند. خود شما نيز مي‌توانيد با زدن گزينه refresh به آخرين وضعيت دست يابيد.
برنامه بسيار ساده ودر عين حال جذاب و بيشتر به صورت گرافيکي است که کار با آن لذت‌بخش است. شما مي‌توانيد براي به دست آوردن نسخه اي از اين برنامه به لينک زير مراجعه کنيد:
http://forum.persianmobiles.com/browser-internet-tools/10179-foreca-weather.html




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.