وقتي پسورد ويندوز را فراموش مي کنيد؟

خيلي خوب، شما مي گوييد که شما پسورد Administrator ويندوز خود را فراموش کرده ايد. اين نبايد مشکل بزرگي باشد. شما مي خواهيد که به کامپيوترتان دسترسي داشته باشيد ولي رمز عبور ويندوز را فراموش کرده ايد. چگونه مي شود از اين وضعيت خلاص شد بدون پاک کردن و نصب دوباره ويندوز.
سه‌شنبه، 27 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقتي پسورد ويندوز را فراموش مي کنيد؟
وقتي پسورد ويندوز را فراموش مي کنيد؟
وقتي پسورد ويندوز را فراموش مي کنيد؟

نويسنده: Daniel petri (ژانويه 2009)
مترجم: محمود کريمي
اختصاصی راسخون




خيلي خوب، شما مي گوييد که شما پسورد Administrator ويندوز خود را فراموش کرده ايد. اين نبايد مشکل بزرگي باشد. شما مي خواهيد که به کامپيوترتان دسترسي داشته باشيد ولي رمز عبور ويندوز را فراموش کرده ايد. چگونه مي شود از اين وضعيت خلاص شد بدون پاک کردن و نصب دوباره ويندوز.

پيشنهاد:

اگر وقت شما کم است، به شما پيشنهاد مي کنم از Spotman pawersuit استفاده کنيد. اين ابزار به شما امکان بازيابي رمز هر ويندوزي را مي دهد.
ادامه بحث:
يک روش براي اين مشکل اين است که به شدت تلاش کنيد تا رمز را به خاطر بياوريد يا اين که سراغ يک (user) ديگر برويد که تمام امکانات مديريتي user شما را داشته باشيد. اما فکر نمي کنم اين کار مفيد باشد. در غير اين صورت شما نمي نشستيد اين جا تا اين مقاله را بخوانيد؟ مي نشستيد؟
روش ديگر آن است که تلاش کنيد که يک syster state را بازگرداني کنيد که البته بايد از آن قبلاً بک آپ (backup) داشته باشيد. اين امکان در ويندوز 2000، XP و 2003، فراهم است يا يک ERD را در ويندوز NT4.0 بازگرداني کنيد. با اين کار به پسورد خود دست خواهدي يافت. احتمالاً باز هم اين جا مشکلي داريد. اين که شما تمام user ها و گروه هاي ايجاد شده و کليه ي پسوردهاي تغيير يافته براي userها را از آخرين باري که Backup گرفته ايد، از دست خواهيد داد.
راه سوم اين است که يک سيستم عامل موازي روي همان کامپيوتر و در پارتيشن ديگري نصب کنيد (براي مواقعي که ويندوز اصلي به هيچ وجه نبايد از دست برود) و يک سري حيله هاي ساده را براي دسترسي به پسورد استفاده کنيد.

نرم افزارهاي رايگان بازيابي اطلاعات:

چند تا از اين نرم افزارها را مثال مي زنم. ابزارهاي شکستن رمز ويندوز اکثراً نرم افزارهاي لينوکس هستند که درايورها و نرم افزارهاي NTFS دارند که رجيستري را مي خوانند و پسوردهاي هر حساب کابري را دوباره مي نويسند ولو اين که Administrator باشد. اين فرايند دسترسي فيزيکي به کنسول و يک درايو فلاپي که بتواند کار کند را نياز دارد، اما مثل معجزه عمل مي کند. من خودم چندين بار اين کار را بدون به وجود آمدن کوچکترين مشکلي انجام داده ام.
مواظب باشيد. در برخي سيستم ها مثل windows XP بازنشاني پسورد يک user ممکن است موجب از دست رفتن برخي داده ها شود به خصوص EFS (فايل هاي رمز شده و پسوردهاي ذخيره شده از داخل اينترنت اکسپلورر) براي جلوگيري از چنين مشکلي شما هميشه بايد، کليدهاي عبورد شخصي و عمومي خود را به user مأمور بازگرداني صادر کنيد. در خارج از اين ليست تنها وسيله اي که موجب آسيب به اطلاعات هارد ديسک شما نمي شود براي EFSها مشکلي به وجود نمي آورد، windows password recovery system است.
در زير 5 عدد از اين ابزارها را مشخص کرده ايم.
1- Spotman password Finder: يک ابزار sturt up ساده است که با محيطي شبيه ويندوز به جاي خط فرمان (شبيه Dos) رمزهاي فراموش شده را، باز مي گرداند.
2- windows key: نسخه ي برتر از برنامه ي password s wondowd key که از ويندوز ويستا و درايوهاي RAID/SCSI/SATA پشتيباني مي کند.
3- Peter Nardhal-Hagens offline NT password & Registery Editor يک ابزار عالي که به وسيله ي CD يا فلاپي بوت مي تواند پسورد با بازگرداني کند.
4- openwall's John the Ripper يک فلاپي بوت خوب با قابليت هاي کرک کردن.
5- EBCD-Emergency Boot CD يک Bootable CD که براي مواقعي که عيب نرم افزاري و سخت افزاري وجود دارد، مي تواند پسوردها را بازيابي کند.
نکته مهم براي کاربران ويندوز ويستا: در حال حاضر و تا اين زمان براي ويندوز ويستا فقط همان نرم افزار شماره ي 3 که در بالا اشاره کردم، مفيد است.
توجه: اين نرم افزارهاي بازيابي پسورد تنها براي کابران داراي يک کامپيوتر که به شبکه متصل نيستند، مناسب است.
windows pasword recovery
loginrecovery.com
اين سايت ابزاري در اختيار مي گذارد که آخرين پسورد ويندوز را برمي گرداند. اين ابزار در مورد حساب هاي کاربري و administrator کار مي کند. هيچ پسوردي را تغيير نمي دهد و فقط آخرين پسورد را به شما مي گويد. اين ابزار همچنين براي EFSها هم مفيد است. اين ابزار حتي وقتي که هيچ پسوردي براي ويندوز مطرح نشده باشد، هم کار مي کند. تمام اينها وقتي است که شما به يک کامپيوتر ديگر با اتصال به انينترنت دسترسي داشته باشيد. نويسنده ادعا مي کند که اين ابزار براي ويندوز NT، و server 2003 و Longhorn قابل کاربرد است. بهترين مزيت آن اين است که پسورد شما را تغيير نمي دهد بلکه آن را مي شناسد و به شما مي گويد تا از آن استفاده کنيد.
تلاش تان را بکنيد و از اين ابزار استفاده کنيد. نويسنده ي سايت آن هم مي خواهد بازخورد آن را ببيند. يک سرويس رايگان به علاوه ي يک سرويس برتر و ديگر وجوددارد که پسورد شما را در چند دقيقه مي يابد. سرويس برتر آن هم خيلي ارزان است.
توجه: براي استفاده از آن به يک فلاپي خالي نياز داريد. البته اخيراً، اين سايت که CD image هم براي کساني که امکان استفاده از فلاپي را ندارند هم ارائه داده است.
کپي از اين مقاله يا استفاده از مطالب آن بدون ذکر منبع، مترجم و نقل از پايگاه راسخون ممنوع است و شرعاً مجاز نمي باشد.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط