احياي قلبي

1. بيمار را به پشت خوابانده و در کنارش زانو بزنيد. 2. زاويه دنده ها را در پايين سينه، لمس کنيد. دستتان را به اندازه دو انگشت بالاتر از زاويه دنده بگذاريد. 3. دست ديگر را روي آن دست بگذاريد، انگشتان دست بايد بالا باشد، حال به جلو خم شويد، طوري که شانه هايتان بالاي جناق سينه قرار گيرد، بازوها را مستقيم نگه داريد.
شنبه، 17 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
احياي قلبي
احياي قلبي
احياي قلبي

1. بيمار را به پشت خوابانده و در کنارش زانو بزنيد.
2. زاويه دنده ها را در پايين سينه، لمس کنيد. دستتان را به اندازه دو انگشت بالاتر از زاويه دنده بگذاريد.
3. دست ديگر را روي آن دست بگذاريد، انگشتان دست بايد بالا باشد، حال به جلو خم شويد، طوري که شانه هايتان بالاي جناق سينه قرار گيرد، بازوها را مستقيم نگه داريد.
4. به طور عمودي به طرف پايين فشار بياوريد. طوري که ديواره جلو قفسه سينه به ميزان 4 تا 5 سانتي متر فرو برود. اين مقدار براي افراد بالغ و در کودکان 2/5 تا 4 سانتي متر فشار کافي است. اين کار را 15 بار تکرار کرده، طوري که هر فشار کمتر از يک ثانيه باشد.
5. دو بار تنفس دهان به دهان مؤثر انجام دهيد.
6. يادتان نرود که بالا آمدن سينه را ببينيد.
7. سپس 15 بار ماساژ قلبي داده و 2 بار تنفس مصنوعي انجام دهيد تا وقتي علايم بهبودي را مشاهده کرده يا برايتان کمک بيايد و يا تا وقتي که ديگر قدرت انجام کار را نداشته و خسته شده باشيد.
8. هر سه دقيقه يک بار نبض گردن را کنترل کنيد. نشانه هاي بهبودي عبارتند از:
- رنگ کبود يا خاکستري مصدوم، ناپديد و پوست رنگ طبيعي خود را باز مي يابد. - نبض برقرار مي شود. - مصدوم ممکن است ناله يا حرکت کند. - تنفس برقرار شده و ممکن است هنگام تنفس مصنوعي با مقاومت روبرو شويد.
منبع: کتاب مهارتهاي زندگي




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.